fredag 30 april 2010

Använd det du har - majutmaningen



Nu snurrar vi igång en ny "Använd det du har" utmaning, den femte i ordningen.


Vi kommer bli många medpysslerskor som flitigt använder oss av enbart det vi samlat på oss i våra lådor och skåp, under en månads tid.

Nu tar vi tag i den där knapplådan som riskerar att svämma över igen, tygerna som vi köpt in för att "de var bra att ha", alla garnnystan, målarburkar, smyckespärlor och dekorationspapper och slutför de där projekten vi så länge tänkt att vi skulle göra "någongång".

Häng på vetja!

Reglerna är som följer:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)

2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under majmånad.

3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg. (Valfritt)

4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.

5. Meddela ditt deltagande till http://beasbarnslikheter.blogspot.com/
Där läggs det ut länkar till varje deltagare så man kan följa sina medpysslerskors projekt för tips, peppning och inspiration!



Oavsett om du väljer att bli medpysslerska i utmaningen eller inte, så blir vi jätteglada om du skulle vilja tipsa om "Använd det du har" på din blogg och bifoga ovanstående logotype i din blogg.

Vi startar den första maj, men du kan anmäla dig när som helst i majmånad.
Jag lägger upp era blogglänkar här i inlägget allteftersom ni hakar på.

Lycka till tjejer!
Vi är med:

67 kommentarer:

Cathrin sa...

Jag vill vara med!!! Vet inte riktigt hur det skall gå till, men om jag inte tvingar fram lite egen pysseltid ur en späckad agenda blir jag tokig. (Pysseltokig?)

Synnøve. sa...

Kanske man hänger på. Det märker du hihi.

Tänkte bara in för att önska dig en trevlig valborg.
Kramen Synnöve.

Millan sa...

Ja, jag vill vara med igen!!!
Har äntligen fått igång min pyssellust lite igen! Och har en del projekt som behöver göras...

/kram Millan

Skatan sa...

Skojare där...inte är det väl dags för majutmaningen?! Redan?

/Förvirrad överhopad donna

linnea-maria sa...

Gud vad roligt det låter. Vilket bra intiativ! Jag ska grunna lite under dagen om jag ska haka på. Det är ju ganska mycket att göra under maj ;) Men jag har en stor hög med förkastade kläder som kan tänkas omvandlas till barnkläder. Ha en fin dag /Therese

miaring sa...

Äääääntligen en ny använd-det-du-har-utmaningen! Så jättebra initiativ och tanke, får jag vara med igen fast jag fuskade i novemberutmaningen? (Fröken rödpenna här bara:i punkt två står det november, jag vet att du menar maj) kram och trevlig Valborg
Mia

Klockarbarn sa...

Jag är med....

Kajsa sa...

Precis vad jag behöver, jag har varit lite Traderagalen ett tag! Så jag hänger på!
http://madebykafe.blogspot.com/

Sandra -Vildkatten sa...

Åhhh jag är med. Kom precis hem efter en vända på Skroten i Kinna och med tygförbud så det kan inte passa bättre.

Ska bli spännande detta.

Mammalito sa...

Jag är gärna med!! Nu ska här rensas i hörnorna!! :)

Det växer sa...

Vad kul! Jag vill också vara med!

Efwa - Medea sa...

ja, jag vill vara med även den här gången. Bra att få lite slutfört, inte bara påbörjat.

SandraS sa...

Jag har aldrig varit med på någon utmaning förut och jag har ibland svårt att få tummen ur, men med en utmaning som morot så blir det kanske av. Okey here it goes: I´m in!

liene sa...

Hej! jag är med själv klart-jag redan startade renovering med tanke -använd det du har istället för att köpa-väldigt skoj!
Det är så roligt - det är bara att kavla upp ärmarna.....och ta fram alla krusiduller
Lycka till och mycket medvind till alla!
Liene

Denice sa...

Jag hänger på. Dels för utmaningen att bli klar med saker och ha lite deadline (trots tidsbrist! Det får bli små saker också tror jag) och dels för att göra åt alla dessa garner och tyger jag köpt och fått det senaste året...

