tisdag 22 januari 2008

Du går mot ljusare tider....

...känner du det?

Om inte...kika in här och bläddra fram din stad...välj sedan valfritt datum, exempelvis en månad framåt i tiden...och dra på smilbanden.....ljuvlig läsning va?
http://www.vader.se/soltid.asp

Och när man nu fått bevis på att det faktiskt BLIR ljusare så vågar man väl ändå tro på en aningens, aningens vår också, även fast den känns avlägsen?

För lite extra övertygelse om att våren är i antågande, klicka dig vidare in på
Impecta


En nyhet!!! Blomstersmultron!!! Vad sägs om blomning och bär från juni till september och smultron som små jordgubbar i storlek plus att den förökar sig till året därpå. Det blir ju mumsiga trädgårdspromenader hela sommaren ju. :-D

Och jag vill ha som i visan...gullviva (finns redan)...MANDELBLOM...

.....KATTFOT....


....och blå viol...eller näääe...det här är ju ingen viol. Den blå violen blommar NU i vårt trädgårdsland (ja-a..vädret är ur led).

Det här är Prins Gustafs öga (vilka ögon han måste ha haft). Den är beställd av sonen som älskar allt som har med svart att göra. "Jag vill ha SVARTA blommor mamma".
Och vad gör man inte för att att odla ett blomsterintresse hos sina barn? ;-)

Dottern vet inte vad hon vill ha för några blommor än. När jag frågar henne säger hon bara "Blommor!" så det får ge sig när hon själv kan plocka bland framtagna fröpåsar på blomsterhandeln. (Kan sätta en krona på att det blir någon fröpåse med "Alfons" på) :-)

Nu ska jag fortsätta packa.
Jag ska åka iväg till universitetet och kommer hem först på fredag.

Jag har lånat en Mp3bok (ja-a...det GÅR faktiskt att låna Mp3 på biblioteket nu) som jag ska lyssna på på tåget, någon Anne Holt tror jag. I övrigt fanns det bara Guillou i mängder...hmmm. Jag ska lyssna på den genom telefonen, det är så smidigt...och så ska jag börja virka lite.

Jag hade några nystan Mohair efter mamma som jag tänkte se om jag kunde göra något med. De övriga mönster jag visade er ska jag köpa garn till under helgen.

När jag gjort den första kan jag börja ta upp era beställningar! ;-) Hihi...

Ha det nu underbart under de här dagarna! Sköt om er!

Kram Bea

19 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Visst är det härligt att vi går mot ljusare tider.
Planterade lökar med Matilda på hösten ska bli kul att se om någon överlevde :-)

Ha det bra!
Kram Lina

Änglahem sa...

Visst är det skönt att man märker av att det börjar bli ljusare.
Här har t om solen lyst på oss hela dagen.
Ha det bra på universitet.

Kram
Ulrika

Bonnie´s vita rum sa...

Ja visst e det härligt att vi går mot ljusare tider.. De där smultronen ser goda ut!!

Mums!

Kram Bonnie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vad härligt med blombiler! Prins Gustafs ögon var ju alldeles fantastisk! På fröpåse? Måste ha... Vilket märke??
Ha det gott!
Kram Hanna

anna k. sa...

Tack gulle du för din kommentar hos mig! Ser verkligen fram emot att få hem brevbäraren :D Å, det är klart att du ska få se bild! Kram!

MiaMaria sa...

JA, visst går vi mot ljusare tider. Nu när 8 åringen går till skolan är det ljust....det var inte länge sen det behövdes reflexer.....så nu kommer det att gå så snabbt så vi får passa på att njuta.....

HA´det så gott i skolan och det ska bli kul att se vad du hittar på med virknålen.

Miamaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Lycka till på universitetet!
Det ska bli kul att se vad du hittar på med garnet.Fina blommor..man längtar ju nu till våren...fast här snöar det nu...huvva.
kram Pernilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Aha , jo men det märks redan att det är ljusare på mornarna !!
Det där smultrona verkar ju läckra , mmm !
Kram/Lotta

Snäckornas sjö sa...

Åååhhh, vilken vårlängtan jag fick nu av dina blombilder. Underbart!! Snart är vi där...jipppiii!!!

Dorthe ♥ sa...

Vilka härliga bilder! Nu längtar jag ännu mer!!!

Kram
Dorthe

Linneagården sa...

Hoppas du får en trevlig resa & ljusare tider är på ingång!
Blommor ja....skulle behöva lite tulpaner på köksbordet!!
Kramen från mig /madelene

Himmelbit/Njut en smula sa...

You make my day!
Se mer i min blogg..

anna k. sa...

TACK TACK TACK - såååå fint ;) !!!!!

elin1976 sa...

Er det ikke en herlig følelse at der begynner å bli vår. Bare tanken får meg til å fryde meg. Har så smått begynt å planlegge hagen:O)

Skatan sa...

Underbara bilder! Är inne och njuter av våren än en gång... : )

Kram!

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!
You make my day!
Du kan titta i min blogg. :-)

Kram Lina

IKT i min vardag sa...

Så ljuvligt med blomstersmultron! Jag och sonen älskar smultron och har många plantor vid sommarstället! Får nog utöka med en sådan i år:-)

Kram Linda

Hem och Lycka sa...

Men vilken smart sida det där med solen! Vidarebefordrade den till maken som är glad i att fota. Underbara blomster, man längtar! kram

dreamhouse sa...

hejhej ledsen att jag inte hunnit svara ang porslinhon. Den är självklart mer ömtålig än rostfri och mer opraktist. Men ska man köpa en ska man göra det av bra kvalité då jag hör att den annars lätt gulnar.. Men vi tyckte den var så fin och passar så bra så vi tar det dåliga med det bra! tack för att du kikar in hos mig och lycka till! massa kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...