måndag 14 juli 2008

Hjärta

Jag syr ganska mycket, men jag hade faktiskt aldrig sytt något hjärta. Jag var bara tvungen att prova på när jag fick en liten tygbit över från en kudde. Den var jätterolig att sy och gick fort. Från det jag ritade upp den enkla mallen till färdigt hjärta på samma tid som det tog maken att göra båda barnen i ordning för sängen.
(Sedan om det egentligen skvallrar mer om makens svårigheter att få barnen att borsta tänderna och få på dem pyjamas, än om ev. syhastighet, är ju en annan sak ;-)

Dottern önskar sig ett rosa hjärta. (Och om igen...ni som sett bilder på dotterns rum här i bloggen ser ju hur jag inombords suckar "Roooooosaaaaaa....vad är det för fel på rött?"...men jag bara ler och frågar var hon ska hänga den. Biter ihop! Hihi...)
...
Igår åt vi ute på altanen. En geting var intresserad av vår ananas, så dottern utbrister:
"Jag tycker inte om getingar, jag tycker bara om katter och bebisar"
Sonen kontrar:
"Och jag tycker bara om hundar och farliga djur!"
Tror ni mig om jag säger att vi på inget sätt uppmuntrat denna "pojkiga" och "flickiga" inställning till omgivningen?
Tvärtom har vi lekt morrande tigrar med båda barnen
och mamma, pappa, barn med båda.

Förundransvärt.
...
Ny dag. Jag ska sy undan lite. Måla på ovanvåningen (förhoppningsvis sista varvet) och bada med barnen i vår lilla badpool. En eller annan glass ska vi nog få i oss också...hihi.

Kram Bea

14 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilket fint hjärta!
Jag försökte mig på att sy hjärtan i julas. Jag kan säga så mycket som att jag och dottern höll på att skratta ihjäl oss åt resultatet! Konstigt egentligen...jag lyckades sy hela 8 stolsöverdrag med volang och allt men ett litet hjärta var inte lätt att åstadkomma, haha.
Ha en bra dag.
Kram!

Ett hus i vitt sa...

Ja det är ju jätteskoj att sy hjärtan :-). Fint!! Är övertygad om att du syr snabbt och maken nattar tryggt och bra så de somnar fort :-).
Kram, AN

Anonym sa...

Haha, barn är verkligen roliga! Och det är lustigt hur olika de kan bli, trots att båda fått samma uppfostran.

Hjärtat är jättefint!

Kram!

á Yeliqa sa...

Jättefint hjärta :) Nu blev jag nästan sugen på att sy hjärtan till gummans rum:)
Det är kul det där med tjejer och rosa. Jag försökte hålla min tös ifrån rosa men insåg att det var lönlöst:) Om hon nu ska ha en rosa period så är det lika bra att göra bort den på en gång :)

Lilla huset på prärien sa...

Jättefint hjärta, det får du vara nöjd med. Har också tänkt att jag skulle prova någon dag...men NÄR???!

Kram Jenny

Anonym sa...

Efter två veckor har jag sett din kommentar.. Jag bloggar inte så mycket på min deppiga blogg (vilket kanske är bra) som på min mera "vardagsblogg".

Bröllopsfixet var faktiskt till vår bröllopsfest, vi gifte oss först och festade senare p.g.a sjukskrivning och massor av deppighetsstrul - och festen blev alldeles underbar (det går att läsa om den i den andra bloggen). Nu är jag dock jättetrött - det är inte så roligt, men jag hoppas det ska lösa sig och att jag får lite lugn och ro ett tag. Med tanke på alla semestertider, lär det väl inte hända att jag hittar någon arbetsträningsplats på ett tag. Tur man har massa pysselsaker som man kan pyssla med :-)

Vad massor med fina grejer du gör! Så himla roligt också, med en massa inpsiration, din blogg hamnar direkt bland favoriterna!!

Min Skattkammare sa...

Me like your heart.....! Så glad man blir av pasteller! Men du vad snabb du är, härligt!
Jag skickar dig min adress så här:
Kristina Thorell
Östra Hagen
71894 Ervalla
Hur gör vi med betalningen? Har du plusgiro eller nåt?
Skicka gärna med visitkort om du vill ha fler kunder, av erfarenhet vet jag att det alltid är folk som vill ha det man inte säljer, hi hi!
Nu väntar jag med spänning!
Kramisar Kicki

Susanne sa...

Urgulligt hjärta. När jag var liten sydde min farmor hjärtan på band. Kommer ihåg detta så väl, kommer också ihåg att det försvann i en flytt. Ja det där med pojk och flick verkar sitta i ryggraden på dom små. :-)
Må så gott!
Kram
//Susanne

Min Skattkammare sa...

Klart att du ska få min mailadress:
jerle@telia.com
Visitkort kan du göra jättefina på www.vistaprint.se
Kramis

Fabrikken sa...

Så søtt hjertet ble. Jeg elsker hjerter, og nå fikk jeg lyst å sy flere :) Så stilig med din egen lille lapp på ogå :)

Kram og klem fra nr. 5

Mamma C sa...

Så sött det blev hjärtat.
Kram Mamma C

Elin sa...

Jättefint hjärta Bea! Du har verkligen talang. Jag har lånat hem min mors symaskin. Hoppas att den gillar mig mer än min Elna (symaskin) gör.

kram e

IKT i min vardag sa...

Så sött hjärta! Väldigt fint tyg!
Jag har provat att sy hjärtan...vet inte vad som gick snett men inte såg de ut som dina iallafall *flabbar åt minnet*;-)
Du kan verkligen sy!

Ha det gott!

Kram

LoveinH sa...

Hej Hej!

Vilken härlig blogg du har. Fint hjärta du sytt!

Ha en bra dag!

Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...