måndag 21 januari 2008

Åhhh...ljuva hägringar...


....ser vackra virkprojekt överallt.
(Och jag veeet att jag sade för ett tag sedan att detta INTE är en virkblogg, men det börjar nog så smått bli om jag inte "aktar" mig...hihi)

Med risk för att vara lite skämtsam......så är jag verkligen "hooked" på att virka. ;-)

Men det finns ju så mycket fint på garnstudion. Jag har skrivit ut följande mönster och ska sätta mig ner och göra första beställningen av garn nu ikväll hos stickbutiken.
(De har alla garner som anges i garnstudion, smidigt va?)

Vad sägs om min blivande...

..februarioutfit?

Dotterns blivande kappa, vantar och mössa. Jag ska göra den i PRECIS den här färgsättningen, blir superfint så här på senvintern. (Och här får jag anledning att lära mig sticka)

...restgarnerna från tofflor och februarioutfiten räcker till en tovad väska (i viiiitt garn förstås)


Och ytterligare en helt ljuvlig ensemble till dottern som hon kan ha framåt april, maj. Så fint! Funderar på att göra det i just det här syrénfärgade garnet.

Och sockorna som jag saknar så nu om kvällarna när ulltofflorna är för varma, men vanliga sockor för kallt.


Och min virkade midsommardröm att svepa över axlarna nere vid Hjälmarens strand. Tror jag ska virka den i midsommarvitt just därför.

Nu ska jag sluta drömma för ett ögonblick och komma tillbaka till måndagsverkligheten. Barnen bygger med lego här bredvid, jag har lovat dem att bygga ihop ett hus. Sedan ska vi köra städrace här hemma. Tvååringen har paxat att dammsuga och treåringen att moppa köksgolvet. Sedan ska vi gå över och städa på ovanvåningen. Det har behövts göras ett par dagar, men vi har haft fullt upp och hela helgen gick åt till rapportskrivningen och utbyggnationen. (KLAR med rapporten och jag är supernöjd med den...och maken har satt upp gipsskivor överallt i hallen så nu börjar det kännas som ett RUM)
Ha en underbar måndag!

Kram Bea

25 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihi...du kära Bea.Jag har oxå funnit denna sida för ett tag sen.Ska virka den sköna sjalen du visar längst ner...Den ska jag ha när jag blivit smalare å kan bära upp den fint...hihi...kanske till midsommar med en fin klänning...som gjort för ROMANCE..hihiihi.
Dom har såå fina mönster på den sidan.
Kram Pernilla

Sanna sa...

Tur att jag inte smittats av virkfebern än är väl bäst att tillägga! Då skulle jag förmodligen inte få någonting gjort. ;-)

Själv ska jag köpa på mig ett lager av stickade sockor, mössor och vantar nästa gång vi åker "hem". Det blir en veckas bondgårdssemester utanför Pärnu i år. *längtar som en tok redan*

*kram*

Änglahem sa...

Hihi...Bea här har du att göra förstår jag!! Ska bli spännande att få se dina projekt allt eftersom det blir klart.
Vad skönt att rapp. är klar och att du är NÖJD!

Nähä nu får jag nog ta och titta in på dessa sidor och se vad du och Pernilla pratar om.

Ha en bra städarmåndag!
Kram
Ulrika

Bonnie´s vita rum sa...

hehe
ja den som ändå kunde få till sådär vackra saker!
Det skulle vara du i så fall!

Kram Bonnie

Smått och gott hos Lina sa...

Så mycket fint du har hittat! Blir sugen på att sticka nu jag också :-)

Ha det bra!
Kram Lina

Anonym sa...

Jag är mera inne på dukar och sånt än kläder men det är himla skoj att virka!

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej Bea!

Åhh vad mycket fint du hittat. Förstår att det kliar i dina fingrar! Vore jag så duktig som du skulle jag också ge mig på ALLT du visar. Det går ju dessutom i rasande fart när du sätter igång, så du kanske kan göra ett set till mig också när du ändå är i farten ;-).

Hoppas att er måndag har varit bra och att ni har det fint hemma nu. Ska bli spännande att se utbyggnaden!

Ha en toppendag!
Kram

Himmelbit/Njut en smula sa...

Glömde...
Vilken mysig bild du har gjort överst i din blogg! Är det familjen måntro? :-D

Kram

mittiminvillervalla sa...

Jisses!

Vem blir inte totalt såld på att vilja virka med såna snygga mönster! :o)

Måste genast vidare och kolla dina länkar!

Städningen går säkert som en dans med såna fina hjälpredor :o)

Monika

me and alice sa...