Emy sa...

Åh jag vill vara med! Har en drös med projekt att försöka bli klar med, högarna växer i hemmet och detta kanske kan få mig att hålla fokus och faktiskt få lite gjort! :-)

Så skriv upp mig för jag vill vara med!

Kram Emy

omdittochdatt.blogspot.com

FlygFulaFluga sa...

Genialiskt!
Kul med inspiration och att få lite gjort av allt som finns i skåpen - jag vill gärna vara med!

/Lena (www.flygfulafluga.blogspot.com)

Lotten sa...

Jag är gärna med! Mitt syrum svämmar över känns det som...

Kram Lotten

Helena sa...

Jag vill gärna var med i den här omgången! Jättekul att du drar igång de här utmaningarna! :)

Maria sa...

Jag skulle jättgärna vara , en premiär är ju alltid kul:)

Livet är Underbart sa...

Japp, nu är jag ju mammaledig så något ska jag väl hinna pyssla ihop. Tyg garderoben svämmar över, så material finns ju=) Så Bea skriv upp mig! Kram Jenny

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Klart man hänger på!!
Så himla kul att du tar initiativ till sådana här utmaningar!
Kram Marie

Mirameja sa...

Jag är med den här gången också, härligt initiativ, precis vad jag behöver just nu!

Vecka - Vecka sa...

Den här gången ska jag vara med igen! Efter att ha städat mitt syrum i veckan så känner jag mig väldigt inspirerad att tömma hyllorna och lådorna lite!

http://inspirationm.blogspot.com/

Lotta

Elisabeth sa...

Jamen, det här låter roligt! Jag ska se om jag lyckas lägga till logotypen på min blogg... är inte helt haj på sånt än (är helt enkelt bättre på att pyssla!). Hur som helst: jag är med!! /Elisabeth

http://textilspanieln.blogspot.com

Therese sa...

Jag är med! Jag fick så mycket gjort i november tack vare din utmaning, så jag hoppas på samma resultat nu i maj då jag har massor av halvfärdiga pyssel som bara ligger... Bloggar om utmaningen i nästa inlägg!
KRAM
Therese - Sockenvägens Söta

Outi sa...

Hej!
Hittade din blogg idag, rolig idé med utmaningen! Jag vill jättegärna vara med. Jag har lagt ut loggan på min blogg http://anvantonytt.blogspot.com/

Kram Outi

Unknown sa...

Hej Bea!
Jag vill gärna vara med denna roliga utmaning!

http://tokmamma.blogspot.com/

Anonym sa...

Hej!

Jag vill gärna vara med. Ska i alla fall försöka få till en och annan grej - material finns, det är då ett som är säkert /Ann

Jo sa...

Jag hakar gärna på! Garnstudio har ju rea nu, så jag behöver göra mer plats hemma i syrummet... ;)

HomeRiver sa...

Självklart hakar jag på även nu i maj :) Stort tack för att du inspirerar och arrangerar!!

Jenny Bergvall sa...

Åh en utmaning som passar mig just nu. Jag behöver "tvinga mig" att komma igång med lite pyssel nu.. så... jag är med!!!

Jenny Bergvall sa...

Åh en utmaning som passar mig just nu. Jag behöver "tvinga mig" att komma igång med lite pyssel nu.. så... jag är med!!!

systrarna stenlund sa...

Jag har velat vara med i använd det du har-utmaningen jättelänge så nu är det dags att jag tar tag i saken. Vet inte hur mycket jag kommer att hinna men jag ska göra ett försök iaf!

/Maria

Lovisa sa...

Vilken grej !! Jag ska själklart vara med !!!

bitte71 sa...

Ja, jag vill också vara med - vilken "tur" att jag faktiskt köpt lite molntyg och andra tyger på IKEA precis innan jag upptäckte detta inlägg *host*

Stina Glaas sa...

Jag är med! Kan bli en bra spark i ändan att få en del saker gjorda och andra att bli klara. :-)

Hegu sa...

Jag vill gärna vara med!:)

fante sa...

Nå, nu är också jag med :-)

Linn sa...

