fredag 8 februari 2008

Det kom ett paket...

...från "Min Skattkammare"
Jag älskar Kickis söta små akrylmålningar med lantliga motiv. Ni kan tro att jag blev rådvill när jag fick ett mail från gulliga Kicki om att jag skulle FÅ en av dem.
Oj, oj, oj...det GICK ju liksom inte att välja.

Idag fick jag så ett underbart litet paket i brevlådan. Visst är den helt ljuvlig? :-) Den ska få hänga i sovrummet på en liten krok bredvid ett gammaldags nattlinne och nattmössa.

Dessutom har hon skickat med en potpurripåse med Cabernetdoft! :-D Det kan ju verkligen inte bli mer passande, jag som älskar Cabernetviner och springer på vinprovning minst en gång i månaden. Det doftar fruktigt och gott och jag har placerat den i vardagsrummet. Ljuvligt!

Kortet är ju underbart det med, dottern blev alldeles förtrollad av det.

Tack goa Kicki! Är det säääkert att du inte vill ha en virkad tekopp? :-)

Kika gärna in och se fler fina saker som hon gjort på http://www.minskattkammare.nu/

Jag har tre utlovade saker att visa er som jag inte visat än. Det är det "otippade vimpeltyget" och "bloggsaken för 3 kronor" som jag köpte för att visa er för en tid sedan. Det får ni se till helgen.

Sedan ska ni även få se fler glimtar från dotterns barnkammare och resväskan och korgen jag virkat till Mailegkaninen.

Fredag. Fredagsmys. "Let's dance". Nässpray. Kartongvin. Vienettaglass. Ansiktsmask.
Det har jag planerat att tillägna min kväll åt.

Och vet ni...spricker ju av glädje här så jag måste ju få berätta...fick B i betyg på min avslutade universitetskurs - fick beskedet idag. För er som inte vet så kan jag nämna att universiteten har en ny betygsskala från A till F och Fx där F är underkänt och A är högsta betyg som ska vara nästan onåbart. Att då få B känns helt enormt kul. Vacker tavla, toppbetyg på äntligen avslutad kurs och fredagsmys - kan det bli mycket bättre? :-D

Ha en underbar fredag ni med. NJUT!

Kram Bea

26 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej o tack så mycket för de fina orden på bloggen min!!!Blev så glad!!

Vilken fin present du fått då!!!Vad kul att få så fina gåvor!!!

Söta tekoppar du virkar!!!Jättesöta!!

Kram o ha en bra helg!!

Amoroso sa...

Ett stort grattis till ditt fina betyg!!! Blir glad för din skull!

Elzie sa...

Grattis till både vinst och betyg!! Hoppas du får en skön helg.
Kram Elzie

Karin Krut sa...

Vilket vackert roligt paket du fick på posten :) Grattis till betyget jag förstår att det känns oerhört bra! :)
Ha en skön helg
Kram karin

Grindelunda sa...

Vilket härligt paket Du fått, med underbart innehåll.
Grattis till det strålande resultatet på den avslutande kursen.

Ha en skön helg/Gunilla

Himmelbit/Njut en smula sa...

Ett stort GRATTIS till betyget - bra jobbat!!

Roligt med tavlan - vad gulligt. Den var jättefin!

Nu blev jag otroligt nyfiken på det otippade tyget... *syr blå vimplar för fullt och behöver inspiration*. Jag ska hänga på låset :-D.

Ha en toppenhelg!!
KRAM

Min Skattkammare sa...

Då måste jag också få säga GRATTIS till betyget! Du verkar vara en smart tjej med sånt bra betyg!
Tack igen snälla du för dina fina kommentarer........och den fina reklam du gör! Du är snäll du!
Och tänk att du tycker om just cabernetviner......! Det var ju lite roligt!
Nu börjar det bli läggdags.....jäsp, dags att krypa till sängs.....
Sov så gott du också!
Kram Kicki
Kram Kicki

Min Skattkammare sa...

....ojdå.....många kramar blev det, men det är du värd. Hi hi!

Willewira sa...

Grattis Bea!

