onsdag 27 augusti 2008

A room with a view...


...eller helt enkelt ett fönster med furufönsterbräda och brunbetsade fönsterfoder?
Man tycker ju att jag kunde LUGNA mig lite med "Projekt sovrum" i alla fall tills köket blir klart helt...och hallen som bara är ett enda betong- och spånskivekaos...och förstukvisten...och panelen på huset....och NYA sovrummet bakom köket osv.

Men...jag vaknade nog helt enkelt lite fööör tidigt och började reta mig på alla olika träkombinationer som rymdes i ett och samma rum.


Fram med penseln och färgen. Vift, vift! Åhhhh...det kändes mycket, mycket skönare.
Fast....nu känner jag ju att tapeterna ser mycket hemskare ut när fönstren fått sin första strykning.

Och om jag gör om tapeterna, då kan jag ju inte ha kvar de där mörkbruna socklarna?
Eller det hemska plastgolvet?
"Älskling, visst har vi träplank kvar som vi kan fortsätta lägga in i vårt sovrum från mellanrummmet?"

???!!!

"Ja-a...men älskling jag veeeet att vi skulle vänta eftersom vi skulle riva en vägg där och så vidare, men ....ehhh...bara tills vidare"


"Och du....ääääälskling? Dörrarna i laminat....vi har ju pratat om att byta ut dem också...så det tar väl inte lång tid att göra samtidigt?"

"Och förresten...medans vi ändå håller på menar jag...kan vi inte ta och sprutmåla sängen precis som vi pratat om....och...ehhh...varför ser du så arg ut?"

19 kommentarer:

Mamma C sa...

Hahahhahah lätt hänt att det blir så där. Eller att man vill att det ska skyndas på lite. Så att allt man vill ha gjort blir gjort. Och det skulle ju vara helst igår.
Kram mamma c
P.S fönstret blev jättesnyggt efter penseldragen.

Camilla sa...

Vilken skillnad det blev, mycket ljusare och fräschare! Visst är det kul när man får sina ryck och drar igån med nya projekt, men kanske inte alltid för sambon...! Ha det gott! Kram :-)

Skatan sa...

KÄnns bekant...dock håller min sambo på att backa just för tillfället i en del lösningar som jag har tänkt ut och som jag trodde vi var ense om. Hjääälp :( Tänk att man kan ha så olika smak ibland!

Toppen blev det i alla fall när du målade!

Livets njutning sa...

Haha! Det känns igen.. Sambon tar fram onda ögat när jag börjar. :D

Ha det gott! / Jenny

Anonym sa...

Det låter som i mitt huvud måste jag säga. För här har äntligen planerna på att börja renovera vårt blivande hus, blivit en verklighet. Inte förrän till våren men ändock. Jag har redan börjat planera, men vågar inte säga någonting högt än så maken hör. :-)

Även om det blir jag som får göra allting då det är jag som är den händiga av oss.

Nettan sa...

Haha...visst är det så att börjar man måla en sak vit, då ser resten hemskt ut, man kan lixom aldrig sluta =0).

Bor i ett -70 tals hus med bruna fönster & tak/-golv lister....dom byts ut, undan för undan.....så jag förstår DIG !!

Kram, Nettan

Lotta sa...

Det blev kanonsnyggt!
Och jag känner igen mig själv så väl i det du skriver, stackars min make!

Ha det gott!
kram
Lotta

Lilla huset på prärien sa...

*skrattar* Vilken energi du har på morgonkvisten - och så himla bra det blev med vitt i stället!! Du får gärna komma hem till mig med. Jag har en hel del som behöver målas och jag kan lätt få upp dig "i tid" :)

Kram Jenny

Marina sa...

Blev ju fint! Det är ju lätt så att de ena leder till det andra när man börjar på något. Men drömma ska man ju göra och så blir en del av det verklghet.

Sanna sa...

Kära själsfrände, jag känner så väl igen mig! Jag hör makens lätt misslynta knorrande i bakhuvudet nu "Du sa ju att vi BARA skulle..."

*kram*

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hahahahaha! Känner igen det där så väldans väl!
Kram
Marie

Malin - I min trädgård sa...

Hahaha! Gud vad härligt skrivet! Känner igen det såå väääl. :)

Kram M

Strömming sa...

Haha känner också så väl igen mig....

Hem och Lycka sa...

Hihi, vad du skriver härligt. Ja, det blir lätt en dominoeffekt ;-) Men snygga blev fönstren!

Du har nåt att hämta ut hos mig.. kram

Chris sa...

Är det inte dags att skriva ett filmmanus på detta tema. Gemensamt för de flesta verkar vara att kvinnan driver på o mannen utför o ibland backar. Det "nya" könsrollsmönstret?! Eller som i Tusen o en natt: Kvinnans list övergår mannens förstånd. Dvs intet nytt under solen. Skrattade gott åt dina ord. Kram,C

Flingan sa...

Hahaha du vet verkligen vilka knappar du ska trycka på för att få igång maken du...!
Snyggt blev det vid fönsterna iallafall. Ljusare och lättare..
kramis

Sofia på Me and my home sa...

Hahaha HÖÖÖÖG igenkänningsfaktor!! :) Kram!

prickig design sa...

Hej! Tack för titten hos mig!
Åååå jag får lite ångest när jag ser dina fönster. Vi har 13 st likadana som jag (ja,jag!)målat ca 5ggr vardera då färgen valde att inte täcka, blev aldrig nöjd... Är som du kanske förstår inte helt komplett på att måla!=0)
Hoppas att du är bättre på det än jag. Vi fick bort alla mörka lister a la 70-tal också och det känns genast mycket ljusare.Hör av dig om du vill ha bildbevis att "lägga på bordet"!=0)

Kerstin sa...

Hahahaha, vad jag känner igen mig! Min käre make känner nog oxå igen mig... Kul att se att det finns fler likadana!
Hemma hos oss har vi ett knappt kontrollerbart kaos och tanken svindlar när jag för mig själv räknar upp alla projekt vi har på gång samtidigt. Jösses.

Kram Kestin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...