fredag 16 oktober 2009

Halloweenpumpor...eller Alla Helgona pumpor

Vilket JOBB att karva ut detta...men OTROLIGT vackert och stilfullt.
Jag ångrar att jag inte odlade prydnadspumpor i år igen. De här är ju så bedårande.

Jag hittade dessa hos Martha förstås.

Träsnidarsatser finns på Clas Ohlson och Jula. De olika modellerna gör att du kan få till
de här lite rundade formerna.

Ledig fredag idag.
Vi ska först städa, sedan ha lite hemmapyssel vid köksbordet och har det slutat regna på eftermiddagen går vi ut i galonbyxor och går en långpromenad till en lekpark en bra bit härifrån.
Ha en underbar fredag!

Kram Bea

7 kommentarer:

OlgaA sa...

Men va´de var fina, underbara pumpor!!! Men inte kan jag göra sådana.... Tror inte jag=)
Ha det bra på promenaden och en trevlig helg oxå=)

Smått och gott hos Lina sa...

Åå så fina pumpor! Verkligen vackra.

Ha en skön helg.
Kram Lina

Veronica Tingvall sa...

Åh vad fina!
Felt alive kursen är underbar, jag rekomenderar den varmt. Hennes nålar är också fantastiska. De bästa filtnålarna jag någonsin har provat.

Kram/Veronica

Veronica Tingvall sa...

Här beställer man kursen: http://www.feltalive.com/onlineclass.htm

Man får då en massa pdf-dokumen med steg för steg instruktioner. dessutom får man tillgång till en massa filmer på hennes sida (genom att man får ett lösenord. Jga minns tyvärr inte vad den kostade men det står säkert. Nu såg jag att hon har släppt en dvd-kurs som jag är supersugen att köpa. Jag måste nog göra det snart...

Jag tycker att det är svårt med hudfärgad ull och har också hittat min på panduro.

Om du köper hennes kurs(man betalar via paypal och att mailas till en) så får du även ett erbjudandeatt köpa hennes filtnålar till halva priset och de är bara sååå bra.

Kram/Veronica

Brunkullan sa...

Underbara! Jag har köpt 5 st idag på maxi. Kommer nog inte att karva i dem..de får vara som de är:)
Susanne

mitt skärgårdsliv sa...

Till ett nytt år måste jag komma ihåg att odla pumpor :) Men att karva till såna fina som på bilden nä det överlåter jag till nån annan! Trevlig helg!

hemma hos lilla mej sa...

WOW Vilka underbart läckra pumpor.Hur har du fixat detta.Vad läckert....Ha en mysig lördag kramizar ~~~~RITA~~~~.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...