tisdag 6 november 2007

Tisdagsmys

Varje tisdag har jag och maken "tisdagsmys". Det innebär att vi tänder ljus i hela vardagsrummet, häller upp varsitt litet glas vin och myser ner bredvid varandra i soffan vid 21.00. Då ser vi på "House" och bara njuter.

Ommålad ljusstake från fyndavdelningen.

Bröllopsgåva

Fynd på Hem&Villamässan, men den har tyvärr spruckit av värmen som ni ser, men jag vill inte göra mig av med den förrän jag funnit något annat. Den står på en jättevacker fot, ungefär som ett champagneglas och kastar så underbara skuggor på våra enfärgade väggar.

I väntan på en Monica Johansson kronlykta fungerar den här toppen.

Det här sista ljuset är för alla era medkännande kommentarer om min mamma som gick bort när jag var elva år och för att ni skriver att mina barn är fina och duktiga. Sånt blir man ju som mamma aldrig för bortskämd med att höra, eller hur? ;-)

Nu väntar alltså "House", sista avsnittet för säsongen.

Ha en underbar tisdagskväll och att ni får det riktigt mysigt ni också.

Kram Bea

12 kommentarer:

Det Ljuva i livet sa...

Mysigt Bea!
Jag har mys varje kväll, tänder jag alla ljusen blir det 27stycken (9-åringen har räknat)
Kram! Hoppas att maken tar med sig nått fint från stockholm.

Villa Hemma sa...

Titta på House för mig med. Vår tv-mottagning krånglar :-(
Ser jättemysigt ut *avis*
:-D

Anonym sa...

Hej! Jag hittade hit från Vita hem-tråden. Det ser jättemysigt ut! Men inte menar du väl att du och barnen dricker vin allesammans? :-)

Beas sa...

Hihi..näe...menade förstås maken! :-D hihi...ändrat.

Sånt är Livet sa...

hej hittade hit via en annan sida du skrivit på.Trevlig blogg du har .kommer gärna tillbaka och följer dina äventyr.Ha det gott /lisbeth

Nilla sa...

Så mysigt ni hade det! Vardagsmys är hälsosamt =)

Hoppas ni får en bra onsdag med!

Kram Nilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Mycke vardagsmys är mysigt....mys på!! :-)

Kram Pernilla

MiaMaria sa...

Ha´det såmysigt med mannen och må så gott!

Miamaria

Blommiga Karin sa...

Låter trevligt med tisdagsmys!
Vilken dag man än väljer är det nog bra att ha minst en kväll i veckan man är tillsammans och bara tar det lugnt och skönt!
Tända ljus är ju aldrig fel när man vill mysa=) /Karin

Linnéa sa...

Gud så mysigt det låter! Själv är man ju alltid allena och gräsänka på tisdagar då sambon jobbar borta i skogen. Då myser jag ensam och kikar på "Desperate Housewives". Ha ett skönt veckoslut nu!
Kram/Linnéa

Anonym sa...

Tisdagsmys låter.. mysigt!! Skulle man kanske införa! :)

NICOLINAS BONING sa...

Mycket snyggt viket fugpan! Ge ungen en extra kram för att han vill visa oss sitt fina verk;-)
Vilken mysig vana ni har...vilken serie blir det som ni kommer att följa nu då?
Ha en skön helg och kram/Birgitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...