Till tavla och de fina betygen!! =)

Tavlan är verkligen jättefin. Hon är duktig Kicki. Mycket!

Vad roligt att du tittade in till mig och lämnade ett avtryck - sånt uppskattar jag jättemycket. Och du är så välkommen tillbaka!!

Ha en riktigt skön helg!
Kram Willewira

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Grattis till betyget! Det måste ha krävts mycket för att få det!!
Kram

johanna sa...

Hej
Grattis!!!!! Vad duktig du är...
Eftersom det är en sån stor skala måste det vara jättesvårt o få ett B..GRATTIS!!
Tack för din kommentar hos mig..ang fönstret så är de målat med fönsterfärg endast o sen har vi tätat kanterna med fuktspärr o silikon,så vi får se hur länge det håller=)
Kraaam

Dorthe ♥ sa...

Stort GRATTIS!!! Du är såå duktig som hinner med allt...barn, skola, handarbete,hem...ja allt.

Kramar
Dorthe

Anonym sa...

Hej Bea!
Vilken superfredag: B i betyg och present på posten!!!!!!! Grattis till det fina betyget. Vad har du läst för kurs?

Ha en trevlig helg

MiaMaria sa...

Men vad trevligt med paket och vilken vacker tavla!!!!!!!!!!

HA´en skön lördag!
Miamaria

Stina sa...

Gott betyg!;-)

Vad fina saker.


Jo, vet du?.Du syr bara en långsträcka. Sätter i band och knyter åt. Lätt som en plätt.

Puss vännen...

Maria sa...

Jättefin present, tycker såå om motivet på tavlan!!

Grattis till toppenbetyg!!

Hem och Lycka sa...

Men vad gulligt av henne, vilka fina presenter!

Och grattis till betyget - vad härligt!! Skoj att de gått tillbaka till A, B, C osv igen, så som det var förr.. kram

Anonym sa...

Snygg blogg du har och jättefina bilder. OCH du gör superfina grejer.

Lilla Blanka sa...

Men vad go hon är Kicki som gav dig den fina tavlan..! Hon är jätteduktig och jag fastnade också för de lantliga tavlorna hon gjort :)
Gillar din virkade neccesär, tycker den är riktigt fräck!
Kram
Mia

Lilla Blanka sa...

Ps hoppas du hittar nån tvättbräda du med!
Kram

Signes Vind sa...

Grattis till betyget och dina fina saker.
Vilken rolig virkade tekopp ;-) kaninen ser ut att njuta av det goda teet!

stina sa...

Stort grattis till betyget!
Tavlan är underbar Lyckos dig som har en! kram Stina

Jes/Vita villa vila sa...

Stort grattis :)

Så mycket fint - jättegulligt! Låter som en underbar fredag dessutom, hoppas din lördag blev lika härlig!

Ser fram emot att se barnkammaren :)

Kram Jes

Ann-Catrin sa...

STORT grattis... vilken lycka och vilket betyg!!!
Och vilka fina gåvor.. sitter alldeles hänförd!!
måstegenast gå in där och kika!!
ha en skön söndag!!
Kram A-C

Änglahem sa...

Åhhh.. Bea!!! äntligen!!!! Jag har inte kommit in på din sida på nästan en vecka så döm om min förvåning när det plötsligt gick!!! Jippi*ler fånigt*!!! Fått upp nåt tjafs om Quick error search...bla bla....

GRATTIS!!!!!!!!!! till ditt B, vad roligt för dig! Alltid roligt när det ger utdelning när man kämpat och slitit.

Vad har ni gjort med maken/pappan i familjen?! Låter spännande...men han får väl komma ut igen vá?*hihi*

Ha en go start på veckan!!

Kramar
Ulrika

Änglahem sa...

GRATTIS till vinsten från Kicki skulle jag ju säga också! får väl inte vara en dålig förlorare...fast lite dålig är jag nog, lite suuur är jag väl...*rött litet fniss*

Vilken fin tavla du fått att hänga upp på väggen. Hon är ju bara såååå
duktig, Kicki.

Kram igen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...