söndag 5 augusti 2007

Två inköp ifrån Göteborg

Uj uj uj vad vi har handlat. Inte en endaste inredningsbutik har sluppit ifrån oss. :-) Jag kommer pytsa ut lite fynd här då och då.

Jag börjar med att visa den underbara kakformen från Nordic Ware som jag köpte hos "Haga Interiör" i Haga. (Ligger på Haga Nygatan)

De har bland annat Bengt Lindberg, Rotor, Design House...men även en hel del helt underbara platinum bakformar från Nordic Ware. Jag kan lova att det var svårt att välja, men den här fick till slut följa med mig hem för 349:-

Så här blev resultatet när sonen och jag provbakade tidigare i förmidags inför att några vänner skulle komma över.
Brödduken är förresten en Nyblom & Kollén och fyndades på Balders Hage för en tia. Så här i efterhand tror jag den måste ha varit felmärkt.

Kika här. Se så många underbara former och tillbehör det finns för oss som älskar att skapa vackra bakverk. http://www.nordicware.com/b2c/product_master_category.cfm?prod_master_cat=4

23 kommentarer:

Stina sa...

Vilken tjusig form. Kan tänka mig att kakan var god. Den ser god ut. Kommer på fika tror jag. Puss

Lantliga ting sa...

Väldigt fin form. En sådan skulle jag också vilja ha. Kakan såg riktigt smarrig ut också :) Kram Maria

På min gatan i stan sa...

Ojojoj, den var fin den! :-) Blir ju så fin kaka...

Kram!

Ett hus i vitt sa...

Äntligen kan jag kommentera i din blogg! Förstår inte varför det inte gick förut... Här har det hänt grejor ser jag! Nya spännande betongplattor, och hänförda söta barn. Läste om din energi under graviditen och blev lite avis! Vill också sitta och sy, men orkar en kvart sen måste jag vila. Plötslig foglossning gör att jag haltar fram, vill ju inreda ju! Tur att man kan njuta av fina bloggar i allafall! Och nu ska jag ta ditt råd från fl och göra ett rum i taget (inte "pillidutta" ;-) ) Ha en fin kväll! Kram, Anette

Anonym sa...

Vilken snygg form! Köpte du den här i stan??? Får nog dra iväg med gobben o tita i veckan;)
Ja, givetvis har jag målat soffan själv, vi hade den i furu förut...den var väl rätt fin då med, men allt kändes så furu i köket...bastuvarning!;)

Kram/Mari

Hem och Lycka sa...

Vilken vacker kakform! kram

Susanne sa...

Bra att du fick shoppat av dig lite! :-) och fina saker blev det också.
//Kram

Elzie sa...

Vilken jättefin kakform. Roligt att ha såna fina saker.
Kram Elzie

Signes Vind sa...

Riktigt fin form. Behöver förnya mina bakformar så nu vet jag vad jag skall leta efter! Tack för tipset. / Lotta

Millis sa...

Härlig bakform och kakan ser underbart god ut!
Kramis

J sa...

hehe,skönt att höra att det finns fler shoppingtokiga :D

Anonym sa...

Härlig form på den formen! Kan tänka mej att det blev gottigott oxå!! :)

Anonym sa...

Vilken otroligt läcker bakform!

Smultronstället sa...

Det var minsann en snygg kakform! Snygg och god såg kakan ut att vara också!=)

BO sa...

Å for ei artig form! Å for ei fin kaka! Nå vil eg ha kaka! Nammenam!

Det Ljuva i livet sa...

Hej!
När kommer det ett nytt inlägg? *saknar ju dig*
Förstår att du har fullt upp men hoppas ändå;-)
Kram Frida

faster atta sa...

Vilket härligt krypin du har!! Här kommer jag att titta in mer!

Susanne sa...

Nu får du snart blogga lite. Saknar dig!
//Kram

jessielavon@yahoo.com sa...

hi darling,just passing threw ,come on over to Alabama and visite for a spell,I have red pickles,folk art and a June bug in August.

Blommiga Karin sa...

Jasså du har varit i mina trakter och fyndat.Det var längesedan jag tog mig till Haga.Det måste jag nog göra efter ha sett din kakform.Vad snygg kakan blev i den formen.Tack för fina bilder och tips!/Karin

Amoroso sa...

Saknar din blogg..:-) Hoppas du inte tänkt överge bloggvärlden Kram!

Blommiga Karin sa...

Hej igen!
Har en liten utmaning åt dig om du vill så kan du gå in och läsa på min blogg så får du se./Karin

Det Ljuva i livet sa...

Hej Vännen! Jag har nominerat dig till en av de bloggar jag besöker oftast. Kram,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...