torsdag 17 november 2011

Ögongodis - fingersymfoni


När jag såg "Stora boken om stickning" i bokhandeln tänkte jag:
"Jaha...ytterligare en stickbok. Jag ska bara bläddra lite den"
Sedan blev jag fast.


Med tydliga bilder, enkla beskrivningar och utnämnd "svårighetsgrad"
trollbands jag. Vilka halsdukar, tröjor, väskor, sjalar, benvärmare, skulle
jag inte kunna göra från dessa mönster?

I samma bok finns även:
"Sticka i ett enda stycke"
"Entrelacsstickning"
"Stickning i fri form"
"Vild spetsstickning"
"Sticka med pärlor"
"Intarsiastickning"
"Tvåändsstickning"
"Ouroborusstickning"

...

"Den stora boken om virkning" av samma författarinna (Margaret Hubert)
slank med i bara farten.

Tänk, jag som var lite "bekymrad" över att jag hade mycket garn lagrat hemma.
Tra-la-la

...

Nu vet ni vad ni ska skriva upp på önskelistan alltså. ;-)
Här är en direktlänk till Adlibris ifall ni inte vill vänta så länge, eller kanske virka/sticka
några julklappar. (Obs...lite surt konstaterar jag att jag minsann fick betala 179:- i butiken, men här kostar den bara 119:-)

5 kommentarer:

Fru Elin sa...

Hej!
Tack för att du kikade in hos mig! Blev nyfiken och kikade in hos dig och detsamma till dig!
Stickboken kommer att hamna på min önskelista helt klart!
Ha en trevlig helg!
Kram Elin

Charlie sa ... sa...

Samma här...tack för din hälsning!

Vad mycket fint du gör. Blir pysselsugen ;)


Trevlig helg!

Lotta

Anonym sa...

Åh, sticka och virka skulle jag också vilja bli bra på. Fast eftersom jag har jätteduktig mor och mormor så har jag inte haft behovet utan kunnat beställa Av dem :).
Klart du ska försöka sy den där tunikan. Har du något mönster eller tänkte du rita eget? Det där med mönsterkonstruktion har jag inte fattat än. Sydde ett par velourbyxor efter köpt mönster. Eftersom de var randiga mönsterpassade jag vilket resulterade i en strut i baken :D. Fick förklaring sen att det inte funkade att mönsterpassa så om man skulle få till passformen...

Malin på pastill.nu sa...

Åh, den ska nog hamna på min önskelista också!!

Katarina sa...

Tack för tipset! Så passande att både jul och födelsedag är på gång, dessa ska genast läggas i önskelistan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...