fredag 12 september 2008

Att känna sig som en säck potatis

Det har jag gjort i några dagar nu. Jag har jobbat som vanligt, men på kvällarna har jag varit helt slut. Febern, förkylningen, tröttheten har gjort sig gällande tre kvällar i rad och jag har gått och lagt mig samtidigt som barnen.
Nu är det första lediga dagen. Maken har hand om barnen och jag har börjat kvickna till lagom mycket så jag kan sätta synålen i..... ...just det. En säck potatis! :-D

Jag har länge haft tanken på att piffa upp vårt blivande skafferi med hederliga, gedigna
säckar för mjöl, gryn och potatis.

Jag vill ha fint även i skafferiet nu.
Jag sydde en potatissäck i kraftig juteväv.
Textade på säcken.
Trädde rufft runt ett snöre för omslag upptill.

Jag är nöjd.

Nu ska jag bara göra några till, bland annat en säck för
en 5 kilos vetemjölspåse.

Men innan dess är det dags att utfodra tre stycken småsugna tomtar här hemma.

Kram Bea

18 kommentarer:

Villa Nystuga sa...

Riktigt snyggt! Har ni ett "walk in pantry"?

Anonym sa...

Men himmel så fin :) Det där blir kalas i skafferiet.

Trevlig fredag.
Kram!

Anonym sa...

Den är ju helt underbar!

Hoppas ni får en trevlig helg. Min helg innebär mer jobb. =)

kaos i ett vitt hus sa...

jättefin!!
kram, ninna.

Annica sa...

Men vilken bra idé! Den gillar jag skarpt...kanske något för mitt blivande skafferi oxå?!

Kram Annica

Lilla huset på prärien sa...

Hej Bea!! Du är ju helt grym du. Du skulle ju kunna fixa till några sådana där fina franska mjölsäckar också med din talang!

Önskar dig en supertrevlig helg!

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Så snygg poatissäck. Du är så himla duktig att sy och fixa. Inte kul att vara förkyld man har ju ingen ork. Hoppas att du piggnar i snart.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Sofia på Me and my home sa...

Men åååh vad snygg!! Hur går det med köket??
På tal om det så borde jag verkligen gå ut o måla lite pärlsponttak... japp, Loppan har somnat så då är det dags att kavla upp ärmarna!
Ha en skön helg!!

Linda sa...

Vilka fina säckar. Att man blir sugen på att sy en stund nu

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fin!!! Nästan för fin för att gomma i skafferiet ;)
Kram!

Sara Mårtensson sa...

Men du är ju bara för duktig! Smittar det?? Skicka lite duktighetsbaciller till mig i så fall! Superfina säckar!

Trevlig helg på dig!

Kram

Anonym sa...

Vilken toppenidé!

Säcken är helt underbar

Kram Lena

Anonym sa...

Hej. Vilken inspirationssida du har. Synd bara att jag inte klarar av att sy ett par gardiner ens! (fast alla kan ju inte vara bra på allt! haha.. jag pysslar med annat!)

Mia sa...

Jätte snyggt. Vi har ett "gå-in-i"-skafferi. Det är så kul med fin förvaring till det som finns där.
Är det OK om jag länkar till dig från min blogg?
Kram Mia

Anonym sa...

Verkligen jättesnygg påse! Jag tror jag ska kopiera dig lite... Vi har ju iofs inget skafferi, men det går ju att ställa påsarna på hyllor!

/Åsa

Hjärtat Mitt sa...

Jag kan bara instämma med alla andra:
Säcken är superduper fin :)
Hoppas att du känner dig bättre. Och att inte resten av familjen drabbas.
Ha en fortsatt trevlig helg.

Kram Mari i Marieholm

Willewira sa...

Vilken underbar säck!!! En sån vill jag ha!!

För övrigt blir jag helt bestört av att jag missat flera av dina inlägg... Läser så jag blir blå.

Hur kunde detta gå till???

Ha en skön dag!
Kram Willewira

Brunkullan sa...

Så snyggt! Och visst vill man ha snyggt i skafferiet! Även jag måste försöka piffa lite:)

Susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...