måndag 25 maj 2009

Söt liten kjol till tösen


Ja, jag är i ett litet "kjolstim" just nu. Jag ser vackra mönster och kreationer överallt och "konstigt" nog har dottern inte något emot det. Jag påtade ju ihop ett eget kjolmönster. Här hittar ni ett ännu lite lättare kjolmönster. Tänk "prickigt", "blommigt" eller "enfärgat med bollfrans eller prickigt kantband nedtill".
Om du så bara fållat gardiner förut så kan du fixa ihop den här fina kjolen. Lycka till!











Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloglovin

9 kommentarer:

Stina Glaas sa...

Åh, vad roligt. Det här måste jag nog ge mig på nu när jag tagit mig ur den värsta bak-manin. :-)
Tack igen för din inspirerande blogg! :-)

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhh, vad du är duktig på att sy och greja !! Jiiippiieee, äntligen någon som visar och fattar att det faktiskt kan vara lätt at sy sina egna plagg !! Vi skulle verkligen behöva fler av dig i detta landet...det är sååå många som inte ens äger en symaskin, de kan inte fålla ett par byxor, vi sålde otroligt mycket av snabb fållningsband, fållfix, då vi hade vår butik...kunderna använde det till gardiner och allt...jaa, du ser..
Snart finns det ingen som kan sy..
Vad vackert ert kök blev !! Ohhh, så fin tapet och allt !!
Vad synd på den där kyrkan som du missade, men vet du, det dyker säkert upp en kyrka till dig också en vacker dag !!
Ha det gott
Kraam Anette

Helena sa...

Å vad sött, det kankse jag ska prova! Ha en härlig dag! Kram Helena

Anonym sa...

Vilka underbara kjolar... vad duktig du är!!!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

E , ne vi e inte klara med köket heller :(
Fast ni har ju kommit längre , bra jobbat !! Kom gärna hit sen och fortsätt med vårat , ni som har vanan inne menar jag ;-)
Har du sett de här :
http://confectionsfabric.com/category_12/Sewing-Recipes.htm

Scrolla ner till barnkläderna , man blir sååå glad !!

Kraam !!

Unknown sa...

Hej

Vilka fina saker du gör.
Kikade runt lite på bloglovin och hittade dig.
Lägger till dig där hos mig
Ha en bra dag!

promenader på landet sa...

Min dotter vill ha kjol varje dag till förskolan och älskar kjolar! Din var sååå mysig och fin så härligt med mönster! Ha det så gott! kramar Maria

á Yeliqa sa...

Det är så härligt med kjolar. Snabba att sy och man kan variera sig i det oändliga. Hur kul som helst :)
Jag är också på G att sy ett gäng med kjolar, har bara lte andra syprojekt som "måste" fixas först :D

Mojebarn sa...

Jättesöta kjolar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...