fredag 9 november 2007

Vimpelmani


Jodå...jag har också sytt vimplar! :-)

Jag kände mig präktig när jag stärkte ena delen med mellanlägg, men vimplarna fick mer karaktär då.

De ska hänga i dotterns blivande rum. Ni vet...den där "neverending storyn"
*suckar*

I väntan på att få hängas i hennes rum så klär den vårt furumonster till trappa. *burr*
Imorgon ska jag visa bilder på hur långt vi har kommit med barnrummet.

Ha en underbar fredagskväll! Här blir det fredagsmys - tacos, tända ljus och hemgjord chokladpudding till efterrätt om någon minut. Mums!

Kram Bea

21 kommentarer:

Det Ljuva i livet sa...

Lika fint som vanligt vännen!

Här hemma har vi storhandlat och pojkarna myser med film och godis. Själv körde jag en jag ska bara och försvann in i arbetsrummet.
Ha en mysig helg:-)!
Kram Frida

Lotta sa...

Jättesöta vimplar! Kommer att bli så fint i dotterns rum!

Ha det riktigt mysigt ikväll!
Kram
Lotta

Nilla sa...

Jättefina vimplar, hennes rum kommer att bli så bedårande när det är klart =)

Låter som ni ska ha en mysig kväll!

Kram Nilla

Stina sa...

Haha...Ja, nu gör jag lite trådhjärtan, mellan allt annat. Puss duktiga du som gör så fint.:-)

Anonym sa...

Fiina vimplar! Ser framemot bilder!!
Lovas nya kappa kommer från HM! Så inte behöver du åka utomlands... ;) Kram på dej!

Anonym sa...

Vimplarna är jättefina!
Vi har också haft taco kväll, det har vi varje fredag. Myyysigt!
Ha en trevlig helg med lilla familjen.
Kram Bodil

"M" sa...

Vilka superfina vimplar.....kram "M"

Elin sa...

Vilka jättefina vimplar Bea. Har också funderat på att sy vimplar men hittar inget tyg som jag gillar...

Tacos äter vi också på fredagar. GOTT!! :-)

kraam e

Linneagården sa...

Fina vimplar du sytt. Att sy är inte min starka sida, har inget tålamod!
Önskar dig en bra helg.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Jättefina vimplar.ingen ide här de åker ner lika fort de kommit upp..*LER*.Köpte nät att hänga i taket från ikea...men de har åkt ner...begriper inte hur de gör.
Gott med chokladpudding...mums.Såg ditt tänkta kök...det var verkligen super lika.Då kan jag stärka dej med att det blir jättefint!!!
Fortsatt trevlig helg!
Kram Pernilla

MiaMaria sa...

Vilka söta vimplar...min dotter har också beställt det fast svarta och med dödskallar.......

Lycka till i tävlingen!
Miamaria

Dorthe ♥ sa...

Åååhhh jag gillar din vimpel....ser så dansk ut :o)

Kram
Dorthe

Lisas torp sa...

Hej!

Tack för titten på min sida!
Ljusstaken du talar om på min bild fick jag en gång av min moster...jag tyckte DÅ att den var jätteful och den har stått längst in i ngt skåp...!Tiderna förändras!

Fin blogg du har, många fina bilder och pysseltips!!!
Lycka till med alla renoveringar och ha en skön helg!

Lisa

Lavendel & Romantik sa...

tackar alldra ödmjukast ;-) Snygga vimplar..Ha en skön helg Kram/Majsan

Lantliga drömmar sa...

Så fina vimplar! :-)

Hoppas ni får en bra kväll, gårdagens fredagsmys lät ju väldigt smarrigt! :-)

Kram, Heidi

faster atta sa...

Underbara vimplar!!!! Men visst käns det lite "vuxet" att göra så noggrant som att förstärka....tihi..... De kommer bli jättefina i dotterns rum och jag kan tänka mej att de även gör trappan lite finare....

kram

Skatan sa...

Jag som enbart trodde det var vi som gästades av ett furumonster...åh vad jag längtar till dess att han flyttar ut!

Sallys hus sa...

Vicka fina vimplar du sytt!!
Skulle oxå vilja ha sånna nån stans...mina barn börjar ju bli lite stora kanske..men ute nästa sommar kanske...

Vilket jätte fint fugpan du vissar i boggen.....ler stort...hälsa sonen det.
Sänder en kram till dig pga. det som hänt din lilla mamma..
Kan inte ens tänka mig hur det kommer att bli den dagen ens föräldrar inte finns mer.

Hu va läskigt det där dottern sa om mannen....
Att förklara saker för barn är ju inte alltid helt lätt...
Jag tror precis som du att man ska försöka vara så ärlig som möjligt.
Det är ju vi vuxna som gör döden till nåt hemskt pga. vår rädsla...läste någonstans att för ett barn är det egentligen helt naturligt...inte konstigare än attman föds....
Sedan är det vi vuxna som prackar på dem vår rädsla precis som våra föräldrar gjorde med oss...

Jag är säker på att lilla mormor nån stans där i sin himmel ler åt sina små barnbarn....

Mina varmaste tankar till dig!, kram Katarina

Nygammalt sa...

Underbara vimplar och så fin din trappa ska vara nu då! =)
Läste bl.a ditt fina inlägg om graven. Jag tror verkligen att barn kan se lite mer än vi vuxna, min systerdotter har pratat en del om min farfar som dog när hon bara vara fyra år. Jag tror att det finns något mer och jag är säker på att din mamma följer dig än idag.

Hoppas du får en riktigt härlig helg tillsammans med din familj!
Stor kram till dig!

Hem & Harmoni Marie sa...

Tjusiga vimplar! Såna skulle jag också vilja sy.... Fina färger, de kommer passa perfekt i din dotters rum tror jag.

Kram kram från Marie

Anonym sa...

Vad fint det blev!
Ha det bra.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...