fredag 6 november 2009

Första projektet i "Använd det du har" - november 2009

Jag provade stickmaskinen idag med blandade resultat. Jag fick göra om det många gånger.

Tanken var att jag skulle sticka en halsduk till dottern, men när stickningen lossnade lite från några piggar vid dryga 70 centimeter så avslutade jag stickstycket.
Jag sydde ihop den till en liten väska till "Nina Kanin" istället och virkade en axelrem och sydde fast en knapp jag fyndat för 50 öre på Myrorna någon gång i svunna tider.

Dottern blev nöjd och det ser "Nina Kanin" också ut att ha blivit.

6 kommentarer:

Bollebygdsbo sa...

Det där kan jag känna igen.
För många år sedan fick jag chans att köpa en stickmaskin billigt av ett dagbarns mamma. Hon och hennes make hade en garnbutik och sålde även stickmaskiner.
Jag och stickmaskinen kom inte överens till 100%. ;)
För et antal år sedan skänkte jag den till Lions loppmarknad. De fick in nästa 1000 kronor för den!
Lycka till - du fixar det bättre och bättre!

Call design sa...

Snyggt blev det, jämna och fina maskor. Ge inte upp!
Och din dotter är ju jätteglad för självklart skall Nina Kanin också ha en väska!
Många må gott hälsningar

Lilla Blanka sa...

Hej Bea!

Jag sitter här i soffan med dottern bredvid mig. I knät har hon en liten kaninbebis.
Vi tycker båda två att Nina Kanin är jättefin med sin nya väska!

Jag provade dotterns lilla (leksaks)stickmaskin häromvecka. Den funkade att göra handledsvärmare med :)

Kram
Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå såå söt!!! Passade ju perfekt till lilla ninisen!!!

Ha en skön helg!!
Kramis Millan ♥

Helena sa...

Men vilken fin väska det blev!

Oj, vad många som är med i utmaningen nu!

OlgaA sa...

Glömde, ja.. Nina kanin är ju min äldsta ;)
kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...