söndag 21 oktober 2007

Snygga datorer, finns det?

Tja-a...vita och fina i alla fall. Den här har maken satt ihop åt en kompis. Visst är den fin i sitt vita, rena skal? :-)

Om jag inte kan köpa en vit bärbar dator till min lilla arbetsplats i vårt blivande sovrum så får det bli det nästbästa, en vit stationär dator. Jupp....så får det bli!
Var trött som kola tidigare. Jag somnade lite skuldmedvetet med barnen i soffan till ett nytt avsnitt av "Pippi". Men det är konstigt hur mycket energi man kan få av en liten tupplur.

Nu vankas det tortillas. Behöver lite middagstips inför imorgon, har ni något på lager? Jag tycker bara jag gör samma, samma, samma.

Kram Bea

15 kommentarer:

Anonym sa...

I fredags hade vi köttfärslimpa med hemgjort potatismos och lingon.

Jenni - Snickarsbacken sa...

Den var riktigt snygg faktiskt! Jag har en bärbar i siver tycker den går den med! Middagstips Herrgårdskyckling = Kyckling filé, blanda Creme Fraiche, persilja, dijon senap rivenost och peppar och salt häll över kyklingen i form, i ugnen ca 30min... Mums mums

De bra att "pippi" finns ;-)

Beas sa...

Malin - köttfärslimpa är ju gott. Bjöd grabbarna på det i fredags efter att de jobbat i flera timmar. Det var tur att jag tidigare hade gjort flera stycken så det bara var att ta upp och tina efter behov. Gott!

Knyttis - silver...det låter ju superfint! Blev sugen på den där kycklingen faktiskt, kyckling går ju att variera så otroligt mycket.

Det Ljuva i livet sa...

Superfin! Vi har vår dator gömd i ett skåp.

Middagstips, vi har också fastnat i samma samma. Några favvorätter här hemma är blodpudding, korvstroganoff, fläskkotletter i tomatsås med linser och ris till och en massa annat trist. Snabbt och lätt är köttfärsås (vanlig gjord på köttfärs, lök, vitlök, krossade tomater och kryddor) i trorillabröd (gärna Hrebs&garlic) rullat som pannkakor och gratinerat i ugnen med ost på. Till det grönsallad.. *gud vad hungrig jag blev*
Kommer sakna dig med:-p. Kram Vännen:-)!

Spånga lyan sa...

Hej
på www.arla.se finns det många tips på goda maträtter.
Hälsningar Kerstin

Stina sa...

Min ene son vill att jag ska ha en vit dator. Undrar varför?:-D Kramis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej på dej!!!

Jag har satt våran dator i en sockerlåda.Ska visa en dag...
Kram på dej!

Ett hus i vitt sa...

Jättefin dator! Visst är det härligt vad en liten power-nap kan göra för energin... Det räcker med så lite för att man ska orka igen. Här är det "Pingu" eller "Cars" som fängslar 2-åringen en stund medan mamma och bebis tar en slummer :-)! Middagstips: Här är Tortellini (Barillas spenatfyllda) med baconsås och pesto favorit. Lite vitlöksbröd till är också gott och en tomat-rödlöksallad. Enkelt, snabbt och uppskattas av både barn och vuxna. Kram, Anette

Unknown sa...

Åh, vilken snygg dator!! Tänk att teknik prylar kan vara det nu också ;) kram Jasmin

faster atta sa...

Skulle kunna tänka mej en vit dator jag med! Jättefin!

kram

Lilla Blanka sa...

Tack för ditt besök i min blogg!
Ja den vita datorn var i min smak precis..!
Hu, middagstips ja jag känner igen mig, det blir samma samma samma här med :)
Jag brukar strimla o fräsa lövbiff i en stor stekpanna o slänga i strimlade grönsaker som purjolök, paprika o minimajs o vattenkastanjer, sedan häller jag på ett paket grädde o kokar o kryddar med lite buljongkrydda och serverar alltihop med pasta. Det gillar barnen oxå :)
Kram

Anonym sa...

Kolla in några av de middagstips som jag fick på min blogg för ett tag sedan! De var suveräna :) KRAM!

Mitt hem är min borg sa...

Hej!! Tack för ditt besök och din fina kommentar.. Jag blev så glad..
Du har en jätte fin blogg du med..
Håller med om att datorer inte e de finaste man kan se på.. Men det har tyvärr blivit en nödvändighet hos mig som bloggoholic.. Ha ha!!
Ha en skön kväll..
Kram!!

Marie sa...

Åh vad snyggt med en vit dator, det skulle jag gärna vilja ha. Usch datorer är inte lätta att möblera med, tycker inte de passar in någon stans i hemmet. Tycker att det är lite lättare att arbeta från en stationär än en bärbar även om de bärbara är snyggare.

Marie sa...

Svarar här i din blogg. Är bilderna borta? Jag såg alla när jag loggade in i morse, men igår när jag höll på att lägga in ett nytt inlägg va alla bilder huller om buller. Förstår inte varför det inte ser ut lika dant när man förhandsgranskar som när man publicerar. Har du lust att kika in igen och se om det fixat till sig. Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...