måndag 10 december 2007

Adventstid kom till mitt ensamma hus...

Igår var en lång dag. Vi köpte obehandlade dörrar till barnens rum. Jag hade väl helst velat haft dem vitmålade från början, men vi är tvungna att kapa dem något i nederdel och då är det lika bra att måla rent den efter kapningen.
Sedan köpte vi det jag visade upp i förra inlägget plus Liatorps mediabänk. Ett tips är att man nu får gratis överdrag till alla Ektorpsoffor samt att man får tusen kronor att handla annat för för varje 5000 kronor man handlar soffa för. Nu har vi tvåtusen kronor att använda till annat som kan komma väl till pass i framtiden. En liten bonus faktiskt, för det visste vi inte innan vi åkte dit.

Vi monterade allt igår, men allt är bara utplacerat lite här och var och mediautrustningen är inte överförd till bänken än. Jag tänkte att jag ska ställa i ordning det och sedan får ni se resultatet. Det är stor lycka här hemma kan tänka.

En sak ni KAN få se är ljusslingan som jag köpte och som jag och barnen har lindat runt deras Amarylliskrukor (som vi också köpte). Fint och smidigt med en batteridriven liten slinga.


Och så ser ni en skymt av vår adventsljusstake som vi har i köket och som vi har älskat från första stund vi såg den.

Se vilka söta detaljer!!!

Nu väntar jag på att maken ska komma hem. Vi ska fara iväg till barnens "Plask & Lek". Det är avslutning ikväll och jag tror det vankas glass. :-)

Ha en skön måndagskväll!

Kram Bea

16 kommentarer:

Nilla sa...

Så söt! Vår ljusstake i köksfönstret har fått fnatt, man kan inte ha den tänd, lyser som man skulle ha en halogen lampa (heter de så?) rakt mot ögonen, bara flimrar i nån minut efter att man släkt den. Så jag är på jakt efter ny som du säkert förstår =)

Stort grattis till nya möblerna! Sitter och väntar med spänning på att få se lite nya bilder sen =)

Ha en bra kväll och skynda på med piffningen *skratt*

Kram Nilla

Lily of the valley sa...

Vilken underbar adventsljusstake.
Jag skulle vilja ha nya men jag tycker det är svårt att hitta några som man gillar.
Ser fram emot piffningen...
Mmm! Glass...så gott.
kram Lily

Lantliga ting sa...

Jättesöt ljusstake! Längtar efter bilder på dina nya inköp :) Ha det så bra. Kram Maria

Lotta sa...

Grattis till alla inköp! Härligt kan jag tänka!

Och en väldigt söt adventsljusstake.

Ha en härlig kväll bland alla nya möbler.

Kram
Lotta

Linneagården sa...

I Ektorps-soffor sitten man bra!
Vilken söt & ovanlig adventsljusstake du har.
Ha en trevlig vecka. /madelene

Stämningsfullt sa...

Oj så rolig shopping! Ska bli kul att se. Ljusstaken är ju bara för söt!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

~Ååå vilken lycka å få ett presentkort på IKEA....toppen.
Jag är jätte nyfiken på ditt nya vardagsrum.
PLASKA lugnt...hihi
Kram Pernilla

Karin Krut sa...

Oj vad ni grejar :) Dina adventspynt ser jättefina ut. Jag har också några batteridrivna små slingor dom är kanon ;) Det ska bli spännande att se alla soffor när det är klart :)
Ha en skön tisdag
Kram Karin

Lina Gardelid sa...

Vilken fin adventsljusstake!
Har aldrig sett nåt liknande...

Så spännande med en massa nya möbelinköp!! Hoppas att det blev bra!! Du får visa lite bilder när allt kommit på plats sen!

Tack för besök i min blogg!!
KRam

/Lina på gården

Anonym sa...

hur har du gjort så du fått dina favoriter o allt sånt i högerkanten????

Lantliga drömmar sa...

Vilken mysig adventsljusstake! :-)
Och du, vilken lyx att få 2000 spänn att shoppa lite extra för vid ikea! Inte dåligt alls! :-)
Kan tänka mig att du bara sitter och njuter i era nya soffor nu då! ;-)

Ha en skön fortsättning på veckan!

Smultron och glass sa...

Vad kul med nya soffor!

Ljusstaken är ju bara hur söt som helst!

Kram!

faster atta sa...

Nya dörrar, så härligt!!! Smart drag att måla dom efter kapningen.. tihi....

NICOLINAS BONING sa...

Förstår att det känns som julafton redan:-)
Kul med extra pengar att handla mera för som man inte räknat med.

Hoppas att vi snart får se nyförvärven och att fortsättningen på barnens rum går snabbt och smidigt.

Kramar/Birgitta

MiaMaria sa...

Trevlig lucia!

Mysiga bilder...Kul med nya soffor!

Miamaria

Nilla sa...

Du goa, rara, söta vän som alltid har något snällt att säga till alla!

Tyvärr har ju min mor redan avslöjat att jag inte har en aning om vad det är för stygn jag broderat med *skratt* De är liksom efter varann iallafall, svårt att förklara för en som inte är så inkommen utan bara prövar sig fram *hahaha*

Hoppas ni får en riktigt mysig söndag och att ni känner er utvilade efter en barnfri helg!

Massa kramar Nilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...