fredag 9 mars 2012

Virkfrossa

Någonting var tvunget att göras.
Det går ju inte an att ha en hiskeligt krackelerad vas längst in i ett skåp.

Den hade så när fått en ny adress i "Erikshjälpen", innan den räddades av ägarinnans virkiver.
Lite gallervirkning och några "popcorn" senare så får den stå i hela sin ståtliga höjd,
25 centimeter, och pryda murspisen.

Ett endaste nystan av ekologisk bomull gick det åt.
Billigt OCH snyggt.
Sånt gillar man ju.

Imorgon är det "Melodifestivalfinal" i Globen och vi ska dit och heja (och rösta på Loreen), men först ett stopp vid "Stoff & Stil" utanför Kungens kurva. Vet inte vad jag längtar mest efter! ;-)

Ha en fantastisk fredag!


9 kommentarer:

Beas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Coolg8 sa...

Här blir det skönheter i hela huset

Anna sa...

Men vad duktig du är! Jag måste verkligen lära mig virka! Så läckert!

Kul med mellofinal! Jag håller på Lisa miskovskuy

Anna sa...

Men vad duktig du är! Jag måste verkligen lära mig virka! Så läckert!

Kul med mellofinal! Jag håller på Lisa miskovskuy

Therese sa...

Supersnyggt!!!! Lämnar varma helgkramar å tackar för inspirationen du sprider, elefanten nedan var ljuvlig tex... KRAM

Unknown sa...

ej! Jag heter Joanna och är 24 år och när jag var 14 år så fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppen hjärtat om livet med diagnoser för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund eller diagnos:)
Så besök gärna min blogg:)
Kram

Ps. Har massa tävlingar med fina prisen och även en dagens blogg tävling varje dag där du har chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika läsare dag så passa på att anmäla dig:)

Nina sa...

Men hallå så fin den blev! Tänk så mycket man kan göra bara man har bra idéer och inspiration. Och är så duktig som du förstås!

hönapöna sa...

ååå... den är jättesöt! Billigt och snyggt är helt i min smak :-)

Helena, Craft and Creativity sa...

Vasen blev bedårande! Vilken bra idé!
Fin bild också! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...