måndag 30 juni 2008

Fler "före" och "efter" bilder


Ett litet knippe målarprojekt. En lampfot, två tallrikshyllor och en liten knoppbräda. Jag har inte betalat mer än 65 kronor för alltihop.


Och så här ser den ut uppsatt i dotterns Ilon Wikland inspirerade rum.
- Postlåda från Bruka
Barnen älskar att stoppa post i dem till varandra. Sonen har en likadan. Varje gång de ska gå och lägga sig tittar de om de fått någon post. :-)
- Vitmålad byrå från IKEA att ha leksaker i
- Rutig flätad väska från RICE
- Nalle från BUKOWSKI
- Handsydd katt av kusinen 11 år
- Julklappskatt utvald själv i affären från Soft Toys
- Griffeltavla med äkta griffel från 1876
- Gris från Maileg som är hennes "Bamsen"
- "Hattstugan" av Elsa Beskow. Så små barnen är så har de börjat kunna "rimma med" när vi läser den.
- Vit nalle utvald av dottern själv från Kid hemtextil

- Hopprep i vintagestil från Country House
- Pippi Långstrumpbok som är favoriten, men den är så lååång så jag måste friläsa ganska mycket i den. :-)
- Dalahäst från Miljögården

Lägg märke till strömbrytaren - Eljo Renova.

"Det går väl bra med de gamla uttagen och strömbrytarna!?", fnös maken. "300 spänn för en ny strömbrytare!"
Ja-a...fast nu är han ganska så nöjd att han inte satte upp de gamla gulnade plastströmbrytarna igen...och han har även beställt uttag från hela Renovaserien till vårt kök också. Hihi...underbart!

Kan även tillägga att panel och tapet faktiskt är från Coop bygg...lite otippat faktiskt, men ni som har frågat efter vad det är för tapet ser ju nu lite tydligare än tidigare vad det är för något. Utav alla tapeter vi tittat på (kräsen) så var faktiskt den här den vi föll för...och då gör det ju inget att den kostade drygt en tredjedel så mycket som de andra. Vi är jättenöjda och ska välja samma igen till sonens rum när vi gör om hans.

Det här var en liten glimt till av dotterns rum...i morgon ska ni antingen få se vad som blev av den blå knoppbrädan eller fler glimtar från hennes rum, ev. hennes lilla fikaensemble och "Carl Larsson" hörna.

...

Det känns så lyxigt att kunna skriva ett blogginlägg så här mitt på dagen på sin semester. Barnen leker så fint tillsammans. De blev så stora över en dag. Just nu hör jag:
"Jag är den stora valhajen, så är du den lilla. Kom simmande över till mig."
"Nu är jag hungrig, så nu ska jag äta min matsäck"
"Ja, jag med och sedan ska jag bada"
"Jag glömde mina badbyxor"
"Jag med...men det gör nog inget. Här...vill du dela ett äpple med mig? Mums, mums...nu åker vi till jobbet och sedan åker vi till "Bähäus" (Bauhaus)

:-)
Sonen har ju precis fyllt fyra och dottern är två år och nio månader och de leker så otroligt bra rollekar tillsammans långa, långa stunder. Det är nästan så man inte vill störa dem alls.

Ha en underbar dag!

Kram Bea


10 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åh så härligt det låter! Mina är snart 5 och snart 2 - de bråkar hela tiden nästan :( Kanske när hon närmar sig 3 att det blir bättre... hoppas, hoppas.

Vad fina dina projekt blev, hoppas nu mina blir lika fina :)

Hälsningar Jenny

Flingan sa...

Vilka fina projekt du håller på med! Det är många nu som målar och fejar och det är riktigt inspirerande. Jag blir riktigt sugen att sätta penseln på någoning hemma....
Maken får akta sig så att han inte blir vitmålad av bara farten ... :)
Ha en underbar dag!
kram PLingen

Mamma C sa...

Så mycket fint du målat. Tallrikshyllor kan vara bra till mycket. Roligt när barnen leker bra ihop. Mellan våra var det 4 år. Så det gick sådär, 4 och 8 år kan vara mycket ibland när det ska lekas

n o r d i n g å r d e n sa...

Där är min favoritgris, han är ju så go! Och hopprepet var snyggt med: ) liksom hela rummet! Mari.

KakanH sa...

Vad skönt att de leker så bra. Bror min och jag kunde vara bra osams, men nåde den som var taskig mot honom då blev jag jättearg. *fniss*

Önskar dig en bra dag!
Kram

MiaMaria sa...

Hej!

Så mysigt och vackert det ser ut i dotterns rum. Och jag förstår att det är roligt med brevlådan....

Så fin byrån blev i förr ainlägget det är allt bra att färgen vit finns.....

Vet egentligen inte hur jag ska formulera mig men bara så du inte tror att jag är otacksam och inte tackar för mig, så vill jag tala om att vinsten har inte hittat hit till mig.....

Ha en bra dag Bea!
MiaMaria

MiaMaria sa...

Förstod nog att det var något galet men har väntat att skriva vill ju inte vara för framfusig...

Och du trodde väl att jag var lite knäpp som inte tackar för vinsten, kan jag tänka mig...

Men det är väl sånt som kan hända med posten, inte mycket att göra åt....

Ha`en bra dag!
MiaMaria

Villa Nystuga sa...

Riktigt snyggt och stilrent rum till lilltjejen! Jag har ofta idéerna men är urusel på att hålla ordning och reda. Strör saker kring mig.
Vad kul dina barn verkar ha tillsammans. Måste verkligen vara härligt att stå i dörröppningen och tjuvlyssna på dom :)

Himmelbit/Njut en smula sa...

Jag blev så berörd av det du skrev i min blogg så jag fällde en tår. Du är sååå duktig på att skriva så jag kände att jag satt och såg din mamma och dig och hur hon pratade om hur du skulle få följa med på keramikkurs. Du borde verkligen allvarligt fundera på att skriva en bok! Är helt övertygad om att vad du än skriver om så kommer det trollbinda en massa människor.

Tallrikshyllan blev jättefin!! Hon har så mysigt i sitt Ilon Wikland-rum din lilla tjej!

Hoppas att du har en skön ledighet nu och att du, åtminstone mellan varven, kan sätta dig ner och glömma allt som har med renovering att göra.

Ha det toppen!
Kramar

MiaMaria sa...

Hej Bea igen!

Du kommer inte att tro detta är sant.......vet du vad som kom i brevlådan idag......ja, din fina galgpåse...är inte det lite konstigt. Här skriver jag till dig i morse och så dyker paketet upp idag...undrar vart det har varit på villovägar tro??????
Och att det dyker upp just idag när jag redan skrivit till dig....skulle ha väntat lite längre.....

HA nu det så gott i sommar Bea och tack så hjärtligt för påsen!!!!!!

MiaMaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...