torsdag 16 oktober 2008

Nublu - dansk shopping på svenska

Nublu har ett gott hjärta och är en underbar tjej med många bollar i luften.
Hon har en webshop som alltid har ett så fint utbud. Maken överraskade mig bland annat genom att köpa Monica Johanssons "ljuskrona" där till mig.

Nu har jag kikat in lite fler saker som jag skulle vilja ha.
("Älskling...om du läser det här...förstår du hinten?")

"Special project väska"
Väskan tillverkas i ett specialprojekt som Rice stöttar. Projektets mål är att hjälpa gatubarnen som lever vid Delhis järnvägsstation till utbildning och arbete.
Jag tänkte sy en egen "dagisväska", men nu fick jag en riktigt god anledning att köpa en istället.

Ljuvlig. Jag ser hur den verkligen skulle kunna gifta sig med min framtida syhörna.



Ett par sådana här i köket. Toppen! Det skulle fungera perfekt ihop med det vit- och grårutiga golvet.


Med glädje skulle man gå med migrän och hämta Alvedon om den fanns i en sådan här vacker förvaringsbox.




Och skorna skulle väl putsas oftare om man hade ett sånt här smycke?





Syhörnans äkta hälft. :-)



Och så rosentvålen förstås. :-)

...

Nu är det fredagskväll här hemma! :-)
Ja-a...i alla fall försöker jag intala mig själv det eftersom jag är ledig imorgon. Och i övermorgon. Och morgonen efter det.

LYXLIV!

Imorgon ska det städas rejält här hemma. Det ska bli så otroligt befriande känner jag.
Tidigt ska barnen och jag trä på oss våra städförkläden och så ska vi köra på så länge barnen orkar.

Skönt för själen!

Sedan har vi nog gjort oss förtjänta av en god fika på kondis i stan...hihi...

Hoppas ni får en underbar kväll, oavsett ledighet imorgon eller inte.

Kram Bea

15 kommentarer:

Mamma C sa...

Det fanns mycket fint i webbshoppen. Låter skönt att redanha fredag. En annan har ett 8 timmars pass vid datorn innan man kan tjoa till och slå klackarna i taket och gå hem. Men sedan ska jag njuta av två lediga dagar. Vi ska inte göra ett dugg måsten den här helgen. Hinner ni får ni städa hos mig med :-)
Ha en bra helg nu
Kram mamma C

Mitt vita hem sa...

Tack för tipset. Fanns ju hur mycket fint som helst.
Låter härligt med städdag och sedan "belöning" med kondis. Det fungerar fortfarande bra med mina tjejer som är 10 och 13. Först hjälpa mamma och sedan göra något roligt.
Ha en skön helg.
Kram Heidi

Eddan sa...

Ja, Nublu har en massa "vill ha"-saker. Vågar knappt kika in hos henne ;-)
Vad härligt att ni har fått helg redan.
Själv går jag bara och längtar till novemberlovet (som ju är i oktober!! - kanske ska kallas höstlov istället) då jag har tagit ledigt för att vara med barnen. Ska bli jätteskönt!
Trevlig helg önskar jag dig och din familj.
Kram från Anette

Färjtorp sa...

Härliga saker du har sett ut!
Nublu har jag beställt ifrån en gång faktiskt, mycket vill ha saker där..

Hoppas din städfredag blir skön, här ska väl oxå helgfixas lite innan jobbet.

Kram Johanna

Sanna sa...

Glömde säga i mailet; Har inte hört ett ljud från skolan! :o

Kramisar!

Anonym sa...

Får du med barnen på "städföretaget"? Många fina saker du visar upp. Speciellt lampooorna! Kram Tulipa

Sara Mårtensson sa...

Industripendeln är ju bara så snygg!!

Kram

Malin - I min trädgård sa...

Ja vilka fina grejer hon har! Låter som en bra plan ni har. Själv ska jag jobba idag, men slutar liiite tidigare iallafall. Sedan är det 1årskalas för plutten på lördag! Tänk vad snabbt det går :).

Ha en skön helg!

Kram M

Annika sa...

Åh har du redan börjat virka... kul... det ser fint ut... keramik kurs låter så kul tycker jag... har grejat lite själv men inget på allvar... tova däremot har jag gjort.... med både barn o vuxna.... det är så kul o rogivande... däremot har jag aldrig testat i maskin så det vill jag höra resultatet av senare.... härligt med långhelg... har ledigt 7 dar mellan mina pass... jobbar natt.... skööönt.. ha en skön helg.. Kram Annika

Unknown sa...

Hej gumman, dom väskorna är underbra.
Min dotter köpte en sån i somras på sandhamn och har den som badhusväska nu i höst.
Hoppas ni åt ngt riktigt smarrigt på kondis när ni kämpat på i städningen.
Kram

Unknown sa...

Hej gumman, dom väskorna är underbra.
Min dotter köpte en sån i somras på sandhamn och har den som badhusväska nu i höst.
Hoppas ni åt ngt riktigt smarrigt på kondis när ni kämpat på i städningen.
Kram

Ingunn sa...

De veskene var bare super fine!Skulle gjerne ha hatt en sånn!;)

God fredag til deg!

Anonym sa...

Vilka underbara boxar.

I helgen blir det en till kudde och en del påsar. Julklapps tillverkning och så ska jag ge mig på att trycka lite på tyg om jag hinner.

Önskar dig en trevlig helg.

Åsa sa...

Håller med om att det finns många "vill ha saker" där! Själv köpte jag 2 stycken taklampor som den på bilden i somras när vi var i Dalarna på semester. Jag inhandlade dem i den underbart mysiga affären i mora som heter Slott & koja, kan verkligen rekommendera ett besök där!!
ha en underbar helg med mycket mys!!!

Åsa i Jönköping

Widénskan sa...

Wow vilka fina saker!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...