lördag 3 oktober 2009

Tovad dam

Det är svårt att få tag på hudfärg, men jag fick lite beställt från Panduro.
Tanken var först en klänning av fluffig ull, ett hudfärgat ansikte utan ansiktsdrag och så påpickad ull, lite ostyrigt och stort.

Men...sedan fick hon som ett decollage. Och då var det frestande att ge henne ansiktsdrag. Då såg håret lite ostyrigt ut, så hon fick "kringlor". I och med att hon var så "yppig" så passade lite midja bra...och då var hon ju tvungen att få ett skärp också.

Dottern har helt bestämt färgerna på denna. Det saknas lite detaljer, bland annat så ska hon få ett pärhalsband runt halsen, blomman vid midjan ska få några pärlor och även hårblomman, men jag hade ingen nål hemma som gick igenom mina små pärlor så det får jag ordna sedan.
I nästa inlägg ska ni få se lite siluettpickning jag gjort på sittunderlag.
Ha en underbar lördag!

Kram Bea

8 kommentarer:

OlgaA sa...

Va du producerar=))) Fin dam! ;)

Forma om sa...

Helt underbar :)

Trevlig helg!

//Susanne

Helena sa...

Vilka jättefina saker du har tovat!

Amanda sa...

så söt

kul blogg

hejdå

Marie//Tekla Maräng sa...

Men så vacker hon är den tovade damen.
Gillar musen i inlägget under.
Trevlig helg Marie:)

Beata sa...

Vacker!

Maria sa...

Coola saker du tovar! Bravo!

Backstitch sa...

Hejsna

Du är nog helt klart superduktig på att tova, fortsätt med det.
Kram Moster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...