lördag 22 december 2007

Skridskodekoration

Vårt julfirande är inställt. Dottern åkte på vinterkräkisen i onsdags och i natt blev även sonen dålig. Vitpeppar, vitpeppar så har inte vi vuxna drabbats än, men vi vågar verkligen inte ropa "Hej" än.
Av den anledningen ska vi inte åka iväg och fira jul på bortaplan i år. Lång bilfärd och övernattningar är inte skoj om fler av oss skulle insjukna eller barnen drutta dit igen. Hujedamej!
Barnen har suttit framför teven och dåsat mest hela dagen tillsammans med sin far och mig. Feber, spyhinkar och handdukar. Nice! För att inte gå under av tristess har jag gjort pappersskridskor under tiden vi suttit där.

De hänger nu här i vardagsrummet bredvid mitt hjärta av eukalyptus.

Och här ser ni en närbild på skridskon.
Jag har scannat in den mall jag ritade som ni kan klicka upp i full storlek här nedan om ni vill.

Hade först tänkt göra medar av silverpiprensare jag har i pysselskåpet, därför blev det inga ritade medar på den första bilden.


Fick rita till medarna sedan när jag hittade en tjock bit metallpapper som jag ville använda istället för piprensarna.
(Ber om ursäkt att mallen är lite "ruff" ritad, men det fixar ni lätt till när ni klipper, det var mer för att se storleksförhållandet och hur jag skulle göra "snuren" där fram.)
:-)

Undras vad jag ska hitta på nu tro? Det blir en lång jul med nyponsoppa, vitt bröd, majsvälling, kyckling och fisk istället för julmat. Men så är det. Julstämningen hänger ju inte bara på maten. :-)

Håll tummarna nu för att maken och jag håller oss på benen!
Hoppas ni andra är friska!

Kram Bea

25 kommentarer:

Maria sa...

Tråkigt med magsjuka nu under juletid......vi fick börja tvätta sängkläder inatt vi, mindre roligt.....men jag hoppas lilltjejen är frisk till Julaftonen!!

Krya på er!! En Julkram till dej!!

Hannis sa...

Usch för magsjuka.Hoppas du klarar dig och resten av familjen blir frisk snart!
Ha en fin jul i alla fall!/
Kram Hannis

Änglahem sa...

Fy för den lede....! vad tråkigt att ligga sjuk till jul!!
Borde förbjudas.... Hoppas att du klarar dig (mammor får inte bli sjuka ju..) och att resten av familjen blir bättre till julafton så ni kan ha det mysigt tillsammans.

Vad du är snäll som delar med dig av dina mallar!!!
Nu MÅSTE jag tvinga iväg maken efter jul och skaffa färgpatroner så jag kan spara mallarna till nästa jul som ska bli såååå välplanerad....!

Ha det gott & krya på sig sjuklingarna / God Jul!

Kram, Ulrika

Hem och Harmoni Marie sa...

Hoppas barnen tillfrisknar snabbt och att ni andra klarar er. Jag håller tummarna..

Hoppas ni får en fin jul ändå! Stora kramen från Marie

Lotta sa...

Så tråkigt med vinterkräksjukan lagom till jul. Men ni får säkert en mysig jul tillsammans i alla fall. Ni får mysa så mycket ni bara kan.

Väldigt stiliga skridskor!

Ha nu en riktigt god jul!

Kram
Lotta

Marie sa...

Usch för vinterkräksjuka, hoppas ni klarar er och att barnen snart blir bättre. Söta skridskor du har gjort!

Önskar dig en riktigt härlig jul (utan vinterkräksjuka).
Kram Marie

Blommiga Karin sa...

Magsjuka låter inget vidare...usch!Jag hoppas att jag klarar mig i år.
Ha en bra jul trots allt.Söta skridskor du har gjort!/Karin

Jes/Vita villa vila sa...

Nej men fy & usch för magsjuka och särskilt nu i juletid... Krya på hela familjen!

Vilka underbara skridskor du har pysslat ihop!!!
Jättefina :) pysselgumma där :) Du är för duktig!

Önskar dig en riktigt GOD JUL... förhoppningsvis utan kräksjukor & annat elände!

Stor kram Jes

Karin i Villa Grå sa...

Vilka läckra skridskor! En vilsen loppa (som det finns länk till från min blogg) gjorde ett par liknande för inte så länge sedan och de var också urcoola. Jag blir så impad av vad vissa, som DU, lyckas åstadkomma! Bra jobbat!

