tisdag 15 december 2009

Virkdyrkan

Jag har riktigt frossat runt bland dessa underbar mönsteridéer från "Crochet Patterns" Tänk vilken söt klocka. Det går ju faktiskt att lägga in ett riktigt klockverk i den.


Jag tycker om idéen och vill verkligen göra något liknande till barnen. Särkilt blomman tilltalar mig.


Jag funderade först om jag tyckte den här var för "gardinig", men jag kom fram till att den vore fräck till rätt outfit i övrigt. Snyggt och annorlunda till våren.



Enkelt. Men så ska man komma på att göra det också.
Tänk vad skönt att sätta virknålen i något som är färdigt på bara en liten stund.

UNDERBARA booties. Inte särskilt praktiska, men tänk att knåpa ihop sina egna "inne-uggs"



Väääldigt sockersött...i dubbel bemärkelse, men det passar in i helheten.

Och barnen måste ju få sitt! :-)

Läcker idé! (Fast jag kan se hur detta fortare skulle kunna ordnas med tyg istället).
Jag säger bara "Tack för tipset" :-)


Om man vore så här lockad och fin i håret skulle man ju kunna se ut som en sagodröm varje dag. :-)

Det enkla är oftast finast.
Enkelt och snyggt.

Söta. Dessa finns det dessutom gratis mönster till.

Så enkelt. Så snyggt.

Jag skulle vilja ha filten i ljusgrått med vita flingor.

Så söta. Frågan är om jag skulle virka en sådan här för barnens skull...eller som ursäkt för min egen del. Supersöt.

Nu tar vi virkandet till nya nivåer....hihi.

En KLAR favorit. Den är helt klart i stil med min nya stil.


Härlig och underbart romantisk.
Jag vet ju vad jag ska syssla med i mellandagarna.
Börja "krama virknålar" igen.

Ha en underbar tisdagkväll!

Kram Bea

8 kommentarer:

Cathrin sa...

Me like! Fast jag brottas ju med mitt dilemma av att vara mönsteranalfabet. Tänkte råda bot för det i mellandagarna så man vet ju aldrig. Inspiration finns ju...

Kram

Lena sa...

Hej!

Vilka fina grejer!
Jag gillade de glada glassarna mest! :)

Kram Lena

Mina dagar sa...

Vilken fantasi dom har som sitter och kommer på alla olika modeller!
Säkert jättekul!

Kjolen blir säkert fin till "rätt outfit" som du skriver! Såg lite för "tantigt" ut på bilden! I vitt kanske?

Glöm inte att fota det du virkar!

/Eva

IKT i min vardag sa...

Yeahhh! Vilka underbara virkideér. Såg hur många som helst jag skulle vilja ha. Bara ett problem...vem ska jag få att virka allt åt mig?! ;)

Kram

floria sa...

Aargh! Nu är det ju ännu mer jag vill virka...

linnea-maria sa...

Vilka gulliga virkgrejer. Åh jag har virkat jättemycket men nuförtiden får jag så ont i händerna. Ha en fin helg /linnea-maria

HUSnrNIO sa...

Oj vilka härliga bilder. Får lust att lära mig virka... Kanske till nästa jul... Ha en trevlig fredagkväll.

Lilla huset på prärien sa...

Hej Bea!

Nu var det ett tag sedan jag var in hit till dig för det hinns inte riktigt med nu när jag jobbar. Men som vanligt när jag kikar in hit är det fullt av härligheter och inspirationsmaterial. Du är fantastiskt duktig och du har en underbar blogg!

Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...