tisdag 17 juli 2007

"Just the right shoe"

Tänk en liten sko som ryms i din hand...



....helt gjord i keramik, handmålad och med pärlor för att se ut som en äkta sko.



Tänk dig att varje liten sko har en historia bakom sig som finns utförligt beskriven och är en replika av en sko som funnits på riktigt...för tio år sedan, sextio eller trehundra år sedan.

Tänk dig in i fascinationen hos en kvinna som älskar höga klackar, men skulle bli närmare 190 centimeter om hon bar skor som den gröna här ovan.






Det kan bara vara helt rätt.
Bara en höger sko.
Helt enkelt.

JUST THE RIGHT SHOE


Här hittar du några av de hundratals som finns att köpa:
http://www.citylightscollectibles.com/citylights/dept.asp?s_id=0&dept_id=3675&page=1


Andra bloggar om: ,

15 kommentarer:

Ellie sa...

Så hyggelig blogg du har! Leste at Constance Spry var en av dine favorittroser. Den er også min favoritt. Dessverre døde mitt eksemplar, men den blomstret noen år med de mest fantastiske roser!

linnea-maria sa...

Hej
Tack för den snälla kommentaren på min blogg. Det är kul när man blir uppskattad av andra än sina släktingar :-).
Jag föredrar skor som man kan ha på sig jag, jag har en liten samling vintageskor, dem kanske jag skulle visa någon gång.
Angående ett tidigare inlägg. Din mamma verkar ha varit fantastiskt kreativ. Den där lådan med hennes sysaker tycker jag du ska vara rädd om, det borde kännas som att åka tidsmaskin tillbaka när hon levde när du öppnar den.
vänliga hälsningar //Linnea

Det Ljuva i livet sa...

Tack, söta Bea:-)! Dina kommentarer värmer så. Jag önskar innerligt att jag hade din förmåga att uttrycka mig i ord, och din otroliga fantasi!

Skorna ser onekligen söta ut. Men jag har en make som är ett halvt huvud kortare så det får bli platta skor för min del;-). Vi är gifta, men vårt bröllop var ett litet trädgårdsbröllop med de närmsta.

Många Kramar Frida.
Förresten är det så kul att du bloggar lite mer frekvent, jag har tittat in ofta och hoppats på ett inlägg.

Ellie sa...

Hei igjen! Takk for hyggelig kommentar! Fargen på veggen min er ikke så grå som den ser ut på det nederste bildet. Bildet over er nærmere sannheten.

Signes Vind sa...

Så söta skor. Jag är inte skoköpare direkt vilket är väldig tur tycker min man. Men dottern älskar skor och har också en sådan lite söt keramiksko - ett riktigt konstverk!

LantlivsAnette sa...

Go morron ! Vilka tjusiga skor !
Du..det är skitbilligt på loppis här hos oss..en kompis köpte en vacker utsnidad rakspegel från 1800-talet för 35 kr !!!Gamla syltburkar (riktigt gamla )det var stora och små säkert 10-12 st för 40kr...det är inte klokt..detta var på loppis i Badhusparken i Piteå, den pågår jun-aug alla Lördagar..Kram Anette

Skatan sa...

så kul med skorna!! I keramik, sa du? Urhäftigt!

Kolla in under rubriken "lampverkstad".

Hej så länge!

elin1976 sa...

God morgen:O)

Ja, jeg har malt det selv. Det var furu en gang for lenge, lenge siden.Malte alle furu møblene hvite.

Så flott blogg du har.
Her kommer jeg gjærne igjen. Ha en bra dag. Klem fra Elin:O)

Maria sa...

Hej!
Den prickiga lilla väskan jag visade på min blogg har jag köpt på en leksaksaffär som heter Sagolika Ting i Umeå. Det var några år sedan...

Anonym sa...

vilka fräna skor!
Jo jag har laddat hem photoshop så det är där jag leker...

Shyme sa...

En prenumeration på D&T låter som en bra födelsedagspresent :-D Supergulliga skor, de har haft sådana i en bukit här i staden så jag har sett dem IRL oxå....

Anonym sa...

Oy, så fine!!

Anna sa...

Snygga - höga klackar är nästan ett måste för mig, för att nå över havsytan. Det är ett gissel att alltid vara kortast. Den knippan med nycklar du såg hos mig är nya, inköpt på en inredningsbutik i Nordstan. De andra är äldre, finns fynd på Tradera.

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Wow, vilka skor! :)

Eva Agnes sa...

Hej igen Bea!
Ser att jag missat en hel del hos dig. Intressant med skorna.
Väldigt söta och spännande är de.
Hör till dem som alltid traskat omkring i platta skor för att inte bli längre än min män... ho ho
Kramar Eva Agnes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...