söndag 11 november 2007

Virkad tekopp


Tevattnet värms på spisen.

Kanin väntar besök.

"Lite mer te min vän?"

"Sååå...hört något nytt om Fru Stork?"
Snabbvirkad och rolig. En favorit hos barnen, har inte fått ha den ifred medan jag virkat den ens. :-D
Nu gör jag en till tekopp, sedan ska jag virka några muggar. Jag har även börjat utforma stommen till en tekanna som matchar ensemblen.

Underbart med lite saker man kan påbörja OCH se slutändan på inom en rimlig tid, till skillnad från utbyggnationen! :-D

Kram Bea

20 kommentarer:

Mrs M sa...

Åååå så fin! Jag har också tänkt att virka kopp och kann i bästa Petit stil, har du mönster som du vill dela med dig av? Kram

Mitt hem är min borg sa...

Men du.. så fina.. jag förstår att du inte har fått haft dem ifred..
Kram!!

Emy sa...

Åh så fin! Jag som går här och drömmer om en teservis från Anne Claire Petit, men man kan ju göra en själv ju!
Det blir till att haka på den virk feber som råder bland många bloggare och försöka leta på de där längesedan använda kunskaperna och lära sig virka igen... Jösses har ju inte virkat sen typ.... va kan det vara åttan eller nåt!
:-)

Du har inget mönster att dela med dig av?
Fast jag gissar att det inte direkt är nybörjar prylar att ge sig på en tekopp, men ändå! :-)

DRÖMHUSET sa...

Åhh vad fin den var, vad du är HÄNDIG. Är så imponerad, önskar jag kunde!!!
Förstår att barnen är nöjda :-)
Vad fint det kommer bli i dotterns underbart vita rum!
Kram Sofie

Det Ljuva i livet sa...

Otroligt fin vännen! Vad duktigt du är! Och att du hinner med allt:-o!
Kram.

Evelinas hus sa...

Vilken underbar kopp! Kan tänka att den är poppis.
Kram Caroline

Marie sa...

Det va den sötaste tekopp jag någonsin sett. Helt underbar...tar du beställningar kanske ;)

Jenni - Snickarsbacken sa...

Helt underbar och bedårande!

Elin sa...

Åh, vilken fin Bea! har faktiskt funderat på liknande själv. Har köpt garn till en flugsvamp (!) istället...Har kollat in en på russinnet bla. men blir lite snål när man (förhoppningsvis) kan fixa en själv!
kraam e

Stina sa...

Men det var det sötaste. Som du då...;-) Kram

Blommiga Karin sa...

Hej!
Tänk den som kunde virka sina egna tekoppar=)Sött,så sött!Dotterns rum kommer bli kul att följa efter alla om målningar./Karin

Anonym sa...

Tack för kommentaren på min blogg!
Vilka fina saker du syr!
Gillar den virkade kaffekoppen!
Har själv virkat en prinsessbakelse, damsugare och an chokladbakelse till dockvrån på mitt jobb!
Arbetar som förskollärare....önskar att hade mer tid till pyssel!!
Var det svårt att virka kaffekoppen? Finns det någon beskrivning?

Julias vita drömmar sa...

Bea...åååååh...

Kom inte på så mycket annat att säga hihi. Absolut underbart! Jag tänker rakt av stjäla din idé och påbörja lite koppar jag med.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men dug va söta.....vill oxå virka såna.Såg en hel servis på nätet...super söt.

Kram Pernilla

Nilla sa...

Bea, Bea jag är stum!!! Så vackert! Vad jag önskar jag också kunde virka *suck*

Lyllo dina barn som får leka med så fina serviser =)

Hoppas ni får en bra vecka!

Kram Nilla

Camilla sa...

WOW! Vilkens supersöt tekopp *mums*

NICOLINAS BONING sa...

Superdupersöt!!!
Jag förstår att små barnfingrar vill ta i den;-)
Får vi se hela servisen när den är färdig?
Den kommer väl att matcha dotterns nya rum förstår jag,eller...du kanske ska ha den själv;-)
Kramar/Birgitta

Flickan på landet sa...

Heeeeelt underbart sockersöt!!

Anonym sa...

Det där var nog den sötaste tekoppen jag sett!!!

Anonym sa...

Du vil möjligvis inte skriva ut mönstret på bloggen? :) Skulle vara kul att göra själv. dom var ju så söta! :)

Kram Ellen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...