måndag 18 februari 2008

Mailegkaninen på resa

Här sitter min....ehhhh....jag menar DOTTERNS Mailegkanin och väntar på att taxin ska köra henne hem efter hennes långa och välbehövliga semester. Vart hon varit? Ja-a...ledtråden ser du på hennes nya resväska och i hennes nya shoppingbag. :-)

Borta bra, men hemma bäst tycks hon tänka när hon står vid Mailegspisen och fräser på ett ägg.

-----------------------------------------

Mönster på resväskan och shoppingväskan kommer jag lägga ut här senare ikväll. Det är ledig måndag med barnen igen, tänk att veckorna går så fort. Jag tänkte vi skulle packa in oss i bilen och bege oss iväg till några loppisar och second handbutiker i grannstaden. Håll tummarna för att vi hittar något riktigt fint. :-)

Ha en underbar måndag!

Kram Bea

27 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Jag gissar att hon har varit till Paris :-) Gulligt med väskorna till , va duktig du är på att virka!

Ha en skön dag med barnen!
Kram Lina

"M" sa...

Tack snälla för värmande kommentarer....så söt kaninis...och hoppas du fyndar nåt på loppisen...

Jennys Vita Villervalla sa...

Sååå bedårande söt kanin med alla tillbehör!
Med anledning av din kommentar hos mig;Jag lämnade Svenska Pelargonsällskapet av precis samma anledning som du!Trist när det blir så:(
Men man slutar ju inte älska dessa blommor för det som tur är:)
Jag har också haft Bluberry Ripple i min samling, ljuvligt med äggskalspelargoner!!
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Jenny

MiaMaria sa...

Men så himla söt....

Miamaria

Mamma C sa...

Oh, vad fin väskan var, och i Paris har on varit oxå.
Hoppas du hittar något kul på loppis

lottens vita och gröna sa...

oh så ulligt! jag smälter....kram lotten, du visar fynden sen va?

Änglahem sa...

Dotterns Mailmeg kanin var det jaaa!
Känner igen det där med att något ursprungligen är köpt till döttrarna, hhmmm...helt plötsligt finns det någon heeeelt annanstans i huset. Hhr...skönt man har dem att skylla på*hihi*.

Så söööt!!!

Håller tummarna för din loppisrunda!!

Kramar
Ulrika

H A N N A S - F O R M sa...

Nämen...såå otroligt gulligt...jag smälter...man blir som liten igen..jättegulligt!

Jag såg ditt inlägg om melodifestivalen...vad roligt att läsa även så här i efterhand, jag tyckte att Sanna var klart bäst och att Andreas skulle varit bättre utan Carola..inget ont om henne men hon kvävde verkligen hans röst.

Ha det gott vännen!
KRAM
Hanna

Smultronstället sa...

Hoppas du hittat ngt! Tack för tipsen! Ska kolla vidare!=)

Maria sa...

Gud vad söt hon är med sin väska! Du är duktig på att göra och komma på saker!

Stämningsfullt sa...

Hihi vad gulligt!
Hoppas att du hittar nåt fint :)
Kram!

LantlivsAnette sa...

Har den lilla söta kaninen varit till Paris.?.Maileg har så fina nissar o kaniner så det är inte klokt alltså..
Tack snälla du för kommentaren hos mig idag..det värmde gott ska du veta..tack snälla...
Kram Anette

Sanny och Helena sa...

Vilka söta bilder!

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åhh så söööt! Vad duktig du är med dina stick- och virkkonster! Önskar att jag kunde jag också.

Bryter hon lite på franska nu eller din, förlåt dotterns, söta lilla kanin?! :-D. Au revoir!

Ha en toppendag!
KRAM

Linneagården sa...

Åhh, maileg kaniner är jag så "svag" för....Söta!
Hittade ni nåt på loppisarna?
Ha det bra /madelene

anna k. sa...

Åh så fina och söta bilder! Kan man börja leka med "dockor" när man börjar närma sig 40?!

Kalkstenssommar sa...

Det är inte lätt att vara nyfiken..... Hoppas du visar dina fynd snart.

Kaninen var ju bara ursöt! Min dotter har en kanin som hon haft i snart 10 år, den har följt med oss på varenda resa. (så ser den ut därefter också).

Kram L

me and alice sa...

Dom kaninerna är helt bedårande. Förstår att du inte kan låta bli dom, hi, hi...
Har du stickat dom söta kläderna också???
kram Susanne (klantfia)

Sanna sa...

Åh, jag vill göra precis som "din" kanin och dra till Paris på semester. Hotellfrukostar, det franska köket, alla gudomliga butiker och loppisar och spana på en och annan fransos. ;-)

Jag får hålla ut till juni, då blir det bondgårdssemester, vattenpark, det estniska köket och så får jag väl spana på min egen estländare. :-D

Ha en skön vecka och pyssla lugnt! *kram*

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ååå så bedårande sött!

gulliga väskor...något för mig att lägga bakelserna i.
hihihi..
Du är så duktig!

Skönt med en paris resa!

kram Pernilla

Dorthe ♥ sa...

Kaninen är ju bara för söt!!!

Kram
Dorthe

Vanilladreams and humblebees sa...

Nämen Åh så underbar liten saga! Mailegs saker är helt fantastiska... jag är tok kär i deras figurer. Äger dock inte någon ännu!

Hoppas ni hittade något kul på loppisen!

Kram från Jenny
---<-@

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

åå, såå underbart sött!!!

Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

Anonym sa...

Hej. Jag tittar ofta in till dig. Jättemysig blogg du har. Vilken underbar kanin skulle vilja ha fast mina barn är stora den yngsta är 19 år. Ha det så bra. kram Anette.

Ann-Catrin sa...

ohhh jag smälter... så sött..och du är så duktig så jag svimmar!!!
Kramar A-C

Anonym sa...

Älskar dina bilder på kaninen....påminner mig lite om Clarakanin :) ser fram emot mönster på resväskor....tror att Clarakanin skule uppskatta en sådan nästa gång hon ska ge sig iväg.
Förresten på tal om mönster...jag är lite nyfiken på din virkade kopp....kan man kanske köpa en mönsterkopia av dig!?
Ha det bra....kram från Linneskåpet

Willewira sa...

Hon hade det trevligt i Paris förstår jag? :-)

Vilken söt kanin!!
Har du lagt ut det mönstret också på bloggen?

Blev lite sugen....:-)

På fredag är det jag och familjen som går på rengep...ska blir riktigt roligt!

Ha det så bra!
KRam Willewira

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...