lördag 13 oktober 2007

Vinprovning

Nu är det helg.......få saker passar då så bra som ett glas vin med maken och ett party Monopol eller Trivial Pursuit! :-)
Här ser ni "vinnaren" av torsdagens vinprovning. L'avenir, helt unik i sin smak. Antingen tycker man om den, eller så gör man inte det (som man så klatschigt säger i Sverige) ;-)

Den påminner om whiskey i doften och man känner även lädret i smaken, men det är inte en oangenäm smak tycker jag.

Prova den gärna, det är i alla fall en helt klart unik upplevelse av ett rött vin. Ingen i vårt vinprovargäng hade NÅGONSIN smakat något liknande i vinväg och vi har ändå provat fyra viner i månaden i över tio år.

Kika här också vetja:
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=22018&Butik=0&SokStrangar=

Pssst....kika in recepttipset "Ripa med blåbärssås" :-D
Det serverades INTE här hemma, det kan jag säga. Det blev istället:
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=338626
med mango- och chilisallad (en ABSOLUT favorit här hemma) och en god Entrecôte.

Hoppas ni också får en underbar lördagskväll, med eller utan vin och brädspel!

Kram Bea

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Har varit på knattedisco med Jonte!
Det är min lördag kväll det..hihi!!
Men det är rätt roligt att kolla på!

Susanne

Linneagården sa...

Här sitter jag & en trött sambo som varit på älgjakt idag & dricker varm o´boy med en tunnbrödsstut. Får bli vin en annan kväll. Ska skriva upp tipset i min bloggbok!
*kram* /madelene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...