Hej, hej!
Åh, jag vill jättegärna vara med!
Det verkar hur kul som helst, men jag är inte riktigt säker på hur man gör... Men det ska nog gå och skapa något ändå! ^^

//Linn

Heimlaga sa...

Jag är med igen!

Millan sa...

Bea! Jag kom på en sak,du skulle väl kunna göra en sån där blogglista i ena kanten som uppdateras efterhand som dom olika bloggarna uppdateras, det vore jättesmidigt, så vet man vilka som är nyuppdaterade , ett litet tips bara!
Kram Millan

Åsa sa...

Den här gången tänker jag allt hänga på - jag är inspirerad som sjutton, men inte kommer jag igång med något så det blir ju perfekt det här!!

Kristin sa...

Jag vill vara med! Det blir nyttigt för mitt tygförråd. Sen ska jag bara hitta tid som nån har glömt i nåt hörn nånstans också... :)

Lowella sa...

Jag vill vara med! Mitt tyg-och klädförråd skulle må bra av det=) Ganska ny med blogg som jag är ska jag se om jag får in loggan på bloggen, är lite it-idiot, men nån son kan säkert ;-)

Li.W sa...

Hej!
Jag är med den här gången med :)
Ska försöka göra klart ufon som ligger och väntar på att bli färdiga...
Kram Linda

Jessica sa...

Jag vill vara med! Vilken jättefiffig grej du kommit på (:

Fru Mju sa...

jag hakar också på utmaningen! kul kul!

Carina sa...

Det här låter roligt! jag är med!
/ Carina

Hanna Wallner sa...

Självklart! Jag vill jättegärna vara med! ( jag är borta en vecka i maj)

// Hanna

www.vackertvirkat.blogg.se

Randiga Tråden sa...

Jag vill gå med om det inte är försent. Brittmari

HomeRiver sa...

Det har jag sett fram emot, så nu är första alstret klart :) http://homeriver.blogg.se/2010/may/waldorfklanning-i-regnbage.html

Elisabeth sa...

Jag har avslutat första utmaningen! http://textilspanieln.blogspot.com

jojo sa...

Hej! Jag är gärna med på er roliga utmaning! Här finns det gott om ofärdiga projekt..

Carina sa...

Hej jag såg att det inte går att komma åt min blogg, här är adressen

http://www.jagharochnu.blogspot.com/

/ Carina

Mojebarn sa...

Jag hänger på den här gången också.
Logga och länk är upplagda.
Den här gången kanske jag hittar botten på syskåpet ;-).

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Jag hakar på! Har måånga projekt som bara inte blivit av att slutföra, och mycket tyg som införskaffats för att det var så fint men som bara blivit liggande.

Jenny sa...

Jag är på! Det var roligt sist :-)

Lisa sa...

Vilken rolig utmaning, jag vill också vara med!!

á Yeliqa sa...

Klart att jag vill vara med även denna gång :)

Jenny sa...

Jag glömde att säga vilken blogg jag har med i utmaningen : emiliten.blogspot.com

Emelie sa...

Jag är med! Kanske jag äntligen kan få lite saker klara här hemma. =)

Sara sa...

Är det för sent för att hänga på? Skulle gärna vilja få in lite bröllopspyssel av allt jag har liggandes hemma! :)

Ja, det är bara att hoppa på antar jag :)

Paulina sa...

Är det för sent att vara med? Såg faktiskt inte att du hade uppdaterat till en ny utmaning. :) eftersom jag håller i restgarnsblues.blogspot.com så är det väl mest sånt jag försöker göra typ jämt, använda det jag har. :)

webby sa...

Hejsan!
Jag ställer samma fråga som ovanstående fast ännu några dagar senare. Är det för sent att vara med eller kan jag haka på så här de sista två veckorna?

Sjömans-Elin sa...

Det här har jag helt missat. Nästa gång hakar jag på! Har alldeles för mycket liggande hemma... Alldeles för mycket... :D

Maria sa...

Hej!
Hoppas jag får vara med på nästa utmaningen, det gick inte så bra för mig i majmånads utmaning:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...