Hej Bea!
Vilka fina virkmönster... Nu blir man sugen att göra något sånt också...
Du undrade vem Alice är? Det är vår dotter. Hon är 12 år och gillar inredning hon också... I bland eller när hon har lust får hon också göra ett inlägg...
kram susanne

Lavendel & Romantik sa...

Lycka till men jag kan inte virka så... önskar nog att jag skulle kunna.....Ha det gott i städningen...Kram/Majsan

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka underbara skapelser !!! kan man lägga in en och annan beställning !?!
Ha det gott !/Lotta

Peters Projekt sa...

Hejsan Bea!

Nu stickar eller virkar jag ju inte men ändå . . .

Läste din kommentar hos "Selmas granne" ang. att "maken håller på för fullt med hallen . . . det grövsta jobbet etc." och kunde inte låta bli att skratta till.

Hemma hos oss är det precis så att jag gör "grovjobbet" och hustrun fixar till det där sista, inredningsmässiga. Ibland kan hon i tanken reducera ett omfattande jobb till "spika upp brädorna" när jag i själva verket både svettas och svär över allt som stöter till innan "jätteprojektet" är klart.

Lite kul att få ge sin syn på saken ;)

Härlig banner förresten! Har du gjort den själv?

Peter

P.S. Jisses, såg just en härlig virkad(!) tekopp. Det var nog det finaste virkade objekt jag nå´nsin sett. Kan man beställa? ;)

Jenny sa...

Då var det väl bara att sätta igång att virka! ;) Jag blir superinspirerad till att göra sjalen längst ner. Har svårt med möster bara, vet inte vad alla maskor och staplar och varv heter … Det brukar oftast bli bra i slutändan men efter tusen omstarter …
Lycka till! :)

Lantliga drömmar sa...

Åh så mycket fint ni ska få till våren! ;-) Härligt vackert och mysigt alltihop, men en hel del jobb...! :-) Nåja, du får sätta igång nu genast så kanske du hinner bli klar till våren! ;-)

Ha det gott!
Kram!

Anna sa...

Åh vilka vackra virkade ting! Den söta lilla vita ponchon var ju bara helt bedårande!

Tack för goa kommentaren på min blogg:) Silverpokalen är nytillverkad och jag tror att den kommer från Chic Antique! Jag har köpt min på Blomsterhuset i Nynäshamn. www.blomsterhuset.net

Kram
:)Anna

Maria sa...

Om du KAN virka sådana grejer så virka på vännen.....Allt var såå underbart, speciellt den sista koftan och så sockorna förståss *me like*

Ann-Catrin sa...

Oj vad det ska bli spännade att se dina virkprojekt sen... kappan var ju bara så sanlöst söt!!!
Vilken härlig städhjälp du har!!
kramar A-C

MiaMaria sa...

De i papp är så fina eller i metall...

Kommer ihåg när jag virkade tröjor när barnen var små så himla kul. Och så fort det går när man inte behöver göra något stort.

Och gissa om man blir sugen när man ser bilderna...jag ska ju bli moster igen kanske man skulle virka någon liten kofta......

Lycka till i racet....jag körde mitt eget race alldeles nyss...

HA´det så gott!
Miamaria

IKT i min vardag sa...

Ja om du vill kan du få ytterligare beställningar här!!! Blev kär i "midsommardröm"-sjalen:)

Kram Linda

Evelinas hus sa...

Jag tycker att det är kul att du skriver om virkning. Jag blir faktiskt lite sugen, måste titta in på sidorna du länkar.
Kram Caroline

Jes/Vita villa vila sa...

Oh vad mysigt med alla virkkreationer man skulle kunna göra, om man nu kunde hi hi!

Önskar dig en finfin vecka!

Kram Jes

LantlivsAnette sa...

Men ojj så mycket fint du visar oss..ååhh vad jag skulle vilja ha sjalen som är på sista bilden..ojj så fin den är ..och i vitt som du säger..Men jag kan inte tillverka en sån...du tar inte emot beställningar eller ?
Kram Anette

Anonym sa...

Den ser helt underbar ut!! Midsommardrömmen alltså...

Minna Mercke Schmidt sa...

Hej Bea! Tusen tack för alla dina söta kommentarer hos mig. Du har väl kommit på vid det här laget att jag är den uslaste kommenteraren i hela världen, men du ska veta att jag blir alltid lika glad att höra från dig!!!!! Och vilka underbara saker du visar, dessa fina bilder ska jag spara tills den dagen när jag åter plockar fram min virknål & co. Stor kram, Minna : )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...