onsdag 6 februari 2008

Loppisfynd

Jag har skrattat lite åt mitt förra inlägg - tokigt egentligen att visa upp något som inte ens är klart. Hej hopp...liksom. :-) Fast ni är så rara och kommenterar så sött som vanligt. Tokfior! :-D

Jag har suttit på kurs idag och ÄNTLIGEN blev jag snuvig. Äntligen säger jag, för jag har gått med halsont så länge nu så det känns som det är ett normaltillstånd. När snuvan kommer brukar det värsta vara över. Tjohooo..här gungar en ko, här ska vi minsann bli friska.

För att "fira" tillfrisknandet...hehe...tog jag med barn och make till favoritloppisen efter dagis och skola. Sonen gick omkring som vanligt och kände och klappade. "Den här hunden skulle bli fin tror jag, för jag gillar hundar" filosoferade han. Dottern lät sig villigt lyftas upp i famnen vid glasavdelningen. "Du får lyfta mig pappa för annars röööör jag". Insiktsfull tös va? :-D

Men deras mor är inte direkt en förebild när det gäller att INTE röra saker. Jag petar, nyper, lyfter och rotar överallt tills jag hittar några fynd. Idag slutade summan på 130:-
Kika bara vilka fina saker jag kom över.


Vackra silverpläterade salladsbestick (till mina fiiina "candle light suppers" ni vet) ;-) 30 kronor
En vacker vandrarhatt från 1900-talets början
och en underbart nött liten bibel från 1819!!!
Tänk vilka förhoppningar och tillit som satts till de tummade bönerna på de frastunna bladen. Magiskt!
(Hatt och bibel tillsammans fick jag för en hundring???!!!)

Nu ska jag sätta mig och sy vimplar. Det är så oerhört kul med era beställningar och jag hoppas att ni står ut att vänta lite då jag syr allteftersom jag får in era beställningar och bara hinner sy en vimpel per kväll. Jag kommer använda lite otippat tyg till några blå-vita vimplar jag ska sy de närmaste kvällarna. Jag ska visa imorgon vad jag ska sätta saxen i...hihihi... ;-)

Kram Bea

20 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Härliga fynd... gillar hatten skarpt!
Ta det lugny nu när du ska sy... vila lite oxå.
krya på dig nu!!
Kramar A-C

Stina sa...

Hej min goegumma!

Vilken underbar bild med fina saker.:-) Kram

Marie sa...

Vilka härliga fynd du har gjort! Min 3-åring älskar att följa med på loppis, ofta hittar hon någon liten sak för någon krona och är sen jättelycklig hela dagen. Sist vi var iväg var hon dock såååå besviken och sa: Mamma, jag gjorde inga fynd, här fanns bara en massa skräp!!!

Kram Marie

stina sa...

Ja då får man väl grattulera till snuvan! Hihihi........men hoppas att den försvinner snabbt och tar med sig halsontet! Vad kul med loppis och vilken häfftig hatt! Kram Stina

Lilla Blanka sa...

Härliga fynd du gjort! Jag var också på loppis idag (på lunchen, snacka om abstinens haha) gjorde ett par goa fynd, kul!
Förresten Änglahems-Ulrika har problem med att nå din blogg, har du hört någon mer som har problem med det? Det är nog bara tillfälligt, men hon har lite abstinens tror jag, hon vill in till dig o kolla :)
Kram
Mia

Dorthe ♥ sa...

Wow...Haten skulle jag gäääärna vilja ha ;o)

Kram
Dorthe

Maria sa...

Här såg det annorlunda ut! Vad fint!!!!

Evelinas hus sa...

Min son har också börjat gilla loppis och att titta på leksakerna.
Vilka fina fynd. Dina ljusblåa kuddar är jättefina tycker jag. Kan du inte blanda med vita och rosa kuddar också?
Kram Caroline

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Wow..vilka fynd.
har du fliselin i dina vimplar.Tösen vill ha vimplar men mina blir lite sladdriga....hihihi..
Får väl ta ett stadigare tyg.
Kram Pernilla

Pssst.krya på dig!

MiaMaria sa...

Vilka fynd......

Lycka till med vimplarna!
Miamaria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej där...vilka söta loppisfynd...blir sugen att gå på loppis faktiskt!!

Idag visar jag min sons lille Pirat rum...välkommen in!!
du har inga vimplar som skulle passa hans rum tro?!

Anonym sa...

Oj, så mycket fint! Här i "min" håla finns inga bra loppisar....
Jag har en likadan hatt i min ägo som jag fått av min farfar:-) Tyvärr ligger den gömd i någon kartong i källare...
Kram

Anonym sa...

Vet du Beagumman?

Dig skulle jag GÄRNA vilja komma och hälsa på. Kramis Stina

Anna-Paulina sa...

Nu har jag hittat en favvoblogg, precis så där pysslig är jag med..fast kanske inte lika duktig = ). kollat runt lite på din blogg..inlägget om din mamma berörde mig vill jag säga. Hoppas ni får en trevlig helg..lägger till dig på min blogg-lista. Kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men vilken bild du har tagit , wow !!! Som ett ovanligt vackert vykort !!!!
Hatten ser ju oanvänd ut , hur cool är inte den *suktar* !!
Hoppas du verkligen blir frisk nu !!!
Kram/Lotta

Lavendel & Romantik sa...

Vad kul att du tänkte på mig..När du gjorde så fina fynd...Sitter här och rodnar..Kram/Majsan

Rebeccas.se sa...

Kikar in från en tråd på Familjeliv och lämnar ett avtryck. :-) Gud så pysslig du är!

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Wow, vilka grejer du hittar. Var till min favoritloppisaffär (är det ett ord?) idag. STÄNGT! Tråkigt..... Du, idag hade jag en timme över, fick precis den beslutsångest du skrev om. Vad valde jag (borde ha valt att städa) men nu sitter jag här och bloggar. Mycket roligare. Jag tycker att du skall köpa den där vågen. Den lät fin. Min har varit farmors så det finns mycket affektionsvärde i den.

Ha en trevlig helg!

Kalkstenssommar

NICOLINAS BONING sa...

Jag gillar verkligen dina fräscha blåa kuddar!
Vad mycket man missar i andras bloggar när man inte har haft möjlighet att kika in till er...men kul att läsa flera inlägg "på raken"...;-)
Kram/Birgitta

Anonym sa...

Vilket fynd!
Men nu är jag förälskad i denna bilden....får man vara så näsvis att fråga ...vad har du använt för program för att få "vintage effekten".....vilken bild alltså....du får rama in den här!
Jag är avundssjuk på ditt solljus och ditt fågelkvitter...här är det grått och TYST!
Jag längtar så efter våren nu.....
Kraaammm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...