torsdag 31 december 2009

Utvärdering av årets nyårslöften


Vid förra årsskiftet lovade jag mig följande
EN SAK JAG SKA LÄRA MIG
- Sticka
"Jag kan räta och aviga, men jag vill lära mig mer mönsterstickning och sticka saker jag kan tova."


Här ger jag mig själv "Med beröm godkänt" :-)
Jag har lärt mig att öka osynliga maskor, sticka muscher, sticka flätor, läsa mönster, sticka på strumpstickor och minskat maskor. Jag har köpt en stickmaskin som jag börjat bekanta mig med och stickat med dubbla trådar, omslag och hålmönster. Jag känner mig NÖJD med mig själv.

Här är några av de saker jag har stickat under året (en del har jag inte fotat, ni får helt enkelt tro mig på mitt ord...hihi)













EN PLATS JAG SKA BESÖKA

- Vimmerby
"Jag har lovat barnen och längtar efter att själv få njuta av exempelvis "Lotta på Bråkmakargatans" rum och "Bullerbyn". Det är lika mycket för min blivande femåring och min blivande fyraråring som jag vill dit.
"
Nope...detta uppfylldes inte. Det blev inte praktiskt möjligt. Vi åkte till västkusten istället och senare på sommaren traskade vi runt i Stockholm och där besökte vi "Junibacken" på Djurgården istället. Om ni inte har varit där och åkt i sagotåget. GÖR DET! Jag skulle kunna åka runt där hur många gånger som helst. Jag trodde inte det skulle vara så storslaget som det var.



ETT PROJEKT JAG SKA PÅBÖRJA

-Ett litet "hemligt" projekt
Jag vet inte ännu riktigt hur jag ska utforma det, men det har så klart med hantverk och pyssel att göra.
Det blev inte den utformning på den som jag hade tänkt, men jag vigde året till att lära mig tova, sy medeltidskläder. gå en kurs i presentinslagning och just lära mig sticka samt har sytt dubbelt så många vimplar som året innan så det har verkligen varit ett händelsrikt projektår.
Jag känner mig nöjd med mina önskningar inför året som gått och imorgon ska jag skriva ned mina önskningar inför det kommande året.

Vad önskar ni inför året som ska komma?
Vad vill ni lära er, se och uppleva?
Ha ett fantastiskt fint nyårsfirande och jag önskar er alla ett riktigt
GOTT NYTT ÅR!

Kram Bea

4 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Så mycket fint du stickat, du är duktig!! Önskar dig ett riktigt Gott nytt år!!

Bollebygdsbo sa...

Så skönt med någon som verkligen gjort allvar av nyårslöftet!
Grattis till väldigt mycket bra och fint.
Önskar dig allt gott även i fortsättningen.

Helena sa...

Gott nytt År!

Veronica Tingvall sa...

Jag blir så jätteinspirerad av din blogg.
Jag önskar dig ett underbart nytt år. Kram/Veronica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...