tisdag 28 juni 2011

129:- kan förbrukas på många bra sätt.

Ett av de finare sätten skulle kunna vara på en söt sommarklänning till dottern (för hon har ju iiiinga sedan tidigare). ;-)

Ellos har tagit fasta på mina drömmar om en gammaldags sommarklänning i lugna färger till dottern. Att det är rea på dessa gör ju heller inte ont.


129:- för den här söta lilla "Lisabetklänningen".

129:- även för denna.
Enkelt snitt som lätt kan sys hemma.


129:-
Jag älskar ballongvidden nedtill och den inte alltför pråliga rosetten på bröstet.



149:-
Så söt med sin underklänning som ger den lite extra vidd. Ett plus för färgen. Min dotter är så otroligt fin i gult och det är det säkerligen fler döttrar som är. :-)




99:-
Brodyren nedtill gör att den påminner om en underbar rutig skapelse som jag skymtat i ett Sömnadsmagasin för ett år sedan och inte kunnat släppa med tanken.
I barnformat då? Varför inte?



99:-
En söt liten Laura Ingalls skapelse.
Just det faktum att den är...tja-a...BRUN, gör den lite speciell. Tänk den i vitt med rosa Hello Kitty tryck på och magin är försvunnen. (I alla fall för mig, men fortfarande inte för min dotter som är galen i kattskrället fortfarande).

Med en knallrosa tygblomma i diademet och ett rosa organsaarmband är det nog en deal för dottern också. :-)


...

Här är det varmt och skönt.
(Märk väl att jag INTE klagade på hettan och att jag håller på att svettas ihjäl ;-)

Nu är det snart dags för dottern att svida om till sista fotbollsträningen - vi föräldrar ska utmana barnen i en fotbollsmatch. Perfekt en sådan här....ehhh...varm och SKÖN dag!

Ha en toppenfin tisdag!


3 kommentarer:

Pysselpralinen sa...

Gud så märkligt att småtjejer kan föredra glittriga Hello Kitty framför Lisabet-klänningar?!! För det hade man ju själv aaaldrig gjort i deras ålder...;-)...eller? Jo, troligen hade jag fullkomligt tapetserat mitt rum med Hello Kitty om jag hade fått chansen som liten! :-)
Men jag tar igen det där förlorade rosa fluffsakerna, som jag aldrig fick, nu och fyller tygskåpet med ljuva tygdrömmar istället!:-)

Vad många fina vimplar du syr, så härliga somriga färger!

Synnøve. sa...

Godmorogn Bea.
Vilka söta kläder det var till små prinsessor. Gillade den gula faktiskt.
Är inte så glad i den där katten själv måste jag erkänna så jag skulle försöka undvika allt som har med den att göra tror jag :))

Hoppas det är bra hos dig.
Här har vi ÄNTLIGEN fått sol :))
Det har regnat nästan varje dag sen början av maj. Men nu kom solen.
Sitter med öppen verandadörr og njuter av fågelsång och värmen.

Ha en skön onsdag nu.
Kramar Synnöve.

Randiga Tråden sa...

Så underbart söta klänningar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...