torsdag 1 oktober 2009

Tovad drake

Sonen beställde en drake. Det är det första större djur som jag byggt upp helt på fri hand med hjälp av egen teknik. Det var spännande och jag kände mig som ett barn när jag funderade ut de olika detaljerna.




Kroppen är från början spolformad som jag lindat ullflak runt och sakta byggt upp en stomme. Varje tå har jag sedan lindat runt och pickat ihop med tovningsnålar. Själva vingarna och ryggtaggarna har jag våttovat ihop med hjälp av bambumatta och sedan fastsatt med "lager på lager" principen runtomkring.
Den var rolig att göra och sonen blev jätteglad.
När jag inte tovar på tovningskursen så syr jag beställningar på vimplar, hjärtan, kuddar, gardinkappor och stolsdynor.
Jag har oerhört många olika projektbeställningar just nu, men sakta men säkert så betar jag av dem så är du en av dem som väntar på en beställning så vågar jag påstå att "det närmar sig, sakta men säkert". Jag är tacksam för ert tålamod.

Helgen är enbart vikt till sömnad då barnen är hos farmor och farfar.
I övrigt är det torsdag. Min "fredagskväll". Imorgon är jag och barnen lediga hela dagen och maken är ledig halva. Mysigt!
Ha en underbar torsdagskväll!

Kram Bea


3 kommentarer:

Villa Solberga sa...

åh vad duktig du är, en sådan hade min son velat ha!

/Jenny

Skatan sa...

Hej Bea!

Jag gör en upprepning, känns det som. Jag sa det igår och jag säger det igen. Love your tovningsalster!!!

Sov gott.

Anna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men sååå fin!!! Vilket jobb, o vad stor den var!!! Jättesöt ju!!

TREVLIG HELG!!! kramis ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...