måndag 6 april 2009

Garngodis

De här garnerna VERKLIGEN ögongodis för mig just nu.
Jag älskar färgerna...och så namnet förstås "Nature´s choice".
De har precis den rätta mättnaden för att jag ska falla för dem.

De är av märket "Lion Brand Yarn" och om du kikar in på deras hemsida så hittar du
MÄNGDER med gratis stick- och virkmönster och mycket annat. Det kräver en registrering, men det är det verkligen värt.

....
60 centimeter på axelstycket är färdigstickat. Det blir så SNYGGT! Jag häpnar över att det verkligen är jag som skapat fram detta. Jag trodde väl aldrig att jag skulle fixa ett så "svårt" mönster. Ni kan tro att jag fantiserar om nya projekt att sätta i händerna nu!? :-D

Kanske den här ensemblen till badrummet på ovanvåningen? Så otroligt harmoniskt.


Jag är också sugen på att sticka ihop den här söta koftan till lilltösen. Hon har dessutom kjol och strumpbyxor och stövlar som påminner om de som flickan på bilden har så ni kan tro att jag nästan gjort mönstret till "mitt" redan. :-)

Ha en underbar måndag!



Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll


5 kommentarer:

Hanna sa...

Finabilder, tack för titten.
Hanna

Gilla Yoga sa...

Underbart garn! Tack för tipset, jag ska genast gå in och titta. Virkgalning som jag har blivit...

Skatan sa...

Oj! Här är det någon som är i gång med stark kraft!! Härligt :) Ja, det där med att virka och sticka tror jag att jag skall försöka ta tag i till sommaren när ens läromästare också har tid...

Ha en fin dag.

Anna Skata

Smultronstället sa...

Å tack för tipset om den sidan, e ju som du mitt i en garn frossa,hihi,lika smak har vi åxå håller åxå på med samma projekt fast min blir beige ska visa den sedan..

Ha en bra vecka
Kram M

Vardags-mirakel sa...

Garnerna är lika söta som karameller, så fint med stickat. Ha det bra, kram Eva.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...