söndag 7 september 2008

"Hej, jag heter Bea...och jag är syberoende"

Jag kunde inte sluta sy. Jag satte ett skavsårsplåster på blåsan och fortsatte sy. :-)
Den här gången blev det en liten "provkollektion" av en ny ensemble vimplar.
Jag har lagt ut dem på Tradera nu för att se hur de tas emot.


Men NU ska jag gå och lägga mig. Jag läser Viveka Lärns "Värmebölja".
Jag läste de fyra böckerna om Saltön innan de blev TVserie och kände mig lite lurad på karaktärerna eftersom jag bildat mig en egen uppfattning om hur karaktärerna såg ut och var.

Men nu...ser jag skådespelarna framför mig när jag läser boken och det gör mig ingenting. :-)
Nu måste jag läsa vidare för att se vem som kan tänkas vara pyromanen. Jag har mina misstankar! ;-)
Sussa sött!

Kram Bea - som nääästan lovar att det var det sista blogginlägget för idag.

13 kommentarer:

Nilla sa...

Men vännen då! Du skriver så bra att jag kan inte låta bli att skratta fast jag egentligen tycker synd om dig knasfia :)

Ha en bra dag och låt skavsåren vila!

Kram Nilla

Wiveka sa...

Vad du jobbar på! Det gör även min make. Han tycker det är så kul att du ger kommentarer, att du till och med får text skriven direkt till dig...

http://xhm.vanrillaer.net/2008/09/little-thank-you.html

MiaMaria sa...

Hje!

Ja, du så flitig på att sy...men jag förtår att det är lite avkopplande också....VAckra vimplar som alltid.

HA´det så gott!
MiaMaria

linnea-maria sa...

Vilka härliga färger! De är så fina dina vimplar och jag är så glad för mina. Vet du, jag tycker du ska lägga ut dina vimplar på etsy.com . Det är en internationell sida där man kan lägga upp sin egen butik med hantverk och konst. Kika in där får du se var mycket vackert. Dina vimplar platsar där :) /linnea-maria

Hem och Lycka sa...

Du syr sååå fint! kram!

Ingunn sa...

Disse var kjempe fine Bea!!!Lekker farge!!!
Klem

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Wow!!!! Härligt att kunna sitta så mycket! Och fint såklart!

Har en nominering till dig!

Kram C

Anonym sa...

Otroligt söta vimplar och underbart läckra färger :)
Du är duktig du.

Önskar dig en fortsatt trevlig måndag.
Kram!

Mamma C sa...

Härliga färger var det. Så är det tycker jag om man sett filmen och sedan läser boken. Då är det skådisarna man ser i huvudet.
Ha en bra vecka.
Kram Mamma C

Veronica sa...

Jättefina vimplar tjejjen! Du är SÅ duktik, önskar jag hade lite av din förmåga...

Kram Veronica

Hjärtat Mitt sa...

Snygga vimplar! Vad flitig du är. Jag önskar att jag hade hälften av din energi :)

Kram Mari i Marieholm

StrandviksVillan sa...

Låter heeeelt underbart att bli så "tagen" av det man håller på med! Nu ska jag vara ledig några dagar, har stora pysselplaner, men får se vad barnen tycker...

Malin - I min trädgård sa...

Haha, vilket missbruk va ;)!

Jag gilalr de gröna vimplarna JÄTTEMYCKET! Har faktiskt tyckt att det varit lite trist att det har varit svåra att få tag på i just grönt... Alltdi bara rosa och blått och kanske ev. rött. Så grönt är toppenskönt! =)

Många kramar M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...