Stackare som dras med vinterkräksjuka. Om ändå barn slapp bli smittade, det är ju en sådan påfrestning för dem. Vi har aldrig blivit smittade, inte ens när vi umgåtts med andra som är sjuka, och vissa är tydligen immuna. För en tid sedan sa de dock på nyheterna att om man är immun och kräkviruset ändrar form så blir man inte bara sjuk utan jättejättejättesjuk... Hjälp!

Jag hoppas att din jul blir den bästa tänkbara och att ni får vara så friska det går! Krama om barnen lite extra från mig!

Kram, Karin

Flickan på landet sa...

Nämen så tråkigt med spysjuka :-( Stackare!!Hoppas ni hinner tillfriska till julafton!
Så söt lite skridsko du har gjort, påminner om den som Pippi Långstump gjorde som en pepparkaka :-)
Ha en mysig jul!

Jenni - Snickarsbacken sa...

Lyckades tappa bort det jag skrivit... Ville skicka en varm julhälsning till dig och familjen! Sköt om er och hoppas ni alla är friska hemma tillsammans på julafton! Har läst dina nya inlägg alldeles underbara, har sparat dem i min mors dator! Skridskorna har jag klurat på med men inte kommit på hur! Men de hade ju du, så härliga, blir nog en liten härmapa!

God Jul! Kram Knyttis

Stämningsfullt sa...

Åh NEJ!!! Stackars er! Det är väl bara sååå typiskt?? Kommer ihåg ett år när jag började spy direkt efter att vi ätit och delat ut julklapparna. Var livrädd att jag hade smittat all gästerna också :( Hoppas att ni andra klarar er nu... Kram!

stina sa...

Usch! Stackars er....hoppas att ni får en bra jul hemma iallafall och att inte fler insjuknar! Kram Stina

MiaMaria sa...

Stackare....

Men vilka ljuvliga skridskor....Tack för mallen....

Vill önska dig en härlig jul!
Miamaria

Ann-Catrin sa...

Nej men snälla...hualigen,,hoppas ni vuxna klarar er..ja hela vitpepparkorn sägs ju vara bra!!
ha det så mysigt ni kan i allfall. Och du,,,vilka fina skridskor..diú är en ruíktigt sann pysllare du.
Kram a-C

Pernilla sa...

ÅÅh en sån underbar sko.. Men fy vad tråkigt med spy sjuka.. Hoppas ni blir krya fort.

I alla fall önskar jag er en fin jul..

kramar Pernilla

Smått och gott hos Lina sa...

Fy så tråkigt med kräksjukan. Hoppas ni får en mysig jul iaf! Och så fint du har pysslat!

Kram Lina

Grindelunda sa...

Vilken otur med magsjukan...usch. det blir till att ta det lugnt i helgen.
Vilka härliga "riller" du gjort. Dom ska jag ta och provpyssla någon dag :)
Må så gott ni kan i helgen. Pyssla om varandra ordentligt och en GOD JUL önskar jag Er. Kram Gilla

NICOLINAS BONING sa...

Det är rätt...inte sitter julstämningen i maten inte;-)
Jag håller verkligen tummarna för att det ska gå över snabbt så att ni får en frisk jul iaf.
Massor med varma julkramar/Birgitta

Lilla Blanka sa...

Åh vad fina skridskorna blev!
Ville passa på och titta in och önska God Jul vännen!!!
Kram
Mia

Karin Krut sa...

Hoppas ni får vara friska och barnen kryar på sig. Ha nu en jätteskön jul

Kram Karin

Skatan sa...

Nej men kära nån! Jag hoppas att ni kryar på er snart, och att ni kan skapa en mysig alternativjul hemmavid. Bara ni får bli friska behöver det kanske ändå inte vara det sämsta...att bara stanna hemma och varva ned.

Önskar dig en riktigt god jul!

/Skatan

HildeS/Frøken Fryd sa...

God jul til deg.
Klem.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Usch stackare!!! God bättring!!Fina skridskor.
GOD JUL MED MYCKE MYS ÖNSKAR JAG DIG Å DE DINA!

Pernilla

Rhodin sa...

Perfekt, har lagt till mallarna i min julpyntsmapp, ny p[ blogg s[ jag b;rjar hamstra inf;r julen 2008 ist'llet. Gl;mde kanske skriva att du har en alldeles underbar blogg!
Mvh Terese.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...