fredag 28 mars 2008

Lovingly bond between cousins


My daughter adores her ten years older cousin. The love is mutual. The twelveyearold darling has made her this beautiful stuffed pillow with the shrewd elephant and the cute velour kitty.
Isn't she an angel...and a gifted one?
(The reason why I'm writing occasionally in english is because I've discovered through email and feedjit that I have readers in 21 different countries. Imagine that...who would have known? Now and then I get requests for translations of my texts.)

Men först och främst är jag en svensk, lagom trött, lagom skruvad mamma med alldeles för lite tid att både pyssla och blogga. :-D
Sådan härlig respons på sjaletterna. TACK! Igår fållade jag fem stycken till er och nu på morgonen fållade jag tre stycken till. Två är färdigbroderade och färdiga för leverans. Det här KUL...och dessutom kan jag brodera samtidigt som jag sitter och leker på golvet med barnen. Purr-fekt! :-)

Pssst...Wallinder och Ottoson...jag har kommit ner till er på beställningen av vimplarna så de kommer efter helgen. :-)
Kram Bea

9 kommentarer:

Mamma C sa...

Söt liten kisse och en gullig elefantkudde så rart av kusinen. Du är duktig du. Du både kör racer på symaskinen och boderar samtidigt som du leker med barnen. Försöker du få in en lucka i ditt tidsschema :-D Nu ska du ha en skön helg. Vi får hoppas på värme som dom lovat.
Kram Mamma C

MiaMaria sa...

Hej!

Ibland så önskade man sig mera tid och kanske ett par händer till.

Så söta sjaletter du gör!

Ha´det så gott!
Miamaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så mysiga saker igen....

Inte undra på att d fått massor av beställningar...Sjaletterna är ju bara såååå fina.

Ha en bra helg.
Kram Pernilla

Marie sa...

Vilka söta saker dottern fått av kusinen!
Sjaletterna är helt underbara!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Änglahem sa...

Vilken duktig kusin lilla dottern har!! Jättefina saker!!

Sjaletterna är ju också bara så fina! flitens lampa lyser verkligen här!!

Ha en härlig helg!
Kram
Ulrika

Stephanie sa...

What a beautiful blog you have, and I am one of those folks who love the English translation!

Looks like you are designing a new kitchen? How exciting!

Thank you for visiting, and I look forward to visiting here again. :)

Lila sa...

Så SÖTA saker du gör, blir så avis att du är så pysslig. Jag önskade att jag hade orken att genomföra alla mina ideèr.

Ha en trevlig lördagskväll!!

Kramar L

Anonym sa...

Søde ting og sager!! Jeg syede et vægophæng for 22 år siden da min ældste søn blev født, med den nøjagtigt samme elefant. Her er billede af det: http://home-and-garden.webshots.com/photo/2619783120033941007QcxUgQ og de næste 4-5 stykker.

Jeg synes forøvrigt at din blog er vældigt fin og spændende!

Jette

Anonym sa...

Søde ting og sager!! Jeg syede et vægophæng for 22 år siden da min ældste søn blev født, med den nøjagtigt samme elefant. Her er billede af det: http://home-and-garden.webshots.com/photo/2619783120033941007QcxUgQ og de næste 4-5 stykker.

Jeg synes forøvrigt at din blog er vældigt fin og spændende!

Jette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...