torsdag 13 december 2007

Jag...

...fixar och trixar, piffar och kuddpuffar just nu de få stunder jag har över. Kameran är på laddning och snart ska ni få hjälpa mig att "se" på möbleringen och olika sakers "vara eller inte vara"... *stressar, stressar*


Barnens luciafirande gick bra för övrigt. Att båda barnen låg och skrek på hallmattan femton minuter innan vi skulle vara framme på dagis är ju sånt man får räkna med. Hihi...

Tvååringen grät för att hon inte fick ha lucialinnet inknökat i overallen och inte ha luciakronan istället för mössa i bilen. :-)

Treåringen grät för att han inte ville ha sina tomtekläder på sig.

Men till slut gick allt bra ändå. Mysigt och stämningsfullt. Dotterns luciakrona hasade ner runt halsen hela tiden och hon sköt tålmodigt upp den gång på gång. Till slut kom hon på att hon ju kunde dra ut öronen som "stöd" för kronan. Sedan låg kronan så tryggt på hennes "Dvärgen Toker"öron. Gulligt! :-D

Jag har ingen bild att bjuda på idag förrän kameran är laddad...sorry.

Har smakat glöggen "Blossa -07". Den var supergod, men så mycket glögg som jag dricker är det nog bäst att jag kokar mig några liter egen glögg i helgen.

Har ni haft ett fint luciafirande idag?

Kram Bea

19 kommentarer:

Evelinas hus sa...

Vad gulligt med luciakronan :).
Vi hade också lucia idag, dom är ju så söta.
Vad roligt med nya soffor och annat.
Kram Caroline

Änglahem sa...

Kan riktigt se dottern framför mig, dom är för härliga de små liven!!

Hur går det med trixandet och puffandet? Nyfiken...!!

Ha det gott!
Kram Ulrika

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hahaha...kan se et framför mig...hihi.Min dotter ville absolut inte lussa...tråkigt men så är det varje år.
Kram Pernilla

Anonym sa...

Vad underbart du skriver för man kan se allt framför sig. Underbart!
Jasså, den glöggen smakar gott. Drick lite för mig då också!
Kram Bodil.

Maria sa...

Ha haa...roligt med småbarn, man vet aldrig vart det vänder sej!!

Väntar med spänning på bilder av sofforna. *smile*

Lily of the valley sa...

Jag kan se det framför mig.
Barn är underbara och finurliga :)

Jag har inte testat Blossa-07 än.
Men det måste jag göra.

Jag önskar dig en mysig helg
kram Lily

Hannis sa...

Vad gulligt med Toker jämförelsen=))Skrattar gott!
Min brorsdotter ville hellre visa hur man hoppar än sjunga lucia sånger!Skönt med ungar,dom skapar sina egna ideer=))Ha en underbar helg/Kram Hannis

Skatan sa...

Rent teknikmässigt verkar det strula för många av oss nu en tid... : ) Skönt att se att jag har sällskap!

Önskar dig en trevlig helg.

Kram!

Grindelunda sa...

Tusen tack för din gulliga kommentar. Härligt att läsa Din blogg om Lussefirandets vedermödor..that´s real life. Jag skrattade gott, och känner igen mig MYCKET väl. Må så gott i helgen! Förresten kan jag länka till Dig? Kram från Gilla

Karin Krut sa...

Jag kan se framför mig öronen som står ut :D Dom är så otroligt gulliga när dom ska lussa
Ha en skön advent i morgon
Kram Karin

Stämningsfullt sa...

Hahaha så sött! Kan verkligen se det framför mig. Min son skulle vara tomte på dagis men eftersom magsjukan gick så fick han vara hemma. Han var väldigt besviken kan jag säga :(

Flickan på landet sa...

Tack för tipset om amaryllis!!Ska försöka hålla den vid liv, brukar ha en förmåga att döda min ablommor ganska snabbt :-o

Ha en trevlig söndag!!Psst:väntar med spänning på att få se soffbilder....:-)

Hem & Harmoni Marie sa...

Var precis inne hos Hem och Lycka...strumpan du gjort var ju bara så fin!
Hoppas du får en fortsatt skön söndag och njuter av 3:e advent!
Kram Marie

Hem och Lycka sa...

Gud vad gulligt det låter med kronan över öronen ;-) Klart jag tycker om strumpan, den är helt underbar!! Roligt att du blev glad över inlägget! Ha en skön söndag, kram!

Grindelunda sa...

Hoppas att du vann Monopolomgången ;) och tack för att jag får länka till dig. Nu väntar knäckkokning. Får vänta med nytt inlägg till i morgon tror jag...men jag kan ju inte låta bli att kika hur ni andra har det :) Må så gott på söndagkvällen. Kram Gilla

MiaMaria sa...

Barn är väl för härlig!
Ser din dotter framför mig....

Ha´en skön start på veckan!
miamaria

faster atta sa...

Ååå, jag har inte smakat blossa - 07 än. Vi brukar alltid ha deras års glögg men vet inte varför den inte finns hemma i år. Får väl skynda in till staden i veckan och se om det finns någon kvar! Vad är det för smak i år?

Elzie sa...

Man tager vad man haver och ibland är även öronen bra *s*. Kan se bilden framför mig. Härliga ungar. Och det där med kämpande vid dörren känner man igen även om det var längesen.
Hoppas du får en bra måndag.

Kram Elzie

Pernilla sa...

så gulligt det låter med ert luciafirande.. kronan på öronen var ingen dum ide :-)

Så roligt att jag kunde insirerade dig lite i ditt vardagsrum. Gillar oxå vimplar och att hänga den i fönstret var liksom ända alternativet, de passade inte på nått annat ställe. lill killen har oxå egna :-) men de är ljus blå...

Ska bli kul att se ditt nya hus med alla fina nya möbler... Vätar ivrigt..

Ha det bra
Kram Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...