lördag 23 augusti 2008

Nygammalt?

Jahapp!
"Finn fem fel" i det här sepiatonade fotografiet.
Kanske symaskinen ska bort. Eller Netgearn (bestämd form singularis på svengelska?).

Men något som jag verkligen inte VILL ska gå bort är den nya VITA bildskärmen jag fick igår.
Igår morse satte jag på bildskärmen. Uppdaterade bloggen och POFF!!! blev skärmen svart.

Helt svart. Becksvart. DÖD!

Maken köpte en ny till mig under dagen och kom hem med den till mig på eftermiddagen.

En vinn-vinn situation för hela familjen.
Maken för att han fick sätta tänderna i olika prestandabeskrivningar.
Jag för att jag fick en VIT bildskärm (den förra var granitgrå)
Barnen för att de fick sitta och knäppa och snäppa flera METER bubbelplast från kartongen den levererades i. :-D

Maken har satt ihop ett nytt vitt skal till min dator också så nu är det bara tangentbordet som är annat än vitt, men det ställer jag undan när jag syr eller gör annat.

Perfekt!

Ni ser också min "lilla svarta" där jag bokför alla beställningar i och min gåspenna som jag njutningsfullt använder för noteringarna.
Innan jag avslutar för idag vill jag skriva att det är roligt att så många av er fann något användbart i schemat jag visade upp. Naturligtvis går det inte att "coppa" rakt av, men det kanske kan ge lite uppslag i alla fall.

Nu ska jag och barnen äta lunch. Maken har beredskap och jobbar just nu så vi får äta ensamma.
Ha en underbar lördag!

Kram Bea
Pssst...jag har anmält mig till keramikkurs nu. Jag tänkte försöka mig på att göra några vita mattallrikar och uppläggningsfat och kanske försöka dreja någon liten vitglaserad skål. Drömmen är att kunna få till några ruffiga temuggar i äldre stil.

Så lätt det var att anmäla sig. Jag gick bara in på http://www.abf.se/ och valde kommun...bläddrade bland utbudet och anmälde mig online. Ett tips kanske.
Jag skulle vilja välja matlagning, sömnad, träslöjd, dans och gitarr...och mer tid (men det fanns tyvärr inte som alternativ) så det fick bli enbart en liten kurs. :-)

10 kommentarer:

KakanH sa...

Åh vad kul med en keramikkurs!! :D
Jag hoppas att du ska gilla det och inspirera oss andra som vanligt.
Kram

Marina sa...

Vilken fin blogg! Verkar kunna intressera mig tror jag. Just nu har jag itne tid att lusläsa men jag återkommer garanterat.

Annika Christensen sa...

Tack för titten på min blogg.
Får titta runt hos dig lite.
Ha det gott
Annika

Mys liv och hem sa...

Tre flugor i en smäll!
Keramik är kul.Jag gick en kurs för många år sedan och skulle gärna göra om det.Ha en skön dag

Malin - I min trädgård sa...

Haha, min kommun fanns inte med när jag - inspirerad till 1000 - skulle söka upp en kul kurs till mig själv. Typiskt va!

Ja, funktionen på bloggkoll skulle vara ngt att mna kunde göra det lite mer personligt. Men vi får se, än så länge funkar det inte...

Ha det bra!

Kram M

Fröken Fräken sa...

Ja, vad roligt det blir när alla får sitt ;-) Jag har också varit sugen länge nu på att anmäla mig till en keramikkurs, jag menar hur svårt kan det vara att dreja?! (och förtränger hela högstadiets kämpande i konsthantverk.. men herregud, man har ju nognat och säkert blivit mycket duktigare nu!...)

Sanna sa...

Ja du, jag har inte bestämt vart jag ska befinna mig. Ärligt talat blir jag mörkrädd ibland på båda ställena.

Jag ska nog hålla mig till din blogg. Inspirerande och med en fantastisk förmåga att se det stora i det lilla - det är en lisa för själen!

*kram*

Anonym sa...

Jag har också kollat på en kurs, lapptäcksteknik för nybörjare, men jag toro inte jag hinner i höst om jag ska plugga på univ, jobba och fixa med mitt projekt. Men det hade varit kul.

Mamma C sa...

Så kul med keramikkurs. Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram Mamma C

Skatan sa...

Bubbelplast är klart underskattat ;-)

Lycka till med keramiken!!

Kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...