fredag 6 juni 2008

Mer på väg än tidigare...

Karlarna har jobbat på så otroligt bra idag. De var hemlighetsfulla och ville inte säga exakt hur långt de hade kommit i utbyggnaden. "Du får se" var det enda jag fick höra. :-) Det här var synen som mötte mig när jag kom hem. Den bänksektion som ska vara insynsskydd mot själva arbetsdelen är på plats. Det ska på två bardiskskivor uppepå dem sedan. :-)

Här får ni en liten kik över kanten. Den röda pelaren ska målas vit och precis till vänster om den ska hällen vara...skåp på vänstra sidan...under fönstret rakt ska det bli diskbänk. Det som står på golvet är väggskåpen som ska upp på väggen till höger om fönstret.

Kan inte förstå att jag en dag ska kunna stå vid fönstret och skala potatis och samtidigt se ut över fåglarna som äter fågelfrö i äppelträdet på vintern...eller betrakta äppelblomstren...eller se påskliljorna i stenkullen.


En liten bild "inifrån". När jag tog kortet stod jag med ryggen åt den vägg som ska rymma skafferi, kyl- och frys, vitrinskåp och mikro.


Den helt suveärna snurrvindan. När jag sedan öppnar hörnskåpsdörren kommer den här att glida ut HELT...inget spillutrymme alls alltså. Jag är KÄR! Den här var dyr, men väl värd pengarna kan jag säga.


Kika i taket! Ser det inte ut som taget från någon scen i "Alien 3" eller något? :-D
Det ska bli så många fina spotlights i taket som ska kunna dimras på olika sätt, det kommer bli jättebra.
Imorgon fortsätter monteringen. Jag kommer lägga in fler bilder på hur köket tar form då. Det här känns helt overkligt ska ni veta. Jag har levt med det här köket så länge i fantasin, men aldrig trott att det ska kunna bli verklighet!

Nu är jag så otroligt trött och ska plumsa i säng. Sov gott alla goa!

Kram Bea

8 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå bea! vad roligt att du dokuenterat röran, de kommer du såsmåningom till! lycka till! varmkram lotten

Mamma C sa...

Det kommer att bli urläckert fast man inte ser det nu. Men som du berättar om det så förstår man det. Ska bli jätte kul att följa detta.
Natti natti på dig.
Kram mammma c

á Yeliqa sa...

Oj oj oj vilket jobb, men jag är säker på att det kommer att bli så VÄLDIGT fint:)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad spännande! Det kommer säkert att bli jätte fint!
Kram.

Ann-Catrin sa...

tänk vad spännande att få se det bli klart ateg för steg...vilket bygge!!!
snart står du där och njuter medan du skalar potatis..i ditt allra nya fina kök!!
kram A-C

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Åh, det kommer att bli snyggt! Förstår din spänning på att det snart är klart, då börjar det roliga...piffet!

Jag kommer tillbaka, för det här kan man ju inte missa fortsättningen på :-)

Ha en underbar helg! //

Anonym sa...

Vad såännande att se det färdig resultatet....

Håll ut!

Kram Lena

Hjärtat Mitt sa...

Ojojojoj, vilken röra!
Kul att få se hut det ser ut innan det är klart.
Det är ju verkligen på gång.

Kram Mari i Marieholm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...