torsdag 8 mars 2012

Stickfeber


Jag är lite "ur årstid" tror jag.
Precis just nu har stick-/virk-/tovningsfebern börjat rasa i kroppen - lagom då det är dags att börja sy solstolsdynor och strandväskor och så fröer.
Hmmmm...

Jag blev så inspirerad av den nedersta bilden från "Decorate your home"
Jag sträckte mig efter närmaste doftljusglas och lovikkagarn och virkade "cozyn" till den.
Enkelt - bara fasta maskor i en ring nedtill i passande storlek, sedan trippelmaskor och en avslutande kant av fasta maskor upptill.

Är nöjd med resultatet, men INTE med hur mina fotografier blev.
I mitt huvud (och i kameran innan överföringen) såg korten ut som på inspirationsbilden.

 Jag blev så frustrerad över de suddiga bilderna så nu har jag lånat en massa böcker om
"Digital fotografering". Rackarns om det inte skulle kunna gå att förbättra sig nu.
Vill ju kunna visa "only the best" för er ju.
Innan dess får ni bara ta mitt ord på att cozyn faktiskt blev rätt nice i verkligheten.

Nu håller jag på att sticka en cozy till en vas jag har också med popcornmönster.
Wish me luck!



Follow Me on Pinterest

4 kommentarer:

Hannis sa...

Om man som jag varken kan sticka eller virka, vad skulle du då rekomendera att jag skulle börja med för att lära mig?
Jag har aldrig någonin kunnat och blir vansinnig på att jag inte vet hur jag ska börja lära mig!

Sen, vilken cool tapet sonen valt!

Hanna sa...

Så söta små ljuskoppar.
Kram
Hanna

Nina sa...

De här var ju supersöta! Och jag tycker det är jättebra att din frustration mynnar ut i att du vill lära dig mer i stället för att tappa sugen. Heja heja!

millandante sa...

Fnissar lite åt all din härliga kreativitet som ligger "fel" i tiden och att nya saker hamnar på listan:) Känner igen mig;) Hur som så är de superfina och jag önskar att jag kunde böja mig fram och geppa garnet, men desvärre kan jag varken sticka eller virka...

Kram kram och tack för härligt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...