tisdag 21 april 2009

Tina Calén

...en av många anledningar till varför jag försöker lära mig tova. Besök hennes hemsida här.










Om en timma ska jag iväg på min kurs i medeltidssömnad/overlocksömnad/tovning igen. Jag längtar varje vecka efter att träffa de goa tjejerna som är likasinnade kreativa och knasiga som jag själv...hihi.

Jag har nu verkligen blivit våttovningsbiten efter att faktiskt fått ihop ett acceptabelt ihoptovat ullstycke igår. Jag är så nöjd för det lilla, för det har verkligen varit bedrövligt tidigare, med stora hål och trasiga kanter och olika tjocklek.

Men...som sagt...nu är jag riktigt, riktigt nöjd den här gången. Nu ska jag bara göra det ett par gånger till så att det "sitter i händerna", sedan ska jag prova på att tova större ullstycken.

Ha en toppentisdag!





Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

14 kommentarer:

Call design sa...

Fina grejer som hon gör, men jag tycker du lyckas bra du med!

Anneli sa...

vad roligt, är ju såå fint med tovat..
kram
annelie

Unknown sa...

Roligt att hitta på något man gillar att göra. Låter svårt med tovning.. Du verkar så kreativ! Ha det så gott. Kram Lenita

Skatan sa...

Åh hjälp...ännu någonting jag vill lära mig :) Så jädra läckra saker hon gör!!

Du, vill du kan du mejla mig på lillaskatan@live.se angående min förra kommentar.

Kram,

Anna

Tomtan sa...

Tova är något jag verkligen vill lära mig.... Men man blir väl pensionär... *ler*

Mamma C sa...

Mycket fint hon tovat, men det du visat som du gjort har varit fint det oxå. Alla är vi barn i början.
Kram Mamma C

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Men åååh wow...alla mina tidigare associationer med tovning är kullkastade..jag är helt mållös av beundran, vilka underbara grejer!!!

Kram
Mia

Millan sa...

Åh, så härliga bilder. Skulle vara kul att lära sig tova tror jag...vi som har får t om...Fast just nu får jag nog försöka koncentrera mig på bara en ny hobby(syet...)

Susanne sa...

Ja kreativ som du är tvivlar jag inte ett dugg på att du kan göra lika fina saker..Verkligen vackra ting..

OttoPippi sa...

Hej!!
Du har en utmaning att anta om du vill "hemma hos mig" :-)

Annika sa...

Å den sidan måste jag besöka.... det är ju så kul att tova... o du... övning ger färdighet....:) Kram Annika

Mojebarn sa...

Vilka jättefina saker hon gör. Bland allt jag vill lära mig finns tovning med. Så mycket idéer, så lite tid...

Men jag har i alla fall sytt volangkjolar till tjejerna efter din tutorial. De blev jättebra. Tack för mönstret :-).

Kram
Mojebarn

Emma sa...

åh vad fina saker =) Du kommer snart lära dig att göra såna fina saker!! Kram

GOBLIgobli sa...

Hade turen att få träffa Tina irl på julmässa förra året och blev alldeles mållös av hennes underbara kreationer. Köpte ett så fint hjärta och får jag tillfälle ska det handlas mer. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...