tisdag 1 april 2008

"April, april..."

Det här brevet skrev jag ihop som aprilskämt till maken för ett par år sedan. Jag hade förberett mig noga genom att inte bara skriva ut detta på skrivaren hemma och tillföra ett emblem från Vägverket, utan låtit kopiera upp ett annat exemplar på Posten för att han inte skulle se att det var utskrivet hemma på skrivaren. Det skulle se ut som ett massutskick och han lyckades inte se igenom det. Så här stod det i "brevet":

Fotografering av E18-E20

För att kunna ta fram arbetshandlingar inför en eventuell ombyggnad av E18-E20 mellan Enköping och Örebro, kommer Vägverket Region Mälardalen att påbörja förberedelse för flygfotografering.

Inför flygfotograferingen kommer fältmätningar göras i området söder i Enköping. I området och i dess närhet och i samband med dessa mätningar, kommer mätpunkter att läggas ut i terrängen. Mätpunkterna märks ut med vita skivor och det är mycket viktigt att dessa inte flyttas eller tas bort innan flygfotograferingen är utförd. Vi ber Er vänligen att flytta på bilar, cyklar, ev. utemöbler så att en så markautentisk bild som möjligt kan tas vid flygfotograferingen.

Berörda hyresgäster med bilar parkerade på Storgatan, Trädgårdsgatan och Nygatan hänvisas till parkering på Stortorget, Fristadstorget samt parkeringen vid Strandparken måndag 5 april (annandag påsk). Flygfotograferingen sker 10.00 – 13.00.

Arbetet kommer att bedrivas så försiktigt som möjligt, men troligen måste vi röja lite i vegetationen. De eventuella skador som uppstår på mark och växtlighet kommer dock att regleras av Vägverket.

Flygfotograferingen och tillhörande mätningar kommer att utföras av Maxigraf AB i Göteborg. Upplysningar om flygfotograferingen lämnas av Björn Sauter på telefon 016-15 70 00 eller 070-526 97 29. Markfrågor besvaras av Ronny Andersson, telefon 016-15 70 00 eller 070-641 86 98.

Tack på förhand!


Reaktion? Han kastade sig efter telefonen... "Ge hit telefonen...vad hade den där Ronny för telefonnummer" (Namnen och telefonnumren var ju förstås också påhittade) Än idag ler han lite generat när jag retfullt viftar med det sparade "aprilbrevet" :-)

Ni håller väl er alerta idag så ni inte blir lurade idag!

Kram Bea

16 kommentarer:

Mys liv och hem sa...

hahaha...Fiffigt och väl genomtänkt.Här hemma blir det mest sånt i stil med-Du har nåt på hakan,typ :)Ha en skön dag och var på din vakt...;)

Anonym sa...

Haha, det var kul! :)

Mamma C sa...

Kan tänka mig minen på han. När du sa April,april hahahha.
Verkligen ett riktigt aprilskämt.
Kram Mamma C

Linneagården sa...

Skämtar du med oss nu?? Haha...
Det var verkligen ett genomtänkt aprilskämt.

Ha en toppen tisdag /madelene

svartataket sa...

Hahahahahahaha! Den var bäst!!hahaha

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hihihihi....smarta du!

Visst är det härligt om man kan lura nån.
Min far är en rackare på att luras.Så det är ingen som tror han när det verkligen gäller...lite farligt.

Ha det gott.
APRIl APRIL.......
KRAM PErnilla

husnummer30 sa...

Ha Ha!!! Det är ju de skämten som blir de roliga - som är genomtänkta och planerade!

Ha det fint. //Jill.

Jessica sa...

Haha.. det där var ju ruskigt roligt!
Har aldrig ägnat mig åt aprikskämt tidigare men på den där nivån vorde det ju jättekul! *nått att fundera på inför nästa år*

Kram Jezz

MiaMaria sa...

Hihihi...
Det gjorde du bra tycker jag.....

HA´det så gott och luras inte för mycket nu.

Miamaria

Lila sa...

Vilket 1 april skämt!! Skulle aldrig kunna komma på något sådant.

Sånt där skulle passa min pappa något grymt!!

kramis L

Nilla sa...

Hahaha, vilket aprilskämt! Det var bra =)

Oj så mycket fint du hunnit göra Bea, är så imponerad av hur du hinner med så mycket.

Ha en skön kväll,
Kram Nilla

Unknown sa...

Kanon skämt. Proffsigt!
Hoppas att han inte har revangerat detta skämt, eller har han det`?
Skall försöka undgå att bli lurad, klarat mig hittills idag.
Kramisar Jeanette

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Hej!
Vilket underbart skämt:-) Garvar ihjäl mig:-)!!!!
Kram

Laila sa...

Det var ett av dom bästa skämten jag hört! Kan verkligen tänka mig hans min!
Det blir så underbart när man får till det så där perfekt

Brunkullan sa...

Hihi..bästa någonsin:)

Susanne

Amoroso sa...

Haha klockrent aprilskämt:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...