tisdag 29 maj 2012

Overkligheten har slagit till.

Tack för ert tålamod med mig.
Att ni finns kvar här, väntandes på mig i min frånvaro.
Tack för er fina omtanke, den betyder mycket.

Jag har omformulerat den här texten så många gånger, får inte ut det rätt. Antingen blir det för privat eller för distanserat. Det jag ändå vill och kan berätta är att min frånvaro delvis beror på att jag bearbetar jobbiga saker som jag aldrig låtit komma upp till ytan tidigare.

Min pappa har också nyligen gått bort väldigt dramatiskt vilket självklart är jobbigt på många olika sätt.
Att plötsligt, 37 år gammal, stå utan mor- och farföräldrar och att lägga ned min pappa bredvid mamma i graven är väldigt omtumlande förstås och gör att jag känner mig väldigt sårbar och rädd om mina nära och kära.



Jag är sjukskriven sedan en tid tillbaka och väver bort alla jobbiga tankar. Hemmavid rensar jag maskrosor när oron och sorgen hopar sig. Monotont och meditativt.
 Tack för att ni finns och att ni tror på mig när jag har svårt att göra det själv.
Var inte rädda för att visa er sårbara och att ta hjälp. 


Varm kram till er/ Bea

32 kommentarer:

Lotta sa...

Massor med kramar till dig och jag beklagar verkligen sorgen. Att förlora sina föräldrar är oerhört tungt.
Ta hand om dig och familjen.

Kram Lotta

Hannis sa...

Livets processer kan vara så oerhört tuffa, både dom gamla och dom nya upplevelserna.
Skickar en stor, stor varm kram till dig! /Hannis

Denice sa...

Kram till dig! Ta hand om dig, och gör vad du måste för att orka tillvaron. Världen här väntar på dig!

Creative Pink sa...

Ta en dag i taget, det bli bättre men det måste få ta sin tid; man måste tillåta sig att må dåligt också. När du kommer tillbaka till bloggen så finns vi fortfarande här...

Ingela sa...

Jag brukar läsa här men inte kommentera, är dålig på det... Nu vill jag bara säga att jag tänkt på dig många gånger, och att jag beklagar sorgen... Jag kommer fortsätta tänka på dig och önska att du mår bra.

miaring sa...

Kram
Mia

Maria sa...

Ta en dag i taget och tillåt dig att njuta av de stunder som känns fina. Skapandet har ibland hjälpt mig när sorgen känns tung att bära - hoppas att du hittar något som kan hjälpa dig. Kramar

Trådanten sa...

Det finns så mycket olycka och orättvisa i världen. Värst är det när den kommer nära och man själv blir drabbad. När den värsta orättvisan drabbar en är det som att gå sönder inuti de värsta stunderna måste man påminna sig om att fortätta andas.

Det finns ingen rättvisa och det finns ingen mening med hemska saker vad än folk säger. Men tro det eller ej, du kommer resa på dig och vara starkare på andra sidan av den här krisen. Ta den tid du behöver bara för att ta dig igenom den.

Jag känner ju inte dig men jag har tittat in hos dig flera gånger den sista månaden och undrat mycket över vart du tog vägen.

Ser fram mot när du är tillbaka på banan och vi kan göra om din aprilutmaning. Kannske blir det en septemberutmaning istället??

madelein - mamma till sex sa...

Kramar och kärlek till dig!!

Malin - stjärnflocka sa...

Stor kram till dig!!!

Laila sa...

En stor jättebamse kram till dig ♥
Livet gör så himla tvära vändningar ibland så man hinner verkligen inte med. Glöm inte andas och unna dig lugn och ro.

AK sa...

Skickar ett gäng kramar, och jag kikar in här hos dig emellanåt och hoppas att du kommer tillbaka, när du känner för det, och orkar.
Sköt om dig.
Kram AK

Wiveka sa...

Masor av kramar och önskan om att du snart skall vara igenom det svåra.

Birks & Kalles mamma

Jo sa...

Usch, så väldigt tråkigt och ledsamt att läsa. Jag kan inte på något sätt föreställa mig avgrunden du har fallit ner i, men jag känner med dig. Rensa du maskrosorna, det rensar hjärnan och tankarna minst lika mycket. Jag förstår terapibiten med trädgårdsarbetet, det är meditativt och skönt att "bara vara" i trädgården.
Mina allra varmaste tankar och kramar skickar jag dig!

Bluewhiskey sa...

Beklaga verkligen din sorg, men är lättad ändå över att se att du lever. Låt det gå på sparlåga ett tag, allt som betyder något finns alltid kvar när man är redo att komma tillbaka <3

Vindling sa...

*Kram*

Inget mer än så.

PippisRainbow sa...

Varma kramar och tankar.

Fiffiga Systrar sa...

Stor styrkekram från oss! Vi beklagar verkligen sorgen. / emelie och elin

Emma Svalander sa...

Beklagar verkligen... tycker att det är starkt av dig att skriva om det.
Kraaaaam Emma

Helena sa...

Många kramar till dig!
Helena

Anonym sa...

Jag känner inte heller dig, men har haft din blogg som favorit ett tag. Jag beklagar förlusten och vet själv hur tufft det är att förlora en förälder. Samtidigt är det livets gång att vi tar över efter våra föräldrar, en del tidigare, en del senare, men någon gång sker det. Jag har ofta tänkt på det där med att vi inte får mer än vi klarar av och du ska se att du kommer igenom det här också. Livet blir bra igen, men annorlunda helt enkelt. Massor av kramar till dig, sköt om dig!

HannasHörna sa...

Alla styrkekramar till dig!!

Livet är Underbart sa...

En stor kram till dig!<3 Livet tar vändningar ibland som kan vara svåra att hinna med. <3

Hanna sa...

Glad Midsommar
Kram
Hanna

Millan sa...

Styrkekramar till dig...
/Millan

AnnapåGrönkulla sa...

Men så fruktansvärt! Jag är 38 och jag har i alla fall min mamma kvar vilket jag är oerhört tacksam för. Men jag förlorade min pappa för några år sedan, väldigt snabbt och väldigt hemskt i den där fruktansvärda jäkla cancern. Och jag har fortfarande inte riktigt kommit över det så jag kan tänka mig ungefär hur hemskt du har det. Sköt om dig, det blir lite bättre så småningom även om man inte tror det när man är mitt inne i det.

Hanna sa...

Ha en fin söndagskväll!
Kram
Hanna

nattugglan sa...

styrkekramar till dej. Ha de bra!

Linda sa...

Många styrkekramar från mig till dig. Var nära att förlora min kära mamma för några år sedan och det vände upp o ner på allt. Värderar var enda lite stund, samtal vi har och är glad att min mamma är i livet och kan ha möjlighet att följa sina barnbarn.
Kram Linda

Linda sa...

Många styrkekramar från mig till dig. Var nära att förlora min kära mamma för några år sedan och det vände upp o ner på allt. Värderar var enda lite stund, samtal vi har och är glad att min mamma är i livet och kan ha möjlighet att följa sina barnbarn.
Kram Linda

Linda sa...

Många styrkekramar från mig till dig. Var nära att förlora min kära mamma för några år sedan och det vände upp o ner på allt. Värderar var enda lite stund, samtal vi har och är glad att min mamma är i livet och kan ha möjlighet att följa sina barnbarn.
Kram Linda

Borgmästaren sa...

Ibland kommer det existentiella nära. Tänker på dig och hoppas att livet ljusnar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...