torsdag 19 juli 2007

Tårtförsök

Man gör ju allt för sina barn. Eller hur! :-) Även misslyckade tårtförsök.

Sonens tvåårsdag. En bil med vagn lastad med godis.

Ursäkt: Mitt allra, allra första försök. Jag hade köpt för lite marsipan och fick göra ett gräddtäcke färgat med karamellfärg istället som smälte i förra årets sommarhetta. Hmmm...

Sonens kalastårta på tvåårsdagen. En orm.
Ursäkt: Sonen tyckte om ormar. Och jag hade ont om tid. :-)

Sonens treårsdag. En dinosaur.
Ursäkt: Han sade själv att han ville ha en dinosaur. Och heyy....han var själv överlycklig över resultatet. *blänger strängt på eventuella fnissare av bloggbesökarna*

Den här gången hade jag i alla fall fixat marsipan. :-D


Sonens kalastårta på treårsdagen. En brandbil.
Ursäkt: Jag skyller allt på hans farmor som kom med idéen. "Han tycker ju så mycket om brandbilar". Nåväl...svetten lackade..men en brandbil blev det...eller något. En varm dag även detta. Den "pös" ihop och jag hade inget att "klistra fast" pyntet med tyvärr.

Dotterns ettårstårta. Lite mindre pretentiös.
Sonens var en gigantisk etta som jag tyvärr inte har kort på då fyra sugna ettåringar hann karva i sig nästan hela innan jag kom på att ta kort. :-)
Har väl några födelsedagar på mig att bättra mig hoppas jag. Fast måste läsa på lite om sugarpaste, diverse andra krämer inuti och hur man kavlar marsipan på bästa sätt.

Om ni vill se RIKTIGA tårtor...kika in här vetja. ;-)
Jag tror i alla fall att jag får en underbart kladdig "barntårta" med tjocka bananskivor imorgon på min födelsedag. Jag hoppas det i alla fall. Det finns inget godare än tårtor gjorda av barn.
Kram i sommarvärmen
Andra bloggar om: , ,

19 kommentarer:

Amoroso sa...

Vad söt du är, skrattade när jag läste ditt inlägg. Men vilka urläckra tårtor !! Från min sida blängs det minsann ingenting, är jätteimponerad!
Hoppas du får en bra födelsedag i morgon! Kram

Anonym sa...

Vilka jättefina tårtor! Jag är jätteimponerad!
Ha en bra födelsedag imorgon!
Kram Bodil.

Blommiga Karin sa...

Hej!
Jag ser att du är inte bara en glad och lycklig småbarns mamma utan en hejare på att baka söta kalastårtor=)
Gillar dinosariustårtan skarpt!/Karin

Blommiga Karin sa...

P.S Vad tror du att du får för motiv på din tårta imorgon??/Karin

Susanne sa...

Så häftiga tårtor! Jättefina tycker jag. Tårtor är något man borde göra oftare.
Kram

Anonym sa...

Wow, jag är impad! Vilken fantasi. Jag tycker att dino var supersöt!

Lantliga ting sa...

Jättevackra tårtor, riktiga hantverk. Själv skulle jag aldrig lyckas med något liknande. Så dina ursäkter tycker jag inte behövs. Hoppas du får en underbar födelsedag imorgon. Kram

Anonym sa...

Vad duktig du är! tårtorna såg coola ut, kan förstå att de blev uppsakattade. Grattis på födelsedagen!!

Stina sa...

Du kan ju verkligen göra tårtor du!
Jag är säker på ...att om din goa mamma fått se allt du gör , så skulle hon säga;
-Vilken underbar dotter jag har.
Det vet jag! Puss...

Maria sa...

Härliga, roliga tårtor!
Apropå potatissticka, så finns de att köpa på min hemsida www.jagblommar.se
Jag har inga brickor till salu just nu men det finns underlägg på samma sida...
Jag gör brickorna/underläggen så att jag gör originalet på papper eller textiltryck och sedan skickar jag in det för laminering till en firma som gör sådant.
Välkommen till mig igen!

Millis sa...

Inte behövs det några ursäkter här inte. Dina tårtor är jättefina!
Hoppas att du får en härlig födelsedag.
Kramis

Stina sa...

Ja, men jag känner så för dig du...Kram

Amoroso sa...

Haha vi är likadana du och jag. Så du har semester din lyckost. Ja, då händer det ofta grejer på hemmafronten. Vad är det på huset som ni renoverar just nu?
Det ena leder ju ofta till det andra när man väl börjar med något, hrmm. Själv köpte jag ju en ny säng för ngn vecka sedan, vilket i sin tur ledde till att de övriga detaljerna i rummet inte riktigt stämde.. Så nu de senaste dagarna har det målats och pysslat härhemma.. Och jag har inte semester.. :-) Sova får man göra i något annat liv :-) Ha det så fint nu i helgen Kram

Lantliga ting sa...

Hej hej. Angående de vackra måtten, den minsta är 1/4 cup = 60ml, den mellersta är 1/2 cup = 125ml och den största är 1 cup = 250ml (alltså båda måtten står i, om du förstår vad jag menar) :) Kram!

Blommiga Karin sa...

Grattis på födelsedagen!
Hoppas att du får en hemmagjord god banan,grädd,sylt och strösseltårta=)
MVH Karin

Stina sa...

Pussgurka!

Jag gåt hos en hjärtdoktor. Han kan bara inte riktigt klurar ut felet. Det jag vet är att jag har flimmer och att hjärtmuskeln inte mår så bra.
Hjärtrusningarna är på 200 slag i minuten. Så det står nästan still.
Så är det . Puss

Lily of the valley sa...

Superfina är dina tårtor. Jo vad gör man inte för sina barn.
kram Lily

Anonym sa...

Å, ja det där var väl inte så illa.
Tårtorna ser ju smaskiga ut!
Jag köpte en tårtbok, när min son var liten.Den var till stor hjälp får jag säga.
Kul att du tittade in hos mig.
Ja, keramik kan vara lite kneppigt ibland.Men jag tycker det är kul ändå.Man vet ju aldrig riktigt hur det blir i slutändan.
Ha, en trevlig helg
/S

Anonym sa...

Oj, vilka fina tårtor! Va duktig du är! Nu blev jag sugen på tårta...tur att sambon fyller år imorron! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...