lördag 24 november 2007

Pay it forward - skicka vidare

"I will send a handmade gift to the first 3 peoplewho leave a comment on my blog requesting to join this PIF exchange.I don’t know what that gift will be yet and you may not receive it tomorrowor next week, but you will receive it within 365 days, that is my promise!The only thing you have to do in return is pay it forward"

Så blev jag också fast på kroken. Jag fick överta stafettpinnen av den underbara bloggen "Nicolinas boning"

Sååå...nu skickar jag vidare. De första tre som skriver en kommentar till mitt blogginlägg
får en gåva av mig via posten inom 365 dagar. Den som "vinner" lovar då att lägga ut samma utmaning på sin sida.


Här visar jag en detalj från vår ovanvåning. I sinom tid kommer ni få se fler bilder, men det är så otroligt mycket kvar att göra där. Sonens rum har en del detaljer kvar. Dotterns rum ska färdigställas. Hallen ska integreras med nuvarande sovrum till ett större allrum. Badrummet ska renovras etc.

Det går inte så fort nu när vi även har fulltidsjobb som tar tid (särskilt nu när maken är tvungen att åka in på krisuppdrag med jobbet för andra helgen i rad, inatt åkte han iväg halv fyra och är inte hemma än). Sedan är det ju de små som ska ha sitt förstås och när de sover har jag min magisterexamen som jag pustar på med. Maken bygger då när det är möjligt, men mestadelen av bygget blir ju på helgen.

Och nu är jag ensam med båda barnen igen. Förkylda är de. Dottern är febrig, sonen hostig och jag har huvudvärk och mår illa.

Men...vi får göra det bästa av situationen och se till att gå ut i solen. Jag ska ta med en liten korg med saffransbröd, te och choklad till skogsgläntan här bredvid och ha en liten picknick med barnen.

Och allt det där man vill hinna med får bara vänta till en annan gång.
Det är ju barnen jag vill "hinna med"...i allra, allra första hand.

Ha en härlig lördag, uuutan förkylningar! :-)

Kram Bea

3 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Fin bild!
Men du vilken otur att ni är krasliga allihop.ibland längtar man tillbaka när man var barn å blev så där ompysslad som bara mammor kan...;-)
Kul det lät med picknic...hoppas att solen skiner någon dag...*LER*
Idag är det ju bara en månad kvar till julafton.
KRAM Pernilla

Lena sa...

Jobbigt med sjuka barn.Hoppas de snart kryar på sig Ha en skön Lördagkväll Kram**

Flickan på landet sa...

Vilken fin detalj från övrevåningen :-)Ser framemot fler bilder från ert hem :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...