söndag 24 februari 2008

Ingen potentiell hemmafru?

Disken.
Tvätten.
Barnakivet.
Dammsugningen.
Blomvattningen.
Leksaksplocket.
Barnboksläsandet.
Bajstorkningen.
Snorsnytningen.
Muffinsbaket.
Biffen i ölsåsen.
Husfru eller fast i kvinnoträsket?

Maken har stått hela dagen med svärfar och pratat eldragning på utbyggnaden.
Klart jag inte klagar då...öppet i alla fall.
Men just nu känns det lite väl könsindelat för att jag ska känna mig riktigt bekväm.

Men...min tid kommer att komma. När det gäller utbyggnaden. Studierna. Den egna verksamheten. Planeringen inför jobbet. Hempysslet.

Fast under tiden undrar jag hur katten mamma stod UT att serva make och barn dag ut och dag in. Beundransvärt!

Kram Bea - som äntligen fått en liten paus och filosoferar över livet en stund

9 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

känner igen mig bea, ag kan känna ibland att jag måste fråga om lov att "fågöranåtsjälv" medan min man gör...har också tänkt tanken på mamsen som var hemmafru till vi var lite större, att gå hemma hela tidn och städa...tänker faktiskt på det nu när jag är mammaledig, att det är bebben och jag inte städningen och jag. kram på dig! lotten

Ann-Catrin sa...

Ja det kan verkligen tänka på ibland..jag skulle bli tolkig""
Spännnande det var att se på er renovering....
Flitiga du
kramar A-C

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

men så sant du skriver..som du tagit orden ur mun på mig! ju!!!
Hur ska man bara klara av allt,,,finns ju ingen möjlighet ju....har en tvätthög, ne fel...ett tvättBERG som står mig upp till taket....men orkar inte...får bli en bloggstund istället!!!

jaa, jag fattar inte det med våra mördar...Hur orka de? O hur orkar de fortfarande?
Vi va 4 barn...hon står konstant vid spisen..fortfarande....har aldrig i hela mitt liv sett henne slappa en stund i soffan, som jag gör...varje dag!!! Fixar alltid med nåt!! Tänk om man kunde ärvt hennes gener lite!!!!

go kväll...Millan

Anonym sa...

Jag vet att du är duktig, så det så.;-) Puss

Karin Krut sa...

Mmm jag känner igen det där. vi hade också en sån fördelning i stugan, det föll ju alltid på min lott att styra med mat och barn. Skittrist men man får tänka att det kommer en annan tid. Jag får nog avslöja att jag tog till videon rätt så mycket tråkigt nog för jag ville också spika och måla :)
Ha en skön söndag
Kram Karin

Änglahem sa...

Känner jag igen mig eller?!!!
Varför!!! Varför!!! Usch jag har skämt bort min gubbe och nu står jag där med skägget i brevlådan!!*arghhh*. Jag är så illa därann att jag t om frågaaaar om det är ok att jag går till grannen och dricker kaffe!!! Hur korkad får man bli...? Har ständigt dåligt samvete, speciellt framför datorn MEN det är MIN tid och MITT andningshål!!! Vad är det med oss moderna kvinnor...moderna och moderna...blev visst något galet där*fniss*.

Hoppas du får många filosoferingsstunder efter denna!!

Kramaaar
Ulrika/fast i hemmafrusträsket..*hihi*

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja tyvärr så känner vi nog igen oss alla lite till "kvinns" . Alla dessa måsten , som vi nog inte så lätt kan släppa för ett litet överläggandet ang. el och andra "viktiga" saker .
Tack för kommentaren inne hos mej som jag läser om och om igen . Vilken klok klasskompis du hade , önskar jag oxå vore mer så , så att jag kan bli en riktigt surtant i lugn och ro sen när jag blir gammal ;-)
Kram

Mamma C sa...

Ja, visst stämmer det en hel del som du skriver. Vi har skämt bort dom alldeles för mycket.

Anonym sa...

Jag är rätt nöjd med fördelningen hemma hos oss, jag gör visserligen det mesta i hemmet. Men då slipper jag meka med bilen, skotta snö osv.... Jag är rätt nöjd över det :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...