söndag 9 augusti 2009

Några reflektioner


Sista skälvande semesterdagarna


NJUTER AV: solen, gemenskapen, tiden till eftertanke


FÖRVÅNAS ÖVER: träningsglädjen (jag har hittills löptränat totalt mer än 16 kilometer och ikväll ska jag ut i spåret igen och LÄNGTAR)


SER FRAM EMOT: att hallen kan vitmålas, Tjejmilen och många sömnadstillfällen i höst


TYCKER INTE OM: värmen som tagit död på en liten harpalt som vi hittade död i trädgården igår, vitmålade golv (det är så vackert med vitmålade golv, men lova mig att ni INTE målar köksgolven vita. De är bara vackra sisådär två timmar utifrån att du skurat dem, sedan ser de redan smutsiga ut och ger ett dåligt samvete igen).

Allvarligt talat...hur tror ni det här golvet ser ut efter enbart en kvällsmåltid och sedan efterföljande frukost dagen därpå? DET borde de publicera i "Sköna hem" så inte estetiska knäppisar som jag själv står och kladdar vitt med sådana här drömbilder på näthinnan!!!

VÅNDAS ÖVER: hur lite man egentligen hinner av allt man planerar in under sin ledighet

10 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Är det bild på ert kök? Jättefint är det iaf.
Jag tycker det är snyggt med vita golv. Och golven blir ju inte smutsigare bara för att de är vita, bara det att det syns bättre. Och det ser jag som en fördel.

Skönt att komma igång med att springa. 16km är ju superlångt! Duktigt! Själv är jag en riktig latmask.

Ha det bra!
Kram Lina

Hem och Lycka sa...

Oj vilket snygg kök! Ditt? Jag är kluven till vita golv, vanvettigt snyggt men som du säger, det syns snart smuts. Stackars lilla harpalt..

kram Mia

Grodmamman sa...

Vad bra det går för dig med träningen! Jag hoppas att jag ska kunna komma ut även nu när jag börjar jobba igen.
Vita golv är snyggt, men något jag aldrig skulle vilja ha hemma hos mig!:)
Kram

Vecka - Vecka sa...

Jag älskar vita golv! Har själv ett vittmålat köksgolv, men det är inte så praktiskt kan jag medge.. Springorna där emellan är heller inte så trevliga..

Kram,Lotta

Vardags-mirakel sa...

hihi tänk att det kan man inte tänka sig före man målar, snyggt på bilden i alla fall! Duktig är du som motionerar så mycket, borde nog följa ditt exempel... Ha det bra, kram Eva.

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Vad duktig du är dom har kommit igång med träningen!

Det där med vita golv. Jag tjatade och tjatade på min sambo att jag ville måla vår trappa vit. Han gav inte med sig (tack gode gud) och när jag hade maskerat trappstegen med vit papp såg jag precis hur trevligt det skulle ha sett ut bara efter några timmar..och det i en trappa! Städar gärna men inte flera gånger om dan! ;)

Ha en bra vecka!
Kram Nea

Synnøve. sa...

Hallå på morgonkvisten.
Näe vita golv får allt vara för min del.
Med folk som springer ut och in, hundar och kattor så är det inte min typ av golv.
Men vackert att se på är det....

Du är duktig du. Måste börja jag med.
Men kroppen orkar inte med att springa så det blir att gå raskt i början.
Ska börja idag. Med en skogstur i ösregn. Blåbär och svamp väntar på mig därute.

Så ha nu en fabelaktig dag.
Hoppas solen skiner på dig.
Här är vi inne på vecka 5 med regn...
Kramen Synne.

www.smillasplats.blogg.se sa...

Uscha ljusa köksgolv ÄR bara snyggt en liten stund, åtminstone när man har småbarn ;)
Vi har inte heller hunnit med hälften av det som jag planerat =)
Hoppas det inte är allt för "tungt" att gå till jobbet. Själv är jag ledig några veckor till.

Lilla Blanka sa...

Hej goa Bea!

Underbar inspirationsbild..!

Vi har vita golv, men jag älskar dem, så för mig är det absolut värt att torka av dem lite oftare. Vintertid är det inte nån fara alls, mest sommaren då små barnfötter springer utifrån och rätt in med lite gräsiga, fuktiga fötter hihi

Jasg är grymt imponerad över att du skall springa Tjejmilen! Sprang Vårruset och det är ju inte ens långt, men blev helt flåsig ändå haha

Kram
Mia

emmalill sa...

Så otroligt sant det du skriver, klart tänkvärt.

Ska oxå springa tjejmilen, heja oss:)

Emmalill

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...