fredag 6 november 2009

Än finns det tid....

...att brodera vackra julkort!!!
Tänk...jag som broderade så många julkort när jag var yngre.
Vi var ett gäng tjejer, 17-21 år, som samlades varje onsdag och hade syjunta, drack te och åt kakor och tittade på "Skilda världar" tillsammans.
Hihi...något ovanligt och till och med några från de äldre generationerna ställde sig frågande.
"Syjunta? Är inte det lite...ehhh...tantigt?"
"Nej, roligt...otroligt roligt" fnissade vi.
Jag blev tillsammans med min man när jag var nitton år och åtminstone de fem första åren så broderade jag ett litet julkort till honom varje år. Those days are gone nu med allt vad yrkesarbete, husbygge och barnfamilj anbelangar, men ändå...själva tanken fäster sig hos mig.
Att göra något...SKAPA något till någon som betyder särskilt mycket.
De här julkorten var faktiskt väldigt söta.
Mönster hittar du här.
Jag blev faktiskt otrolig brodersugen nu.
...

Ledig fredag här.
Jag har smygsytt lite på mina fingerdockor när barnen varit på ovanvåningen och byggt med sin pappa. :-)

Dagen idag blir lugn.
Vi fortsätter att fixa här hemma och ser om hantverkarna dyker upp i dag igen eller på måndag.

Ha en underbar fredag!

Kram Bea

1 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Jag brukade också brodera en del tidigare. Men tycker numera det tar för länge att få nåt klart. men ibland blir nog nåt smått gjort.
Ger man ett broderat julkort vill i allafall jag ge det till nån som upskattar handgjorda saker eftersom det kan ta sin lilla tid att få nåt klart.
~marita~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...