tisdag 23 februari 2010

Sonens sockhund

Vi har tagit upp kampen mot tvättmaskinsmonstret - ni vet det monster som stjäl en strumpa av varje strumppar?

Sonen fick göra sockdjur av dem istället.

Han har klippt öron av grå filt och sytt fast.
Tungan är också av röd filt.


Ögonen och nosen är av plast och köpta på "Stoff & Stil"
Billigt! (Tipselitipsar)


Oändligt många uttryck kan den här hunden göra.
Förvånad.
Glad.
Trumpen.

Det är bara sonens fantasi som sätter gränser...och då vill det säga att det nästan inte finns några gränser alls. :-)

Nu är det dags att äta lite kvällsmat och sedan fara iväg till tovningen.



Ha en underbar tisdagskväll.

Kram Bea

6 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Du är grym Bea - superfin liten sockhund :) Min son hade nog tyvärr inte haft tålamodet... kanske döttrarna dock!

Ha en skön vecka!

/ J

På landet vid havet sa...

Nämen, vilken söt liten sockhund! Bättre än en äkta...luktar inte lika illa...eller?! =)
Kram Mia

Veronica Tingvall sa...

Men gu så söt, sockdjur är verkligen en galet bra idé. Jag önskar att jag hade haft en sån hund när jag hade babysång förrut.
Kram/veronica

Synnøve. sa...

Vilken söt hund ni har fått i huset. Måste ju vara perfekt för allergiker.
Ska nog sjutton skaffa mig en sån hund jag med.
Kramen och ha en fin kväll.
Synnöve.

miaring sa...

Vilket levande uttryck, den lille voffsingen har, i sina ögon. Pass på, den verkar kunna äta upp lite choklad eller kaka som ligger i skafferier och kylskåp.
kram Mia

lilla a sa...

Jättefin, bra ide!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...