onsdag 29 juni 2011

Sjuk!!!

Varför lär jag mig inte? Note to self: Du KOMMER att bli sjuk efter ett par dagars nedvarvning och total blackout och frånkoppling från jobb.
Krypande.
Från hjärnmembranen.
Ner via nervtrådarna till fingerspetsarna.
Sänder flackande signaler till ögonen.
Öronen stängs för hörselintryck.
Övriga känslor stängs av.

Hjärtat klappar fortare.
Jag darrar.
Kan nästan inte prata.
Snubblar på tangenterna när jag ska skriva.
Hjärnan kan inte fokusera på en sak i taget, utan kläcker den ena tanken efter den andra.
Oro i kroppen.
Lätt irritabel.

Samtidigt...så euforisk och fnittrig.


Jag har insjuknat i PYSSELFEBER IGEN!

ÄNTLIGEN!





Beställningar varvas med skisser på framtida modeller och projekt till hemmet. Samtidigt.
Klart att det blir rörigt.


Det ser jag ju själv på bilderna.
Men...det bryr jag mig inte om.
Det blir lätt så här när jag är inne i en "manisk" period.

Nu MÅSTE jag pyssla vidare, det kittlar i magen som om om jag åker berg- och dalbana.

(Är det någon som känner igen sig i denna feber?)


6 kommentarer:

Millan sa...

Åh så härligt! Hoppas att du kommer att visa oss lite av ditt pyssel sen, även om macrot inte funkar...Önskar att jag också hade lite pysselsug, eller, det har jag ju, men ingen tid att pyssla...
Kram Millan

Hem och Harmoni Marie sa...

UNDERBART! HÄRLIGT! NJUT!

Kram Marie

Vindling sa...

Åh, jag önskar jag hade fått samma sjuka som dig när jag äntligen kunde koppla bort jobbet ett tag. Men inte då, jag åkte på en gammal vanlig förkylning med feber och hosta. Inte alls lika kul.

Roligt att du pysslar igen! :)

Stina sa...

Tack snälla och rara gumman. Stor kram från mig.
Du är så duktig med allt du gör.
Stina

Hanna sa...

Ha en fortsatt fin sommar.
Kram
Hanna

Helena sa...

Ja, jag känner igen mig! :) Men ibland slår den till när man inte vill, när man har planerat in annat, och ibland när man hade önskat att få en släng av pysselfeber så vill det sig inte alls! Kul att du har blivit drabbad ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...