onsdag 11 juli 2007

En vit dag



Vad jag har svurit dag! Jag avskyr att måla, tycker det bara blir kladdigt och det rinner och jag får färg på mig... och...

...så kommer min nyblivna treåring och sätter sig på huk bredvid mig när jag svettas med pallen:
"Du är virkligen duktig mamma" med beundran i rösten.

Då kändes det lite lättare.

Dottern provsitter pallen jag fyndade. Ska få nytt överdrag och har fått vita fötter. Sedan har även tallrikshyllorna och hyllan in till badrummet fått sig en släng med penseln.

Nåja...jag HAR ju varit duktig som tagit tag i detta idag ändå. Virkligen! :-)

Andra bloggar om: ,

12 kommentarer:

Stina sa...

Men du vad fint det blir. :-)

Nä, jag syr för fullt. Har gjort massor. En sort vet jag går åt direkt, så jag syr på lite innan jag visar dem. Sedan har jag gjort med gamla spetslakan. Extra stora hjärtan med ett gammaldags hänge på. Kanske visar dem på fredag. Ska sy som en tok imorgon också. Puss

Anonym sa...

Tackar, tackar!

Så fint och vad underbar kommentar av din treåring! Härligt!
Kram Bodil.

På min gatan i stan sa...

Hahaha...va gulligt!!! Trodde du hade virkat eller nåt. :-D

Kram Martina!

Lantliga ting sa...

Jag tycker du har varit jätteduktig! Själv har jag inte kommit igång och målat idag som jag hade lovat mig själv. Aja kanske imorgon (eller kanske i övermorgon) :D Kram Maria

Alvas Hus sa...

Åh, tack för dina söta lyckönskningar!
Det är verkligen jättespännande :)


Kram Sandra

Anonym sa...

duktig du har varit och målat så!
Tapeten är från sandberg, glömde skriva det ;) Visst är den cool! Söt, men häftig!

Signes Vind sa...

Det finns inget som värmer modershjärtat så som när ens barn säger att man är duktig, är söt eller bra på något annat. o du har verkligen varit duktig som målat allt detta som du egentligen inte tycker om att göra. Så goda hallonen såg ut i skålen - älskar hallon. Har inga egna men plockade skogshallon idag när jag var ute med hundarna.

Susanne sa...

Du är grym! Håller också på och målar. Min 10 åriga dotter hjälper mig. Tur det! Avskyr att måla. Är nog lite konstig men jag tycker det är så segt, när det är klart är det ju kul! :-)
Tur man har sina barn :-)
Må så gott!

Anna Lisa sa...

For en koselig blogg du har:) Ha en god sommer. Klem

Stina sa...

Haha...du är ju kul du...Kram

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej! vad roligt med en ny person att spana in hos. Vilken fin sida du har. Visst blir det fint med lite vit färg. Ha det gott och tack för din fina kommentar på min sida. Kram

Sol sa...

Hei på deg....Mitt første besøk i bloggen din. Jeg synes du har vært veldig dyktig med å male jeg også.Det er mye arbeid. Jeg har aldri malt møbler før jeg prøvde meg på det i fjor sommer....det er skikkelig moro, men som sagt, masse jobb, både med å pusse og male.
Ønsker deg en flott sommer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...