lördag 2 maj 2009

Gräsmattetrix och fix

En grön gräsmatta är viktigt och fint.
Min gräsmatta har jag nog inte sett som så viktig...eller fin.
Det ska bli ändring på det nu. Bort med mossan och de allt kalare fläckarna och bort med ogräset.

Jag tycker det är så rörigt med gödsel och sånt. Vilken DJUNGEL!
Därför kändes det så skönt att få läsa Olle Bergs avslappnade beskrivning på hur enkelt allt egentligen är.

Jag har skrivit ut hans "vår- och sommarprogram" och hans "höstprogram".
Det känns så okomplicerat nu och hur många olika märken det än finns så ska jag ändå försöka hålla mig till de han rekommenderat. Med tanke på hur hans gräsmattor ser ut på bildspelet så tvekar jag inte om att det kommer fungera. :-)

Just nu har jag räfsat ut det värsta döda gräset, toppdressat och jämnat till groparna och sedan stödsått. Nu ska jag gå ut och vattna på igen, för jag vågar inte lita riktigt på att det kommer regn imorgon. :-)

För gräset ÄR väl inte grönare på andra sidan?


Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

8 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Precis vad jag behövde! Tack!

Kanske jag lyckas rädda vår moss.. ursäkta gräsmatta iaf!

Kram Lina

Pst, du har väl inte glömt att visa bilder på färdiga köket? Eller kan jag ha missat dom?

Unknown sa...

Nä, gräset är inte grönare på andra sidan. Ja, du, denna mossa... suck.. mjukt i alla fall på vår gård, lite här o där, fniss. Ha det gott. Kram Lenita

Vardags-mirakel sa...

Du är flitig som vanligt, själv väntar jag på att barnen ska slita ner mossan med sitt springande och ge plats för de stackars grässtråna. Kram Eva.

Lilla huset på prärien sa...

Välbehövlig läsning. Jag har tänkt flera veckor nu att jag skulle göra som du men det blir bara inte av... har inte ens bekämpat mossan i år. Fast igår var jag ut och lade gödsel på mina rosor, det får jag vara nöjd med ändå! Det har jag också tänkt jag skulle göra i flera veckor nämligen... små, små steg :)

Och gräset är INTE grönare på andra sidan!

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Det finns ju en fördel med mossa och det är ju att det i alla fall är grönt:). Vi har också alldeles för mycket mossa. Jag vill också ha en fin gräsmatta.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Annika sa...

Här har vi mossmatta på nästan hela tomten men den är ju grön den med.... :) Kram Annika

Skatan sa...

Hej Bea! Allt väl? Jag har inte varit närvarande här på länge känns det som...det går i perioder när man bara inte hinner. Och så är det sedan så himla kul att hitta tillbaka igen :)

Lycka till med gräsmattan.

kram,

Anna

Synnøve. sa...

Inne för att önska dig en trevlig kväll bara.
Kram Synne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...