lördag 19 mars 2011

Hur går det för er alla? Tredje projektet

Jag har fortfarande inte fått till någon bild på mitt andra projekt, min poncho, men det kommer en bild innan utmaningen är slut.

Här är det full rulle med allt.
Företaget, barnen, jobbet med nya arbetsuppgifter, hemmet, planering inför trädgården, träning.
Tja-a...en lika galen vår som det brukar vara med andra ord...hihi.

Det har blivit pysslat en del vimplar, men de har ni ju sett så många gånger tidigare.
Skalat av en hel del beställningar också. (Duktig flicka) :-)
Sedan har jag knåpat några halsband och ett armband. Ett av halsbanden ser du här ovanför.
Jag köpte stenen på en symässa i Västerås tidigare i år.
Den ser ut som en godis. (Hoppas att det framgår hur den ser ut, även fast jag inte kunde låta bli att leka lite med "Posteriseringsknappen" i mitt gratis bildredigeringsprogram "GIMP"
Hoppas att allt går bra för er och att ni fått användning för en del material i utmaningen "Använd det du har".

Det är fortfarande mycket utmaningsmånad kvar, så vi fortsätter väl att köra järnet?

P.S! Postar en liten efterlysning på mönster till en stor handdocka - typ "buktalardocka". Vet ni var det kan finnas något liknande?

16 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godnatt säger jag.
Så vackert smycke du gjort. Tänk om man kunde pyssla så där...
Men blir det tid, blir det ei rå med det oxå hihi.

Hoppas det är bra med dig. Här går det som på räls.
Har en liten svacka igen. Blodtrycket steg så högt så man funderar...Men det går säkert bra det med. Man måste vara optimist hihi.

Ska försöka ta mig ut om en stund.... Frestar inte i 10 minus. Men månen.... den vackra stora månen bara hänger där och vänter på att bli fotad hihi.

Ha nu en skön söndag när du vaknar.
Kramen på dig.
Synnöve.

Nanna sa...

En kasperdocka menar du? Jag gjorde en sökning för att se om det fanns något till dig på google och där kom upp massor av länkar! Gick dock inte in på dem eftersom jag ändå inte vet hur du vill att den ska se ut. Men jag sökte på Mönster Kasperdocka. Lycka till och hoppas att det hjälper dig!
Förresten så är det ett ursnyggt halsband! :D

Gärdet sa...

Tur att utmaningen sätter lite press så saker inte blir liggandes :) Har just presenterat projekt nr två, så jag får pyssla ikapp under veckan. Härligt halsband!

Viktkamp sa...

fint smycke =)

mulliga m sa...

Fint halsband!

Mina dagar sa...

Har ju sagt det förut! Att det var ju tack vare din utmaning som jag började blogga och det vill jag återigen TACKA dig Bea för!!:):)
Nu hinner jag inte pyssla men kul att få kika in hos dom som gör det!
Cool bild!
Kram Eva

heltKLAARt sa...

Vilken trevlig blogg du har. En riktig inspiration!! Dessutom har du delat med dig av trevliga mönster. Tråkigt att jag missat att det var en symässa i min egen hemstad....:(
Ha det så gott!

Stina sa...

Du är duktig du som jobbar på med allt möjligt.:-) Kram Stina

Sussi sa...

jag har mönster på en stor handdocka (huvet är en skumgummifotboll). Tyvärr så finns mönstret bara i en pärm så det är svårt att maila...
Men skicka mig din adress, så postar jag det!!
susanne.adman(snabela)gavle.to

63 grader nord sa...

Jeg ligger litt etter, men to prosjekt er i boks :0)
Fått lagt ut kun ett bilde på bloggen men kommer mer etterhvert.
Flott utfordring (og jeg må innrømme at det ikke bare er lett å ikke handle nye saker...-men "so far so good").
Snart over med mars måned, og jeg er stolt over meg selv så langt ;0)

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna

Sara Serey Larsson sa...

Jag uppdaterade om mitt senaste projekt nu :)
Hade svårt att hitta tid till ordentligt pyssel den här månaden men med mitt senaste projekt är jag jättenöjd trotts att jag fuskade lite :)

linnea-maria sa...

Vilket fint halsband. Gimp är bra tycker jag. Det använder jag på jobbet och hemma photshop.
Kram /Therese

Livet är Underbart sa...

Jag måste nog erkänna mitt nederlag. Ett halvt kuddfodral har jag knåpat ihop. Livet kom i mellan denna gång med bla dubbla omgångar av maginfluensa(!) Jag får hoppa på nästa tåg. Kram kram

Skatan sa...

Hej Kreativa Donna!

Allt väl med dig idag? HOppas det :) Här regnar det och vi funderar just nu över dagen...skönt när allt är öppet och ingenting "måte" göras!

Vill du roa dig på min bekostnad i kväll kan du slå på gokväll 18.15 (svt24 21.00). De behövde en mamma mellan 30 och 40 för att visa vårens glasögonmode. D ringde telefonen hos mig...ja vad fasiken - livet blir inte roligare än vad man gör det...visst är det så ;)

Sköt om dig!

Kram,

Anna

Viktkamp sa...

fint halsband =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...